Figurky Labubu již zasáhly i Prahu. Lidé se o ně v prodejnách hádají

Nápojová bistra Bubblify, která figurky Labubu prodávají jako doplňkový sortiment, hlásí extrémní zájem. Většina těchto postaviček se vyprodá během hodiny. Obdobné nákupní a sběratelské šílenství zachvátilo i další světové metropole. V Londýně dokonce z obav z možných zranění ve frontách čínský výrobce pozastavil prodej ve svých obchodech. V Praze k potyčkám zákaznic nedochází, ale hádky se již vyskytly. “Jinak jsou lidé ukáznění,” říká Andrea Fenn, která má koncept Bubblify na starost.
Zájemkyně a zájemci, kteří propadli asijskému šílenství a touží po přívěsku s chlupatou postavičkou, od nákupu neodradí ani vysoká cena. Módní doplněk, který něktří oděvní designéři pro nevkusnost zatracují, stojí 1490 korun a v nabídce je běžně k dispozici pouze omezené množství kusů.
„Zájem o figurky Labubu, které nabízíme na našich pobočkách Bubblify, je opravdu obrovský. Denně dostáváme desítky zpráv od zákazníků. Ptají se, zda máme Labubu skladem, kdy dorazí další, na kterých konkrétních pobočkách jsou dostupné, nebo kdy plánujeme soutěže,” popisuje zájem Andrea Fenn, která Bubblify řídí.
Čínská firma Pop Mart, která oblíbené přívěsky Labubu ve tvaru chlupatých příšerek vyrábí, musela do června pozastavit jejich prodej ve svých svých britských obchodech, aby předešla potenciálním bezpečnostním problémům. V prodejnách totiž docházelo ke strkanicím a hádkám o poněkud drahé sběratelské postavičky.
Další tiktokový hit z Asie. O plyšáky Labubu se zákaznice perou, zájem je i v Česku
Zprávy z firem
O postavičky mají ze tří čtvrtin zájem ženy, muži tvoří jen čtvrtinu zákazníků, ale někteří dokonce žádají o možnost rezervace, aby měli jistotu, že jim jejich Labubu neunikne. “Ozývají se nám ale také influenceři, kteří by s námi rádi spolupracovali, aby se ke své vlastní Labubu dostali,” dodává k dobovému fenoménu, který ovládl sociální sítě.
„Labubu si u nás kupují téměř výhradně čeští zákazníci. Na našich sociálních sítích nás sledují převážně lokální fanoušci, takže turisté o naší nabídce často vůbec nevědí, a pokud si některý z nich Labubu přece jen zakoupí, bývá to spíše náhodou, když zabloudí do naší pobočky a zrovna tam ještě nějaké figurky zůstaly skladem,” říká manažerka, která příběh Labubu začala rozvíjet na Blízkém východě.
„Poprvé jsme je do nabídky zařadili v Dubaji, kde má Bubblify dvě pobočky. Odtud nás napadlo je dále rozšířit i do Česka, kde nabírají na popularitě čím dál více,” vypráví s tím, že největší zájem je o kolekce The Monsters Have a Seat a The Monsters Exciting Macarons.
Američané začínají chápat, že je čekají krušné chvíle. Donalda Trumpa to ale netrápí a rozmazlené voliče vyzývá, aby zatnuli zuby. Ani zdražující Barbie jeho srdce neobměkčí. Příběh ikonické panenky ukazuje, jak o clech a ekonomice Trump a potažmo každý populista smýšlí. Pro trhy i běžné spotřebitele to není nic uklidňujícího.
Karel Pučelík: Trump už nenabízí Američanům zbohatnutí, ale krušné chvíle. Co všechno ukazuje příběh zdražující Barbie?
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.