Figurky Labubu již zasáhly i Prahu. Lidé se o ně v prodejnách hádají

Nápojová bistra Bubblify, která figurky Labubu prodávají jako doplňkový sortiment, hlásí extrémní zájem. Většina těchto postaviček se vyprodá během hodiny. Obdobné nákupní a sběratelské šílenství zachvátilo i další světové metropole. V Londýně dokonce z obav z možných zranění ve frontách čínský výrobce pozastavil prodej ve svých obchodech. V Praze k potyčkám zákaznic nedochází, ale hádky se již vyskytly. “Jinak jsou lidé ukáznění,” říká Andrea Fenn, která má koncept Bubblify na starost.
Zájemkyně a zájemci, kteří propadli asijskému šílenství a touží po přívěsku s chlupatou postavičkou, od nákupu neodradí ani vysoká cena. Módní doplněk, který něktří oděvní designéři pro nevkusnost zatracují, stojí 1490 korun a v nabídce je běžně k dispozici pouze omezené množství kusů.
„Zájem o figurky Labubu, které nabízíme na našich pobočkách Bubblify, je opravdu obrovský. Denně dostáváme desítky zpráv od zákazníků. Ptají se, zda máme Labubu skladem, kdy dorazí další, na kterých konkrétních pobočkách jsou dostupné, nebo kdy plánujeme soutěže,” popisuje zájem Andrea Fenn, která Bubblify řídí.
Čínská firma Pop Mart, která oblíbené přívěsky Labubu ve tvaru chlupatých příšerek vyrábí, musela do června pozastavit jejich prodej ve svých svých britských obchodech, aby předešla potenciálním bezpečnostním problémům. V prodejnách totiž docházelo ke strkanicím a hádkám o poněkud drahé sběratelské postavičky.
Další tiktokový hit z Asie. O plyšáky Labubu se zákaznice perou, zájem je i v Česku
Zprávy z firem
O postavičky mají ze tří čtvrtin zájem ženy, muži tvoří jen čtvrtinu zákazníků, ale někteří dokonce žádají o možnost rezervace, aby měli jistotu, že jim jejich Labubu neunikne. “Ozývají se nám ale také influenceři, kteří by s námi rádi spolupracovali, aby se ke své vlastní Labubu dostali,” dodává k dobovému fenoménu, který ovládl sociální sítě.
„Labubu si u nás kupují téměř výhradně čeští zákazníci. Na našich sociálních sítích nás sledují převážně lokální fanoušci, takže turisté o naší nabídce často vůbec nevědí, a pokud si některý z nich Labubu přece jen zakoupí, bývá to spíše náhodou, když zabloudí do naší pobočky a zrovna tam ještě nějaké figurky zůstaly skladem,” říká manažerka, která příběh Labubu začala rozvíjet na Blízkém východě.
„Poprvé jsme je do nabídky zařadili v Dubaji, kde má Bubblify dvě pobočky. Odtud nás napadlo je dále rozšířit i do Česka, kde nabírají na popularitě čím dál více,” vypráví s tím, že největší zájem je o kolekce The Monsters Have a Seat a The Monsters Exciting Macarons.
Američané začínají chápat, že je čekají krušné chvíle. Donalda Trumpa to ale netrápí a rozmazlené voliče vyzývá, aby zatnuli zuby. Ani zdražující Barbie jeho srdce neobměkčí. Příběh ikonické panenky ukazuje, jak o clech a ekonomice Trump a potažmo každý populista smýšlí. Pro trhy i běžné spotřebitele to není nic uklidňujícího.
Karel Pučelík: Trump už nenabízí Američanům zbohatnutí, ale krušné chvíle. Co všechno ukazuje příběh zdražující Barbie?
Názory
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.