Lidé v létě omezili nákupy. Maloobchodní tržby zpomalily meziroční růst na 2,5 procenta

Meziroční růst maloobchodních tržeb v Česku v červenci zpomalil.
Bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel činil 2,5 procenta, zatímco v červnu tržby podle revidovaných dat vzrostly meziročně o 4,8 procenta. Informoval o tom dnes Český statistický úřad. V meziměsíčním srovnání obchodníci v červenci utržili o 0,3 procenta méně.
Zemřel italský módní návrhář a zakladatel slavné značky Giorgio Armani. Bylo mu 91 let. Značku luxusního oblečení, která nese jeho jméno, založil v roce 1975.
Svět módy truchlí. Zemřel italský návrhář Giorgio Armani
Leaders
"Domácí poptávka je hlavním motorem současného růstu ekonomiky. V červenci si ovšem vzala oddechový čas. Maloobchodní tržby se v meziměsíčně snížily o 0,3 procenta, meziroční tempo růstu zvolnilo na 2,5 procenta, což je nejméně za posledních 19 měsíců. Přestože došlo k červenci ke zpomalení růstu maloobchodních tržeb, měla by i v dalších měsících zůstat domácí poptávka silná. Podporuje je ji zejména růst mezd, který letos zrychlil na téměř 8 procent. Naopak brzdou zůstává nadprůměrně vysoká míra úspor domácností," uvedl hlavní ekonom Deloitte David Marek a doplnil, že maloobchodní tržby v reálném vyjádření nyní dosahují prakticky stejné hodnoty jako na konci roku 2019. Za celý letošní rok počítá s jejich zvýšením o 3-4 procenta.
V porovnání s loňským červencem vzrostly obchodníkům tržby za prodej pohonných hmot a nepotravinářského zboží, naopak za prodej potravin poklesly. "Nižší tržby jsme zaznamenali také u prodejen s počítačovým a komunikačním zařízením a s oděvy a obuví," uvedla vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ Jana Gotvaldová.
Klíčovém problémem je, že Evropská unie reguluje, jak mají slepice klást vejce. Už ne v kleci, ale někde „lidštěji“, třeba v podestýlce. Bohulibý záměr, který má vaječný průmysl vrátit do devatenáctého století. Bohužel, ten současný vaječný průmysl na tuto progresivní myšlenku není připraven. Důsledkem bude, že nebude dost vajec. Nebo budou příliš drahá.
Na Česko se valí vaječná krize. Vajíčka nebudou, nebo zdraží dvojnásobně
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.