Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kvalitní domácí zmrzlina se stává luxusem, ale zájem trvá, říká cukrář

Kvalitní domácí zmrzlina se stává luxusem, ale zájem trvá, říká cukrář
Bistro U Strnada, se svolením
Michal Nosek

Točená zmrzlina je neodmyslitelnou součástí léta a s ním související gastronomií. Její prodej má v českých rekreačních zónách dlouhou tradici, která sahá až do druhé poloviny minulého století. Obliba točené zmrzliny v Česku dál pokračuje, ale s novými příchutěmi a výrazně rozšířeným sortimentem.

K velkým propagátorům a tvůrcům nových chutí a barev patří Lukáš Strnad, který již osmou sezónu provozuje Bistro U Strnada v Doksech, které si regionální proslulost získalo právě díky nabídce vlastních točených zmrzlin. „Dnes máme točenou jahodovou dřeň z čerstvých jahod v kombinaci se smetanovou zmrzlinou s bílou belgickou čokoládou. Nabídka se každý den mění a žádný den v týdnu tak není stejná,“ uvádí majitel u jehož zmrzlinového pultu se tvoří fronty mlsounů a na povídání mu nezbývá čas.

V nabídce má vždy jednu zmrzlinu ovocnou a druhou smetanovou, které se chuťově doplňují. „Rodiny s dětmi tvoří stabilní zákaznické jádro, ale není výjimkou, že se do fronty zařadí i skupina motorkářů, kteří okolí hradu Bezděz mají moc rádi,“ popisuje zmrzlinář s tím, že si cenu své točené produkce drží okolo padesáti korun a každou porci zdobí čokoládovým štítkem se logem bistra. „Oblíbené jsou všechny zmrzliny z čerstvých surovin, nikdo ze zákazníků si nestěžoval,“ dodává s tím, že všchny další informace jsou obchodním tajemstvím. Jeho slova potvrzují i ohlasy na facebookové stránce bistra, kde zákazníci nešetří chválou a díky.

Letní luxus už za ČSSR

Točená zmrzlina se stala symbolem dostupného letního luxusu už v dobách ČSSR. Typickými místy jejího prodeje byly kiosky u koupališť, kempů, nebo tábořišť, kde se na produkci zmrzlinových strojů československé výroby stály dlouhé fronty. 

Nabídka ale tehdy byla jednoduchá. Vanilka, čokoláda, jahoda, nebo jejich kombinace. 

Po roce 1989 se trh otevřel novým chutím i technologiím. Do rekreačních oblastí začaly pronikat modernější technologie, směsi a širší nabídka příchutí –  pistácie, slaný karamel a další sezónní výkřiky. I přesto ale zůstává klasika, tedy vanilka-čokoláda, dle mnoha oslovených prodejců nejžádanější.

Řetízkový kolotoč nesmí na žádné pouti chybět

Obyčejný byznys: Provoz pouťové atrakce se stále vyplácí, říká kolotočářka

Lokální zábavní události jsou doménou majitelů stánků, kolotočů a dalších atrakcí. Jejich sezona právě vrcholí a mohou tak již odhadovat letošní zisky. S příchodem podzimu totiž čas dožínek, poutí či obecních slavností odezní. Jednu takovou jsme navštívili i my.

Přečíst článek

Hlavní sezóna na Máchově jezeře se blíží

Stánek u Máchova jezera může utržit i přes milion, říká provozovatel

Teploty zatím koupání nepřejí, ale v letoviscích se sezóna viditelně blíží. Výjimkou nejsou ani břehy Máchova jezera, kam se i na druhý květnový svátek chystá řada výletníků. Prvomájový zájem si provozovatelé kiosků a bister, kteří již otevřeli, pochvalují.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme