Luxus se vším všudy. Emirates koupily exkluzivitu na šampaňské Dom Pérignon
Dubajská aerolinka Emirates vypálila rybník konkurenci. Na několik let dopředu si koupila exkluzivní práva na servírování několika nejznámějších značek šampaňského.
Aerolinka Emirates koupila exkluzivní právo na podávání výběrového šampaňské Dom Pérignon, Veuve Cliquot a Moët & Chandon. Exkluzivní dohody platí až do roku 2024, což znamená, že Emirates jsou nyní jedinou mezinárodní aerolinkou, která může tato šampaňská vína výšce 12 kilometrů nad zemí podávat.
Tisíc korun za dvě deci
Emirates podávají Dom Pérignon, jehož maloobchodní cena je okolo pěti tisíc korun za lahev, v první třídě, Veuve Clicquot v byznys třídě na trasách do Ameriky a Evropy. Moët & Chandon je nabízen v obchodní třídě na trasách do Afriky, na Blízký východ, do Asie a Tichomoří, včetně Austrálie. Tato šampaňská vína v obchodech stojí okolo tisíce korun za lahev.
Cestovní ruch letos nabral po razantním zmírnění proticovidových opatření opravdu silný dech, a s tím vyvstala tradiční otázka – s jakou společností letět? Jednou z odpovědí jsou i výsledky prestižní soutěže Skytrax World Airline Awards, v níž opět dominovala společnost Qatar Airways, uvedla agentura Bloomberg.Nejlepšími aerolinkami jsou Qatar Airways, evropské společnosti přihlížejí z dáli
Enjoy
Cestující v Economy Class si mohou za 43 dolarů (zhruba tisíc korun) na palubě zakoupit dvě deci šampaňského Moët & Chandon s dortem. Právě Moët & Chandon je nejznámější značkou šampaňského. Při produkci okolo 30 milionů lahví ročně je tím nejmasověji vyráběným šampaňským a není tak divu, že na něj lze narazit po celém světě.
Všechny tyto značky šampaňských vín patří do majetku skupiny LVMH, která sdružuje luxusní značky všech myslitelných odvětví v čele s Louis Vuitton a která z poloviny patří čerstvě korunovanému nejbohatšímu muži planety – Bernardu Arnaultovi.
Aerolinka a zároveň vinařství
Emirates mají unikátní přístup k nákupu vína. Letecká společnost za posledních 16 let investovala více než miliardu dolarů (23 miliard korun) do svého vinařského programu, což z velké části zahrnuje nákup co nejmladších vín a následně je nechá zrát.
Úleva z konce dvouleté pandemie covidu a množství omezení přiměla mnohé si více dopřávat. Turisté začali více cestovat, movitější opět utrácejí za luxus a milovníci šampaňského zvýšili spotřebu tak, že docházejí zásoby Moëtu Hennessy i výrobci, napsala agentura Bloomberg.Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby
Enjoy
To často obnáší nákup vína ještě předtím, než je vůbec nalahvováno. Ve Francii má aerolinka svůj vlastní vinný sklep, kde je aktuálně uskladněno na 6,5 milionu lahví vína. Některá z nich nebudou v připravena ke konzumaci dříve než v roce 2035.
Exkluzivita jen ve vzduchu
Zajímavé je, že ročníkové šampaňské Veuve Clicquot La Grande Dame se nabízí také v byznys třídě tchajwanské EVA Air. Jde o prémiové šampaňské s cenovkou okolo čtyř tisíc korun. Exkluzivita Emirates se tak pravděpodobně vztahuje pouze na neročníkové šampaňské této značky.
Veuve Clicquot La Grande Dame je k dispozici také v salonku první třídy Qatar Airways Al Safwa a v salonku Air France La Première. Vzhledem k tomu, že exkluzivita se vztahuje jen na podávání „ve vzduchu,“ nic pravděpodobně nebrání žádným leteckým společnostem podávat toto šampaňské na zemi.
Letiště Praha obsadilo v pravidelném žebříčku německé společnosti AirHelp 141. místo ze 151 hodnocených letišť. Nejnižší skóre české letiště získalo za včasnost letů. Letiště Praha uvedlo, že žebříček považuje za zcela zavádějící kvůli kritériím hodnocení, do kterých patří i včasné přílety, na což letiště nemá vliv. Hodnoceny byly také aerolinky, ČSA obsadily 53. místo z 64 hodnocených aerolinek. ČSA získaly nejnižší počet bodů za řešení nároků na kompenzace.Letiště Praha i ČSA patří k nejhorším na světě ve srovnání s konkurencí, říká žebříček AirHelp
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?