Brněnský Seyfor chce být do pěti let globálním jednorožcem

Brněnská společnost Seyfor, která se zabývá vývojem firemního softwaru, loni zvýšila tržby o více než 600 milionů korun na 4,7 miliardy korun. Dosáhla toho jak řadou akvizic, tak organickým růstem, který zajišťují především cloudové služby. Zisk firmy se loni zvýšil o polovinu na 318 milionů korun, vyplývá z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.
Do roku 2030 se společnost chce stát tzv. jednorožcem, tedy firmou, jejíž hodnota bude vyšší než jedna miliarda dolarů (téměř 21 miliardy korun).
Firma v posledních letech pokračuje v intenzivním akvizičním tempu a neopustila je ani letos. Loni si upevnila pozici v jihovýchodní Evropě, koupila například firmu v Srbsku, ale nakupovala i v Česku. Jejím cílem je budovat systém z firem, který umožní řešit všechny podnikové procesy ve firmách všech velikostí.
Vyvíjí a spravuje ERP systémy (integrují klíčové podnikové systémy), účetní a fakturační systémy, mzdové a personální systémy, pokladní systémy pro maloobchod a restaurace, marketingová řešení, cloudové služby, IT infrastrukturu, datovou analytiku či systémy pro sledování a správu vozového parku. Intenzivně pracuje i s umělou inteligencí, kterou využívá tam, kde může zjednodušit a zrychlit některé procesy. Využívá se v prediktivní analytice či v automatizaci rutinních úkolů.
Brněnská softwarová skupina Seyfor oznámila letos oznámila už druhou významnou akvizici. Za nižší stovky milionů korun koupila maďarskou IT firmu Revolution Software. Společnost to oznámila v tiskové zprávě.
Brněnský Seyfor šlape do pedálů. Po Dotykačce kupuje i vývojáře z Maďarska
Zprávy z firem
Firma pomáhá podnikům nejen se samotnou digitalizací, ale s celkovou transformací, která jim umožní přizpůsobovat se aktuálnímu stavu ve vývoji technologií a využívat je. Zákazníky má v současnosti ve 42 zemích světa a zaměstnanců měla na konci loňského roku 1850, což byl meziroční nárůst o více než 300. Většinovým trhem zatím zůstává Česko, z něhož plynuly tržby ve výši 2,6 miliardy korun.
Největší příležitosti k růstu aktuálně firma vidí na východ od Česka. „Vidíme, jaké výzvy tento trh čekají a chceme v tomto regionu patřit mezi tři největší výrobce softwaru,“ uvedl ve zprávě generální ředitel a zakladatel firmy Martin Cígler. Jeho společnost vznikla v roce 1990 jako Cígler Software.
Hned po sametové revoluci začal Martin Cígler podnikat, vytvořil svůj první účetní program pro firmy. Nyní je společnost Solitea, kterou založil a vede ji, hegemonem podnikového software ve střední Evropě. A dál roste. Její programy využívá přes čtvrt milionu firem v Česku, na Slovensku, v Rakousku, Slovinsku a dalších zemích. Solitea v posledních letech kupuje ve spojení s investiční skupinou Sandberg jednu firmu za druhou a zvětšuje svůj dosah. Má Dotykačku, iDoklad a dalších víc než třicet produktů. Už kolem ní začaly kroužit nadnárodní IT koncerny. Cígler má našlápnuto stát se jedním z nejbohatších lidí v Česku.
Budoucí miliardář Cígler: Vizi prodat firmu nemám, zajímavé nabídce bych se ale nebránil
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.