Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bigtechy se tlačí do jihovýchodní Asie. Google v Malajsii investuje miliardy

Datové centrum Googlu v Nizozemsku
Profimedia
 ČTK

Google investuje dvě miliardy dolarů (45,9 miliardy korun) do svého prvního datového centra a centra pro cloudové služby v Malajsii. Oznámená investice je zatím největší investicí Googlu v této zemi.

Reklama

Google se stává další globální technologickou firmou, která investuje v jihovýchodní Asii. Malajsijská vláda uvedla, že investice podpoří digitální ambice země, schopnosti umělé inteligence (AI) a další vyspělé technologie, a pomůže místnímu průmyslu. Loni v listopadu malajsijská vláda a Google oznámily spolupráci zaměřenou na urychlení inovací. Vláda očekává, že investice přinese do roku 2030 ekonomice 3,2 miliardy dolarů a vytvoří 26 500 pracovních míst.

Malajsijci to s technologiemi umí 

Malajsie bude 12. zemí, kde bude umístěno datové centrum Googlu. Cloudové centrum se připojí ke 40 regionům a 121 zónám, které jsou v současné době v provozu po celém světě.

Jihovýchodní Asie přitahuje v poslední době zájem a investice technologických gigantů, včetně firem Microsoft, Amazon, Nvidia a Apple. V regionu žije 670 milionů mladých, technicky zdatných obyvatel. Řada těchto firem míří i do Malajsie. Generální ředitel Microsoftu Satya Nadella nedávno oznámil investice do cloudových služeb v Malajsii v hodnotě 2,2 miliardy dolarů. V prosinci oznámila energetická divize malajsijského konglomerátu YTL, že bude spolupracovat s čipovou firmou Nvidia na vývoji infrastruktury pro AI v rámci investiční dohody 4,3 miliardy dolarů. Amazon plánuje investovat v Malajsii šest miliard dolarů, připomněla agentura Reuters.

Jiří Hlavenka

Jiří Hlavenka: Technická tradice a vzdělání dává Česku šanci prosadit se ve výrobě čipů

Česko má šanci se výrazně prosadit v polovodičovém průmyslu, tedy ve vývoji a výrobě čipů i navazujících oborech. „Je to příležitost, která se objeví jednou za století,“ tvrdí v rozhovoru pro Export.cz investor a podnikatel Jiří Hlavenka.

Přečíst článek

Reklama

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Jahn: Vietnam je pro Škodu brána do jihovýchodní Asie. Na řadě je Thajsko či Malajsie

Automobilka Škoda Auto zvažuje po zahájení prodejů na vietnamském trhu vstup i do Thajska, Malajsie nebo Indonésie. Novými odbytišti chce nahradit výpadek prodejů v Číně a v Rusku. Novinářům to během otevření prvního vietnamského dealerství v Hanoji řekl člen představenstva Škody Martin Jahn.

Přečíst článek

Výkonný ředitel OpenAI Sam Altman

Umělá inteligence a pokročilé reaktory rýsují ekonomický mix budoucnosti

Boom umělé inteligence (AI) na globálním trhu dopadá na akcie firem, investice do inovací nebo zakládání startupů, které se chtějí na nové vlně svézt. Také zaměřuje pozornost nečekaným směrem, k odvětvím, u nichž by to mnozí nečekali. Jedním z momentálních vítězů „humbuku kolem AI“ se stává jaderná energetika.

Přečíst článek

Vladimír Dlouhý: V Evropě budou vítězové a poražení. Bojím se, že Česko bude patřit mezi ty poražené

Vladimír Dlouhý: V Evropě budou vítězové a poražení. Bojím se, že Česko bude patřit mezi ty poražené

Hned po sametové revoluci se stal federálním ministrem hospodářství, od roku 1992 byl pět let ministrem průmyslu ve vládě Václava Klause. Od roku 2014 byl Vladimír Dlouhý devět let prezidentem Hospodářské komory. Až do loňského května, kdy se rozhodl už dál svůj mandát neobhajovat. Z očí české veřejnosti potom tak trochu zmizel. Nicméně, ve skutečnosti povýšil. Stal se prezidentem celoevropské hospodářské komory, Eurochambres, a v Bruselu lobbuje za evropské firmy. Potkává se s klíčovými evropskými politiky, české politice už se nehodlá věnovat. A už moc nechce chodit ani do médií, je jich přesycen. Pro Newstream udělal výjimku.   

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme