Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jahn: Vietnam je pro Škodu brána do jihovýchodní Asie. Na řadě je Thajsko či Malajsie

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.
ČTK
 ČTK

Automobilka Škoda Auto zvažuje po zahájení prodejů na vietnamském trhu vstup i do Thajska, Malajsie nebo Indonésie. Novými odbytišti chce nahradit výpadek prodejů v Číně a v Rusku. Novinářům to během otevření prvního vietnamského dealerství v Hanoji řekl člen představenstva Škody Martin Jahn.

Reklama

"Vietnam je brána do jihovýchodní Asie. Naposledy jsme na tak velký trh vstupovali v roce 2006, kdy jsme otevírali zastoupení v Indii," uvedl Jahn. Thajsko a Indonésie jsou největšími automobilovými trhy v regionálním Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN).

Vedle jihovýchodní Asie se Škoda poohlíží podle Jahna i po dalších nových trzích, například na Blízkém východě nebo v postsovětských státech. Konkrétní země ale nechtěl jmenovat.

Hledá se náhrada za Rusko

Rusko bylo před tím, než loni v únoru zahájilo válku proti Ukrajině, pro Škodu druhým největším trhem s více než 90 tisíci dodanými vozy ročně. Kvůli konfliktu jej ale zcela opustila. V Číně Škoda ještě v roce 2018 prodávala přes 340 tisíc aut, loni ale už jen necelých 45 tisíc.

V Číně, která byla v minulosti největším odbytištěm Škody, byla značka v posledních letech kvůli vysokým nákladům a poklesu cen ztrátová a až letos podle Jahna dosáhla na takzvanou černou nulu, ale vydělávat by potřebovala dlouhodobě. Nízká cenová úroveň je například i v Indonésii, a proto je podle Jahna obtížné na tamní trh vstoupit. Přesto je to jedna ze zvažovaných zemí, protože její potenciál je obrovský.

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu

Škoda Auto míří do Vietnamu, jako první zde nabídne svá SUV

Škoda Auto vstoupila na vietnamský trh. Letos plánuje odbyt řádově stovek aut. Ve střednědobém horizontu chce ve Vietnamu prodávat 30 tisíc aut ročně a po roce 2030 překročit hranici 40 tisíc vozů.

Přečíst článek

Škoda by měla na konci příštího roku zahájit ve Vietnamu místní výrobu vozů z komponent dovážených z Indie, ale i od místních dodavatelů. V Indii se nyní vyrábí vozy Kushaq a Slavia. V budoucnu by k nim měl přibýt ještě elektrický model a vůz se spalovacím motorem o délce pod čtyři metry.

Kapacity budovaného vietnamského závodu místního partnera TC Group chce automobilka využít i pro vývoz do dalších zemí jihovýchodní Asie. Vedle toho Škoda dostala na starosti koordinaci dalších značek koncernu Volkswagen v tomto teritoriu.

Škoda Auto v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. V roce 2022 prodala 731.000 vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Zaměstnává celosvětově více než 40.000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme