Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jahn: Vietnam je pro Škodu brána do jihovýchodní Asie. Na řadě je Thajsko či Malajsie

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.
ČTK
 ČTK

Automobilka Škoda Auto zvažuje po zahájení prodejů na vietnamském trhu vstup i do Thajska, Malajsie nebo Indonésie. Novými odbytišti chce nahradit výpadek prodejů v Číně a v Rusku. Novinářům to během otevření prvního vietnamského dealerství v Hanoji řekl člen představenstva Škody Martin Jahn.

"Vietnam je brána do jihovýchodní Asie. Naposledy jsme na tak velký trh vstupovali v roce 2006, kdy jsme otevírali zastoupení v Indii," uvedl Jahn. Thajsko a Indonésie jsou největšími automobilovými trhy v regionálním Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN).

Vedle jihovýchodní Asie se Škoda poohlíží podle Jahna i po dalších nových trzích, například na Blízkém východě nebo v postsovětských státech. Konkrétní země ale nechtěl jmenovat.

Hledá se náhrada za Rusko

Rusko bylo před tím, než loni v únoru zahájilo válku proti Ukrajině, pro Škodu druhým největším trhem s více než 90 tisíci dodanými vozy ročně. Kvůli konfliktu jej ale zcela opustila. V Číně Škoda ještě v roce 2018 prodávala přes 340 tisíc aut, loni ale už jen necelých 45 tisíc.

V Číně, která byla v minulosti největším odbytištěm Škody, byla značka v posledních letech kvůli vysokým nákladům a poklesu cen ztrátová a až letos podle Jahna dosáhla na takzvanou černou nulu, ale vydělávat by potřebovala dlouhodobě. Nízká cenová úroveň je například i v Indonésii, a proto je podle Jahna obtížné na tamní trh vstoupit. Přesto je to jedna ze zvažovaných zemí, protože její potenciál je obrovský.

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu

Škoda Auto míří do Vietnamu, jako první zde nabídne svá SUV

Škoda Auto vstoupila na vietnamský trh. Letos plánuje odbyt řádově stovek aut. Ve střednědobém horizontu chce ve Vietnamu prodávat 30 tisíc aut ročně a po roce 2030 překročit hranici 40 tisíc vozů.

Přečíst článek

Škoda by měla na konci příštího roku zahájit ve Vietnamu místní výrobu vozů z komponent dovážených z Indie, ale i od místních dodavatelů. V Indii se nyní vyrábí vozy Kushaq a Slavia. V budoucnu by k nim měl přibýt ještě elektrický model a vůz se spalovacím motorem o délce pod čtyři metry.

Kapacity budovaného vietnamského závodu místního partnera TC Group chce automobilka využít i pro vývoz do dalších zemí jihovýchodní Asie. Vedle toho Škoda dostala na starosti koordinaci dalších značek koncernu Volkswagen v tomto teritoriu.

Škoda Auto v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. V roce 2022 prodala 731.000 vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Zaměstnává celosvětově více než 40.000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Na severu chtějí elektroauta, na jihu spalovací motory, říká Martin Jahn ze Škodovky

Přečíst článek
Doporučujeme