Pražské obchodní centrum Palladium kupuje fond Reico ze skupiny Erste. Odhadovaná cena dosahuje až 17 miliard korun.
Realitní fond Reico ze skupiny Erste kupuje pražské obchodní centrum Palladium. Transakci v současnosti posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který o tom informoval na svých webových stránkách. Výši transakce úřad neuvádí.
„K navrhovanému spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti pronájmu nebytových prostor na území hlavního města Prahy,“ uvedl ÚOHS. Spojení posuzuje v takzvaném zjednodušeném řízení a rozhodnutí by měl vydat do 20 dnů.
Centrum kupuje nově založená společnost Project Aurelia, která spadá pod realitní fond Reico investiční společnosti Erste Asset Management.
Obchodní centrum Palladium Praha nyní vlastní německá společnost Union Investment. Ta jej koupila v roce 2015 za 570 milionů eur, tedy přibližně 14 miliard korun. Podle informací Hospodářských novin z letošního února chce Union Investment za Palladium zhruba 700 milionů eur, což odpovídá 17 miliardám korun.
Palladium je na prodej. Majitel za něj chce 700 milionů eur
Německá investiční společnost Union Investment zvažuje prodej obchodního centra Palladium v centru Prahy. Podle informací Hospodářských novin se firma pokouší z prodeje nemovitosti získat kolem 700 milionů eur, v přepočtu zhruba 17,5 miliardy korun. V roce 2015 zaplatil Union Investment za Palladium 570 milionů eur, podle současného kurzu necelých 14,3 miliardy korun.
Podle výroční zprávy za rok 2023 dostupné ve Sbírce listin zakončilo obchodní centrum hospodaření se ziskem 107 milionů korun. Čistý obrat přesáhl miliardu.
Pětipodlažní obchodní centrum na náměstí Republiky v centru Prahy stojí na pozemku bývalých kasáren Jiřího z Poděbrad. Stavba centra začala v květnu 2005 a veřejnosti se Palladium slavnostně otevřelo 25. října 2007. V současnosti je v něm 157 obchodů a 27 restaurací, kaváren a barů. Kromě toho jsou součástí centra i kanceláře a velké podzemní parkoviště. Celková rozloha obchodního centra je 115 tisíc metrů čtverečních.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
Pět bank v Česku nyní využívá své stávající klienty k tomu, aby jim pomáhali získat další klienty. Za doporučení, které bance přivede nové, dostanou ti původní odměnu v podobě stokorun měsíčně. Nejvyšší možná odměna se může vyšplhat až na 10 tisíc korun.
Tuzemské banky soupeří o klienty čím dál víc. Zatímco dříve chtěl změnit banku kvůli zdlouhavé administrativě jen málokdo, dnes je změna banky snadná, rychlá a banky vám s ní navíc samy pomohou. Některé bankovní domy tak už registrují, že roste množství klientů, kteří ochotně mezi bankami migrují třeba kvůli lepším sazbám na spořicích účtech či kvůli jiným akcím a benefitům. A přesně kvůli tomu se také čas od času objevují na tuzemském bankovním trhu i speciální marketingové akce, které lákají nové klienty přes ty stávající a slibují oběma skupinám za to finanční odměnu. Momentálně tak můžete v Česku získat stokoruny za doporučení nové klienta hned v pěti bankách.
Kde můžete získat za doporučení nejvíce
Nejvyšší sumu za doporučení banky a jejího běžného účtu můžete momentálně získat v polské mBank. Pokud budete hodně aktivní a doporučíte této bance desítku nových klientů, kteří splní podmínky marketingové akce, můžete od mBank získat celkově 10 tisíc korun. V bankovní aplikaci si musíte vygenerovat unikátní promo kód, který pak pošlete svým přátelům a známým, aby se jím prokázali při sjednávání nového účtu. Pokud při registraci v poli „Přicházím na základě akce“ vloží tento kód a následně zaplatí přes terminál v kamenných prodejnách některým ze zařízení mBank, získáte vy i nový klient 100 korun za každou platbu zařízením banky. Ta může být přitom podle její mluvčí Kristýny Dolejšové realizovaná jakýmkoliv zařízením, tedy mobilem, hodinkami, náramkem či prstenem. Do plateb se však nezapočítávají online platby přes Google Pay nebo Apple Pay.
Druhý nejvyšší finanční bonus za doporučení aktuálně nabízí od začátku října také Česká spořitelna. Týká se doporučení na její digitální bankovnictví George. Celkem je možné podle mluvčího banky Lukáše Kropíka získat od České spořitelny až 6 tisíc korun za doporučení prvních pěti přátel. Nový klient si musí akorát do počítače, mobilu nebo tabletu stáhnout aplikaci George a následně alespoň 4krát měsíčně zaplatit jakoukoliv svou platební kartou od České spořitelny. Nehraje přitom podle Kropíka roli, o kterou z karet banky půjde, může to tak být debetní plastová či virtuální karta nebo i ta tokenizovaná, tedy uložená přímo v mobilním zařízení. Za každý měsíc splnění těchto podmínek pak banka odmění nového i původního klienta 400 korunami. Celkem je tak možné na jedno doporučení podle Kropíka získat až 1200 korun.
Kolik peněz získáte v dalších bankách
Třetí nejvyšší odměnu za přivedení nového klienta pak získáte od Air Bank. Ta odměňuje za každé doporučení 500 korunami, a to nejvýše 10krát za rok. Také u této banky je zapotřebí, aby nový klient si sjednal do 45 dnů od získání doporučovacího odkazu běžný účet a zaplatil následně alespoň 5krát měsíčně platební kartou od Air Bank.
U Raiffesenbank získáte za doporučení nejvýše už jen 3 tisíce korun. V Partners Bance je pak finanční odměna zase skrytá ve zvýhodněné úrokové sazbě spořicího účtu. Ta sice s úrovní 4,06 patří momentálně k těm nejlepším na tuzemském trhu, ale stávající klient ji má po doporučení jen jeden měsíc a to ještě jen pro úspory do půl milionu korun, což mu v reálu může přinést před zdaněním nejvýše 1691 korun, pokud by měl měsíc na spořicím účtu zmíněnou částku. Nový klient má ale bonusovou sazbu garantovanou na první tři měsíce od založení účtu. Další tuzemské banky zatím podobné marketingové akce prý neplánují.
Bonus i u populárních fintech společností
Promo kódy na doporučení a přeposlání svým přátelům, abyste získali finanční odměnu, si nicméně můžete vygenerovat například také ve stále populárnějších fintech společnostech jako je Revolut či Wise. V Revolutu získáte za každého doporučeného nového klienta 1500 korun, pokud si dotyčný založí zde účet, převede si na něj peníze, objedná fyzickou kartu a následně s ní alespoň 3krát zaplatí útratu ve výši minimálně sto korun. U Wise získáte za doporučení 3 přátelům také 1500 korun. Přátelé, kteří přijdou přes váš odkaz, pak získají v této fintech společnosti platební kartu zdarma nebo nulové poplatky za převod, a to až do výše 15 tisíc korun.
Komu se finanční bonusy mohou nejvíce vyplatit?
Odměna za doporučení nového klienta může být nejzajímavější asi nejspíše pro studenty. Ti totiž mohou mít kolem sebe ještě hodně přátel či známých, kteří ještě nemají účty v bankách anebo jich mají minimum. Mladým lidem také navíc zpravidla nedělá problém snadno změnit banku nebo si založit novou, protože nemívají v bance ještě žádné finanční závazky.
Žebříček bank, které vám dají finanční odměnu za doporučení nového klienta
BANKA
Kolik Kč můžete získat maximálně
Za jakých podmínek
mBank
10 000 Kč
V aplikaci banky je třeba vygenerovat unikátní promo kód a sdílet ho s blízkými. Ti si poté otevřou účet a při registraci do pole „Přicházím na základě akce“ zadávají tento kód. Noví zákazníci získají 100 Kč za každou platbu zařízením, které jim nejvíce vyhovuje (maximálně 1 000 korun), stejnou částku dostane i ten, kdo doporučil nového klienta. Doporučit může až 10x. Akce platí do 31. 10. 2025.
Česká spořitelna
6 000 Kč
Od 1.10. do 31.12.2025 banka odměňuje klienty za doporučení digitálního bankovnictví George. Podmínkou je, aby si nový klient stáhl George do svého zařízení a měsíčně provedl čtyři platby kartou (jakoukoliv z ČS). Za každý měsíc splnění podmínek získají oba 400 Kč (jak původní, tak i nový klient), celkem až 1 200 Kč za jedno doporučení. Odměnu je možné získat za prvních 5 přátel – tedy maximálně 6 000 Kč.
Air Bank
5 000 Kč
Za doporučení přátelům, vždy 500 Kč, maximálně 10x ročně. Nový klient si musí přes odkaz do 45 dní sjednat novou smlouvu s běžným účtem a v měsíci aktivace zaplatit minimálně 5x kartou k účtu. Časově neomezená akce.
Raiffeisenbank
3 000 Kč
Odměňuje stávající klienty za doporučení nového klienta s běžným účtem, kterému je minimálně 18 let. Doporučující klient získává 1000 Kč za každé úspěšné doporučení (nový klient s aktivovaným účtem), doba trvání kampaně doporučení nyní není časově omezena. Doporučený klient může získat až 6x500 Kč, protože se na všechny nové klienty 18+ vztahuje kampaň 6x500 Kč.
Partners Banka
Zvýhodněná sazba spořicího účtu 4,06 %
Doporučitel zve přátele přes aplikaci Partners a následně získá výhodné úročení ve výši 4,06 % p. a. na částku do 500 000 Kč na jeden měsíc. Nový klient dostane stejně výhodnou sazbu – 4,06 % – na první 3 měsíce od založení účtu.
Zdroj: banky
Spořicí účty: banky drží sazby, jen prodlužují garance. Nejvíc dá Trinity a mBank
Spořicí účty začátkem října zatím neslibují žádné převratné změny. Měnily se hlavně termíny, do kdy vybrané banky garantují své sazby, a objevila se ještě jedna novinka – bonusová sazba za doporučení. Nejlepší sazby spořicích účtů bez podmínek tak zůstávají na zářijové úrovni. Podívejte se, kde nyní získáte nejlepší sazbu pro své úspory.
Trinity Bank nabízí úvěr na konsolidaci půjček s úrokem 3,99 procenta. A to do výše 1,2 milionu korun. Produkt následuje nový spotřebitelský úvěr, který tuzemská banka představila nedávno.
Češky se na důchod dosud finančně připravovaly o dost méně než muži. Zvláště starší generace s tím měla problém. Zeptali jsme se expertek z Generali Penzijní společnosti a ze Swiss Life Select, do jaké míry to ještě platí a zda se to začíná už konečně měnit.
Studium na střední škole v zahraničí je pro každého mladého člověka přínosem, protože si důkladně vylepší jazykové dovednosti, nahlédne do života jiné kultury a taky díky tomu trochu možná i rychleji dospěje. Rodiče na to ale obvykle musí mít dostatek peněz, protože stipendijních pobytů s kompletně hrazenými náklady je dnes minimum. Zeptali jsme se proto pěti finančních poradců, jakou strategii a produkty doporučují rodičům dnešních prvňáčků, kteří chtějí mít v době jejich středoškolských studií k dispozici sumu na jejich zahraniční studia.
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
Související
Co byste měli vědět, když chcete změnit svou banku
Po dvou letech rekordního zájmu o solární energii se situace na trhu s fotovoltaikou stabilizuje. Přichází doba konsolidace, profesionalizace a návratu k dlouhodobě udržitelnému růstu. „Není to krize, ale návrat k normálu,“ vysvětluje Mário Franko, odborník na fotovoltaiku E.ON Energie.
„Po období masivní poptávky přichází přirozené ochlazení. Trh se nasytil a slabší firmy odcházejí. To je zdravý vývoj, který nakonec pomůže zákazníkům – zůstanou spolehliví dodavatelé s kvalitním servisem,“ dodává Franko.
Kdo si dnes pořizuje fotovoltaiku, měl by být obezřetný. Největší chybou je řídit se pouze cenou. „Cena by nikdy neměla být hlavním kritériem,“ zdůrazňuje. „Právě firmy, které se dostávají do potíží, často lákají na extrémně levné nabídky. Riziko pak nese zákazník – instalace se nedokončí, nebo zůstane bez servisu,“ dodává.
Jan Zápotočný: Fotovoltaika se vyplatí každému. Jen se musí smysluplně navrhnout
Vysoké ceny energií a s nimi související zájem o fotovoltaiku a obnovitelné zdroje jako takové se staly tématem posledních let. Jaká je situace dnes, když už největší energetická krize pominula a ceny se vrátily na hodnoty, které dále nevyžadují vládní zastropování? A co nás čeká do budoucna? Zeptali jsme se Jana Zápotočného, místopředsedy představenstva společnosti E.ON Energie.
Při výběru dodavatele se proto vyplatí zohlednit autentické reference zákazníků (např. na webu refsite.cz), důkladný návrh řešení na míru a také odborné poradenství a servisní zázemí.
E.ON například posílá ke klientovi energetického specialistu, který osobně posoudí dům, spotřebu i možnosti úspor. „Nejde o to prodat panely za každou cenu, ale najít pro domácnost ideální řešení. Někdy je to fotovoltaika, jindy třeba tepelné čerpadlo nebo zateplení,“ dodává expert.
Baterie jako standard českých střech
Jedním z nejviditelnějších trendů posledních let je prudký nárůst zájmu o fotovoltaiku s bateriovým úložištěm. „Dnes má fyzickou baterii až 95 % instalací na rodinných domech,“ říká odborník z E.ON Energie. „Cílem už dávno není prodávat přebytky do sítě, ale co nejvíc spotřebovat vlastní vyrobenou elektřinu.“
Vyladíme domácnost tak, že bude myslet za vás, říká Pavel Lískovec z Loxone
Solární panely, tepelná čerpadla nebo rekuperace. A další detaily kolem bydlení. To jsou systémy, které společnost Loxone ovládá tak, aby dobře a jednoduše sloužily. Ať už majitelům rodinných domů, nebo i firmám a restauracím.
Díky baterii lze energii vyrobenou během dne uložit a využít večer či v noci. Moderní systémy navíc disponují chytrou regulací, která automaticky řídí tok energie – například přesměruje přebytky do ohřevu vody nebo provozu tepelného čerpadla.
„Velká část našich zákazníků sleduje výrobu a spotřebu přes mobilní aplikaci. Někteří přizpůsobují praní nebo vaření slunečnému počasí. Jiní nechávají vše řídit automaticky. Důležité je, že máte kontrolu – a přehled o každé vyrobené kilowatthodině,“ doplňuje specialista.
Virtuální baterie: letní přebytky na zimu
Během zimy solární panely přirozeně vyrábějí méně energie. Pro tyto období nabízí E.ON praktické řešení – virtuální baterii. „Energie, kterou v létě nevyužijete, se uloží do sítě a v zimě si ji můžete odebrat zpět. Platíte jen distribuční poplatky, samotná elektřina je zdarma, protože čerpáte z vlastní vyrobené energie,“ vysvětluje expert.
Lukáš Kovanda: Slunce přetáčí energetiku naruby. Výrobci platí odběratelům
Záporné ceny elektřiny dorazily do Česka dříve, než se čekalo. Ohrožují další rozvoj solární energetiky a paradoxně dokládají nenahraditelnost fosilní elektřiny, včetně té z uhlí, píše ve svém komentáři ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
Virtuální baterie tak pomáhá vyrovnat sezónní rozdíly a prodlužuje efektivitu celého systému po celý rok.
Ceny komponent klesají, návratnost zůstává atraktivní
Pokud jde o ekonomiku fotovoltaiky, zákazníci mají stále důvod k optimismu.
„Přestože se výše dotace mírně snížila – z původních až 220 tisíc na 147 tisíc korun – celkovou ekonomiku zlepšilo dramatické zlevnění komponentů,“ říká Franko.
Ceny panelů během poslední dekády spadly z přibližně 20 tisíc korun na 2,5–3 tisíce korun za kus. Výsledkem je, že i po menší dotaci zůstává návratnost investice velmi příznivá.
Slunce svítí a desítky tisíc domácích fotovoltaických elektráren jedou na plné obrátky. Pro majitele skvělá zpráva, dodavatelům a distributorům energií ovšem může pár takových slunečných dnů pořádně zavařit. Zvlášť ve dnech, kdy spotřeba zase tak vysoká není. Tehdy je totiž vyrovnávání sítě nejtěžší. Teď s ním ovšem pomůže takzvaná flexibilita, kterou přinesla novela energetického zákona. „Po technické stránce se nic nemění, zato po té legislativní je to obrovský přínos,“ vysvětluje Jakub Miškovský ze společnosti E.ON.
Další výhodou je, že dotace se nyní vyplácí před instalací, takže zákazník nemusí mít velkou hotovost předem. „Zákazník doplácí většinu ceny až po realizaci. To pomáhá i těm, kteří by jinak museli financovat projekt úvěrem,“ doplňuje specialista.
S rostoucím počtem instalací se občas v médiích objeví zprávy o technických problémech nebo dokonce požárech. Podle odborníků je však riziko minimální – pokud se dodržují základní pravidla.
Nový směr: fotovoltaika pro bytové domy
Rostoucí potenciál má i fotovoltaika pro činžovní a bytové domy, zejména ve městech.
„Systém funguje tak, že elektřina nejdříve pokrývá spotřebu společných prostor – výtahy, osvětlení, kotelnu – a přebytek se rozděluje mezi byty podle tzv. alokačního klíče,“ popisuje Franko.
Například u 12kW elektrárny může 2 kW pokrýt společné prostory a zbylých 10 kW se rozdělí mezi jednotlivé domácnosti podle jejich spotřeby. „Je to férový a efektivní model, který šetří každé domácnosti peníze. Naši specialisté umí pomoci i s nastavením alokačního klíče, aby odpovídal reálným potřebám,“ uzavírá.
Jaká je v současnosti na trhu situace s fotovoltaickými elektrárnami, zejména pro rodinné domy?
Měli bychom si fotovoltaiku kupovat rovnou s baterií?
Co se solárními panely v zimě? Musíme energii brát ze sítě, nebo se s tím dá nějak pracovat?
Jaká je návratnost investice do solárních panelů?
Na to odpovídal Mário Franko, expert ze společnosti E.ON Energie, v nejnovější epizodě podcastové série Realitní Club. Díl se spouští v úvodu tohoto článku. Najdete ho také v kanálu Newstream Podcasty na Spotify nebo Apple Podcasts. Hezký poslech.
Související
video
Sdílením elektřiny ze solárů lze vydělat tisíce, zároveň energie nevyjde vniveč