Reklama

Vše zdražuje, ale luxus na Pařížské posiluje. V Praze otevřel Chanel

Pařížská ulice v Praze.
ČTK
Štěpán Kult

Na český trh vstoupilo 15 nových značek. Sázejí na to, že se Češi nebudou bát utrácet ani v období krize. Zároveň ale chtějí zaplnit díru ze ztráty ruského trhu. Většina otevřela v Praze. Jedná se převážně o prodejce oblečení a doplňků. V Pařížské ulici přibyly luxusní značky Chanel a Balenciaga. 

Reklama

„Český maloobchodní trh je pro mezinárodní brandy stále přitažlivý, mnohdy je pro ně prvním v regionu střední a východní Evropy, na kterém testují svůj úspěch,“ říká Jan Korbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield.

Podle Korbáčka má na zájem zahraničních značek vliv i válka na Ukrajině, které uzavřely své prodejny v Rusku. „Jistě se budou snažit tento trh nahradit, třeba právě v České republice a okolních zemích,“ uvádí. 

To, že se Češi nebojí v čase krize utrácet, ukazalo i období covidové pandemie. „Zákazníci se po skončení omezení do značné míry vracejí k nákupům v kamenných obchodech, a zdejší kupní síla je pro značky atraktivní. Jako pozitivní vnímám fakt, že zákazníci mají stále chuť a potřebu nakupovat – nejen z nutnosti, ale i pro potěšení,“ popisuje Korbáček.

Louis Vuitton

Luxus podraží. Louis Vuitton přeceňuje zboží kvůli vyšším nákladům

Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny, píše agentura Reuters. S jakou razancí zdraží, se zatím neví. Záležet bude na druhu zboží. Největší světová módní značka tento krok odůvodňuje zvýšenými výrobními i přepravními náklady.

Přečíst článek

Polovina Čechů šetří na oblečení

To ale nemusí trvat věčně. Květnový průzkum domácností agentury STEM ukazuje, že Češi mimo potraviny nejvíce šetří právě na oblečení či obuvi. Téměř polovina dotázaných v uplynulém roce učinila úsporná opatření, která se týkala těchto nákupů. 

„Chování spotřebitelů se velmi rychle vyvíjí, mění se nákupní zvyklosti – a na to musejí brandy reagovat, aby udržely krok se stávajícími zákazníky a získaly nové. Je třeba neustále inovovat, investovat do digitalizace prodeje a do komunikace s klienty. Se zásadním a nepřirozeným omezením fungování klasického retailu, které přinesl covid, sice vzrostly online prodeje – což v menší míře pokračuje i nadále – ale do kamenných prodejen se zákazníci začali opět vracet. Roste tak celý objem retailu,“ říká Korbáček

Šest značek otevřelo v hlavních nákupních třídách a pět v obchodních centrech z celkového počtu patnácti. Dá se ale předpokládat, že jejich počet ve druhé polovině roku ještě naroste. Převážně v období Vánoc. Počet by tak mohl být stejný jako loni, kdy nových značek přibylo na český trh 38. Z oděvních značek kromě Chanelu a Balenciaga byznys v Česku rozjel například American Vintage či Jacadi Paris. K obchodům prodávajícím vybavení a doplňky pro domácnost přibyl Tefal či Materasso.

Kabelka Chanel, ilustrační foto

Jste z Ruska? Pak vám tu chanelku neprodáme

Butiky Chanel v Rusku jsou zavřené od začátku března, nově si ale Rusové zboží této značky nekoupí ani nikde jinde ve světě, upozorňuje agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Zara v Rusku zavírá.

Ani židle z Ikea, ani triko ze Zary. Firem, které zastavují prodej v Rusku, stále přibývá

Každý den přibývá další zboží, které si Rusové kvůli Putinově invazi na Ukrajinu nekoupí. Americké a evropské řetězce ve snaze dát najevo svůj postoj ukončují prodej v celém Rusku. Ty, které tak ještě neučinily, jsou naopak terčem kritiky na sociálních sítích. Kvůli obavě ze znehodnocení rublu tak ruští občané vzali některé prodejny útokem, upozorňuje server agentury Bloomberg.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Nejdražší ulice v Česku? Pražské Příkopy byly po desetiletích sesazeny z trůnu

Nejdražší ulice v Česku? Pražské Příkopy byly po desetiletích sesazeny z trůnu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme