Luxus podraží. Louis Vuitton přeceňuje zboží kvůli vyšším nákladům

Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny, píše agentura Reuters. S jakou razancí zdraží, se zatím neví. Záležet bude na druhu zboží. Největší světová módní značka tento krok odůvodňuje zvýšenými výrobními i přepravními náklady.
Louis Vuitton, největší světová luxusní značka, se stane jednou z prvních velkých módní značek, které letos zdražují, aby v prostředí rostoucích nákladů ochránily své marž a zůstaly v zisku.
Zvýšení cen se dotkne obchodů Louis Vuitton po celém světě. Zahrne kožené zboží, módní doplňky a parfémy, řekla agentuře Reuters mluvčí čínského zastoupení značky. Bližší podrobnosti k rozsahu růstu cen ale nesdělila, pouze to, že se budou lišit v závislosti na produktu.
„Úprava cen zohledňuje změny ve výrobních nákladech, surovinách, dopravě a také inflaci,” prohlásila firma.
Sneakers sběratelé sehráli úchvatnou dražební bitvu o 200 párů tenisek, které krátce před svou smrtí stvořil módní guru Virgil Abloh. Za boty podle aukční síně Sotheby's utratili dohromady přes 25 milionů dolarů.
Pocta Virgilovi. Tenisky navržené zesnulým návrhářem z Louis Vuitton se vydražily za miliony
Enjoy
Pásek podraží míň než kabelka
Někteří blogeři na čínských sociálních sítích napsali, že cena některých modelů kabelek, jako například Capucines a Neverfull, v Číně vzroste o 20 a více procent. Zdroj ale neuvedli. Uvedené kabelky se teď prodávají za 46 500 jüanů (zhruba 158 tisíc korun) a 12 tisíc jüanů (zhruba 41 tisíc korun).
PurseBop, webová stránka sledující trh s luxusním zbožím, citovala spekulace, že u cenově dostupnější produktů bude nárůst cen v průměru okolo čtyř procent, u High-end produktů pak mezi 15 až 18 procenty.
Firmy vyrábějící luxusní zboží těžily v čase pandemie z rostoucí poptávky po špičkové módě a doplňcích.
Chanel v loňském roce zvýšil ceny některých svých kabelek třikrát. Jeho populární kabelka Classic Flap, která se teď prodává za 8200 dolarů (177 tisíc korun), je téměř o 60 procent dražší než před pandemií v roce 2019.
Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?
Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice
Leaders
O Francii se traduje, že je kolébkou vkusu a estetických ideálů. Potvrzuje to i nejnovější žebříček sestavený agenturou Kantar: pět z deseti nejhodnotnějších luxusních značek je z Francie, v čele s Louis Vuitton.
Luxus v covidu táhne Asie. Královnou haute couture je ale Francie
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?