Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Luxus podraží. Louis Vuitton přeceňuje zboží kvůli vyšším nákladům

Louis Vuitton
iStock
Veronika Kudrnová
vku

Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny, píše agentura Reuters. S jakou razancí zdraží, se zatím neví. Záležet bude na druhu zboží. Největší světová módní značka tento krok odůvodňuje zvýšenými výrobními i přepravními náklady.

Reklama

Louis Vuitton, největší světová luxusní značka, se stane jednou z prvních velkých módní značek, které letos zdražují, aby v prostředí rostoucích nákladů ochránily své marž a zůstaly v zisku. 

Zvýšení cen se dotkne obchodů Louis Vuitton po celém světě. Zahrne kožené zboží, módní doplňky a parfémy, řekla agentuře Reuters mluvčí čínského zastoupení značky. Bližší podrobnosti k rozsahu růstu cen ale nesdělila, pouze to, že se budou lišit v závislosti na produktu.

„Úprava cen zohledňuje změny ve výrobních nákladech, surovinách, dopravě a také inflaci,” prohlásila firma.

Pocta Virgilovi. Tenisky navržené zesnulým návrhářem z Louis Vuitton se vydražily za miliony

Sneakers sběratelé sehráli úchvatnou dražební bitvu o 200 párů tenisek, které krátce před svou smrtí stvořil módní guru Virgil Abloh. Za boty podle aukční síně Sotheby's utratili dohromady přes 25 milionů dolarů.

Přečíst článek

Pásek podraží míň než kabelka

Někteří blogeři na čínských sociálních sítích napsali, že cena některých modelů kabelek, jako například Capucines a Neverfull, v Číně vzroste o 20 a více procent. Zdroj ale neuvedli. Uvedené kabelky se teď prodávají za 46 500 jüanů (zhruba 158 tisíc korun) a 12 tisíc jüanů (zhruba 41 tisíc korun).

PurseBop, webová stránka sledující trh s luxusním zbožím, citovala spekulace, že u cenově dostupnější produktů bude nárůst cen v průměru okolo čtyř procent, u High-end produktů pak mezi 15 až 18 procenty.

Firmy vyrábějící luxusní zboží těžily v čase pandemie z rostoucí poptávky po špičkové módě a doplňcích.

Chanel v loňském roce zvýšil ceny některých svých kabelek třikrát. Jeho populární kabelka Classic Flap, která se teď prodává za 8200 dolarů (177 tisíc korun), je téměř o 60 procent dražší než před pandemií v roce 2019.

Supreme

Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice

Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?

Přečíst článek

Louis Vuitton

Luxus v covidu táhne Asie. Královnou haute couture je ale Francie

O Francii se traduje, že je kolébkou vkusu a estetických ideálů. Potvrzuje to i nejnovější žebříček sestavený agenturou Kantar: pět z deseti nejhodnotnějších luxusních značek je z Francie, v čele s Louis Vuitton.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Miniaturní kabelka o rozměrech pouhých 657 x 222 x 700 mikronů (neboli méně než 0,762 milimetru na šířku) se 28. června 2023 prodala na online aukci za více než 63 000 dolarů.

Umělci vyrobili mikroskopickou kabelku s logem Louis Vuitton. Prodali ji desetkrát dráž než originál

Přečíst článek
Snímek z přehlídky modelů značky Louis Vuitton pro jarní a podzimní sezonu 2023, která se konala 4. října 2022 v Paříži.

Bohatí zamávali covidu a začali utrácet. Luxusu se i v době obav z recese daří

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme