Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nejdražší ulice v Česku? Pražské Příkopy byly po desetiletích sesazeny z trůnu

Nejdražší ulice v Česku? Pražské Příkopy byly po desetiletích sesazeny z trůnu
ČTK
Lukáš Kovanda

Česko má po desetiletích novou nejdražší ulici. Na čele žebříčku lukrativních adres střídá pražská Pařížská nedaleké „Příkopy“. Vyplývá to z nyní zveřejněné analýzy poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Ta pro letošek vyčísluje nájemné maloobchodních provozů v Pařížské na 2719 eur za metr čtvereční ročně, což odpovídá zhruba 66 200 korunám. V případě ulice Na Příkopě činí tentýž údaj 2460 eur, tedy přibližně 59 900 korun.

Reklama

To znamená, že Pařížská je celkově 30. nejdražší ulicí v Evropě, zatímco „Příkopy“ obsazují 33. příčku. Obě ulice představují rovněž dvě vůbec nejdražší adresy zemí bývalého východního bloku. Nejdražší budapešťská ulice je v Evropě na 40. místě, další drahé ulice bývalého východního bloku, včetně varšavské a bratislavské, jsou až v páté desítce evropského pořadí.

Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby

Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby

Úleva z konce dvouleté pandemie covidu a množství omezení přiměla mnohé si více dopřávat. Turisté začali více cestovat, movitější opět utrácejí za luxus a milovníci šampaňského zvýšili spotřebu tak, že docházejí zásoby Moëtu Hennessy i výrobci, napsala agentura Bloomberg.

Přečíst článek

V médii tradičně a nejčastěji citovaném žebříčku společnosti Cushman & Wakefield, „nejdražších ulic světa“, obsazuje Pařížská 17. příčku. To je však dáno tím, že tento „světový“ žebříček je pořadím vždy výhradně těch ulic, které ve své zemi obsazují první příčku pořadí. Tedy žádná ze zemí, jež poradenská společnost sleduje, nemá v tomto „světovém“ pořadí více než jednoho reprezentanta.

Nejvýše za sedmnáct let

Sedmnáctá pozice ve světovém žebříčku je nejvyšším umístěním české ulice od roku 2005, kdy rovněž sedmnácté skončily „Příkopy“. Třeba v roce 2011 klesly „Příkopy“ – coby nejdražší česká adresa – ve světě až na 28. příčku. Nutno také říci, že v době covidu, loni a předloni, se žebříček nesestavoval.

Birkin kabelky

Luxus už zase frčí, přibylo mladých zákazníků. Obavy z recese je netrápí

Celosvětové výdaje na luxusní zboží zažívají rekordní růst. Odvětví těží z oživení poptávky po koronavirové krizi a z rostoucího zájmu ze strany mladých spotřebitelů. Globální tržby z prodeje luxusního zboží by se tak letos mohly zvýšil o 22 procent na 353 miliard eur (zhruba 8,6 bilionu Kč), vyplývá ze studie poradenské společnosti Bain. Loni tržby činily 290 miliard eur, uvedla agentura AP.

Přečíst článek

Právě covidová doba a její důsledky představují klíčový důvod, proč ulice Na Příkopě letos přelomově opustila trůn, jejž obsazovala permanentně minimálně po dvě desetiletí. Oproti předcovidové době klesly nájmy v ulici Na Příkopě ve vyčíslení společnosti Cushman & Wakefield o třináct procent, zatímco v Pařížské jsou letos stejné jako před covidem. Pařížská tak podává nadprůměrný výkon i celoevropském měřítku, protože kontinentálně jsou příslušné nájmy podle společnosti Cushman & Wakefield průměrně stále o osm procent níže v porovnání s předcovidovou dobou.

zdroj: Cushman & Wakefield

Covid „zasadil ránu“ spíše „Příkopům“ než Pařížské, jelikož ceny nájmů se v prvně jmenované ulici více odvozují od intenzity turistického ruchu a od obecného zájmu o kancelářské prostory. Jak turistický ruch, tak poptávka po kancelářích během covidu citelně utrpěly, neboť zahraniční turisté ve velkém přestali Česko kvůli restrikcím navštěvovat, zatímco trendem covidových let se stala práce z domova čili „home office“.

Oliver Blume, šéf Porsche, při IPO značky na burze ve Frankfurtu

Porsche v euforii. O úspěch z Frankfurtu se podělí. Zaměstnancům vyplatí štědré bonusy

Porsche se na burzovní parket přiřítilo velmi sebevědomě. Vedení automobilky se o frankfurtský úspěch chce podělit i se zaměstnanci. Vyplatí jim bonusy až 3000 eur.

Přečíst článek

Naopak cena nájemného v Pařížské je více než v případě „Příkopů“ odvozena od toho, jak se daří prémiovým rezidenčním nemovitostem a také segmentu luxusního maloobchodu. Rezidenční nemovitosti prožily během pandemie nebývalý boom a luxusní značky nakonec nebyly pandemií tak poškozeny jako běžný maloobchod.

Jedním z důvodů, proč pandemie tolik nepoškodila segment luxusního maloobchodu, je to, že si lidé během pandemie uvědomili, že život může být krátký a chtějí si jej více užít teď a tady. Tak vysvětluje generální ředitel automobilky Rolls-Royce, tradičního symbolu luxusu, to, že jeho společnost měla loni – ve druhém covidovém roce – historicky rekordní celosvětové tržby.

Nejdražší ulice na světě v roce 2022:

zdroj: Cushman & Wakefield

Snímek z přehlídky modelů značky Louis Vuitton pro jarní a podzimní sezonu 2023, která se konala 4. října 2022 v Paříži.

Bohatí zamávali covidu a začali utrácet. Luxusu se i v době obav z recese daří

Svět se obává recese a lidé nastávající zimy, výsledky některých firem za třetí čtvrtletí ale ukazují, že jeden segment byznysu je vůči nejistotě imunní. Tím je luxusní zboží, neboť mnozí movití lidé se po konci covidových omezení rozhodli si konečně užívat života a neschovávat si peníze do hrobu, napsala agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Realitní kancelář prodává za 200 milionů korun romantický zámek Žinkovy, kulturní památku na jihu Plzeňska. Jde o jeden z největších zámků v osobním vlastnictví v ČR.

FOTOGALERIE: Luxus v Česku. Na prodej je jeden z největších soukromých zámků Žinkovy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme