Světu vládnou technologické značky Apple, Google a Microsoft

Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.
Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala už jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.
Sektor luxusního zboží zasáhly obavy ze zpomalení růstu v USA. Pro Bernarda Arnaulta, nejbohatšího člověka světa, je to špatná zpráva. Během jednoho dne se jeho jmění ztenčilo o 11,2 miliardy dolarů, píše agentura Bloomberg.
Jedenáct miliard dolarů je pryč. Bernard Arnault během jednoho dne přišel o část jmění
Leaders
Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu dolarů, což oproti loňskému roku představuje pětinový pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.
V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.
Očekávaná souprava pro virtuální realitu ponese jméno Vision Pro. Uživatelé v helmě budou moci sledovat filmy, telefonovat či nakupovat na internetu. Apple spojil síly s Walt Disney Company, která na Vision Pro zpřístupní svou videotéku Disney+. V USA se Vision Pro začne prodávat příští rok za 3499 dolarů. Další země budou postupně následovat.
Apple ukázal soupravu pro virtuální realitu. Ovládat se bude hlasem a očima. Cena ohromí
Zprávy z firem
Zpřístupnění nástrojů umělé inteligence zaměřených na spotřebitele, jako je ChatGPT či Bard, by mohlo vést k silnému růstu, který potrvá deset let. Tržby na trhu s generativní umělou inteligencí (AI) by se tak mohly zvýšit na 1,3 bilionu dolarů, v přepočtu 28,6 bilionu korun, v roce 2032 z loňských 20 miliard dolarů. Uvádí to zpráva analytické společnosti Bloomberg Intelligence, podle níž by odvětví mohlo v následujících deseti letech růst tempem 42 procent ročně.
Tržby na trhu s generativní umělou inteligencí porostou o desítky procent ročně
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.