Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Za doporučení nových klientů i deset tisíc. Které banky dají nejvíce peněz?

Za doporučení nových klientů i deset tisíc. Které banky dají nejvíce peněz?
iStock
Věra Tůmová

Pět bank v Česku nyní využívá své stávající klienty k tomu, aby jim pomáhali získat další klienty. Za doporučení, které bance přivede nové, dostanou ti původní odměnu v podobě stokorun měsíčně. Nejvyšší možná odměna se může vyšplhat až na 10 tisíc korun.

Tuzemské banky soupeří o klienty čím dál víc. Zatímco dříve chtěl změnit banku kvůli zdlouhavé administrativě jen málokdo, dnes je změna banky snadná, rychlá a banky vám s ní navíc samy pomohou. Některé bankovní domy tak už registrují, že roste množství klientů, kteří ochotně mezi bankami migrují třeba kvůli lepším sazbám na spořicích účtech či kvůli jiným akcím a benefitům. A přesně kvůli tomu se také čas od času objevují na tuzemském bankovním trhu i speciální marketingové akce, které lákají nové klienty přes ty stávající a slibují oběma skupinám za to finanční odměnu. Momentálně tak můžete v Česku získat stokoruny za doporučení nové klienta hned v pěti bankách.

Kde můžete získat za doporučení nejvíce

Nejvyšší sumu za doporučení banky a jejího běžného účtu můžete momentálně získat v polské mBank. Pokud budete hodně aktivní a doporučíte této bance desítku nových klientů, kteří splní podmínky marketingové akce, můžete od mBank získat celkově 10 tisíc korun. V bankovní aplikaci si musíte vygenerovat unikátní promo kód, který pak pošlete svým přátelům a známým, aby se jím prokázali při sjednávání nového účtu. Pokud při registraci v poli „Přicházím na základě akce“ vloží tento kód a následně zaplatí přes terminál v kamenných prodejnách některým ze zařízení mBank, získáte vy i nový klient 100 korun za každou platbu zařízením banky. Ta může být přitom podle její mluvčí Kristýny Dolejšové realizovaná jakýmkoliv zařízením, tedy mobilem, hodinkami, náramkem či prstenem. Do plateb se však nezapočítávají online platby přes Google Pay nebo Apple Pay.

Druhý nejvyšší finanční bonus za doporučení aktuálně nabízí od začátku října také Česká spořitelna. Týká se doporučení na její digitální bankovnictví George. Celkem je možné podle mluvčího banky Lukáše Kropíka získat od České spořitelny až 6 tisíc korun za doporučení prvních pěti přátel. Nový klient si musí akorát do počítače, mobilu nebo tabletu stáhnout aplikaci George a následně alespoň 4krát měsíčně zaplatit jakoukoliv svou platební kartou od České spořitelny. Nehraje přitom podle Kropíka roli, o kterou z karet banky půjde, může to tak být debetní plastová či virtuální karta nebo i ta tokenizovaná, tedy uložená přímo v mobilním zařízení. Za každý měsíc splnění těchto podmínek pak banka odmění nového i původního klienta 400 korunami. Celkem je tak možné na jedno doporučení podle Kropíka získat až 1200 korun.

Kolik peněz získáte v dalších bankách

Třetí nejvyšší odměnu za přivedení nového klienta pak získáte od Air Bank. Ta odměňuje za každé doporučení 500 korunami, a to nejvýše 10krát za rok. Také u této banky je zapotřebí, aby nový klient si sjednal do 45 dnů od získání doporučovacího odkazu běžný účet a zaplatil následně alespoň 5krát měsíčně platební kartou od Air Bank.

U Raiffesenbank získáte za doporučení nejvýše už jen 3 tisíce korun. V Partners Bance je pak finanční odměna zase skrytá ve zvýhodněné úrokové sazbě spořicího účtu. Ta sice s úrovní 4,06 patří momentálně k těm nejlepším na tuzemském trhu, ale stávající klient ji má po doporučení jen jeden měsíc a to ještě jen pro úspory do půl milionu korun, což mu v reálu může přinést před zdaněním nejvýše 1691 korun, pokud by měl měsíc na spořicím účtu zmíněnou částku. Nový klient má ale bonusovou sazbu garantovanou na první tři měsíce od založení účtu. Další tuzemské banky zatím podobné marketingové akce prý neplánují.

Bonus i u populárních fintech společností

Promo kódy na doporučení a přeposlání svým přátelům, abyste získali finanční odměnu, si nicméně můžete vygenerovat například také ve stále populárnějších fintech společnostech jako je Revolut či Wise. V Revolutu získáte za každého doporučeného nového klienta 1500 korun, pokud si dotyčný založí zde účet, převede si na něj peníze, objedná fyzickou kartu a následně s ní alespoň 3krát zaplatí útratu ve výši minimálně sto korun. U Wise získáte za doporučení 3 přátelům také 1500 korun. Přátelé, kteří přijdou přes váš odkaz, pak získají v této fintech společnosti platební kartu zdarma nebo nulové poplatky za převod, a to až do výše 15 tisíc korun.

Komu se finanční bonusy mohou nejvíce vyplatit?

Odměna za doporučení nového klienta může být nejzajímavější asi nejspíše pro studenty. Ti totiž mohou mít kolem sebe ještě hodně přátel či známých, kteří ještě nemají účty v bankách anebo jich mají minimum. Mladým lidem také navíc zpravidla nedělá problém snadno změnit banku nebo si založit novou, protože nemívají v bance ještě žádné finanční závazky.

Žebříček bank, které vám dají finanční odměnu za doporučení nového klienta

BANKA Kolik Kč můžete získat maximálně Za jakých podmínek

mBank

10 000 Kč

V aplikaci banky je třeba vygenerovat unikátní promo kód a sdílet ho s blízkými. Ti si poté otevřou účet a při registraci do pole „Přicházím na základě akce“ zadávají tento kód. Noví zákazníci získají 100 Kč za každou platbu zařízením, které jim nejvíce vyhovuje (maximálně 1 000 korun), stejnou částku dostane i ten, kdo doporučil nového klienta. Doporučit může až 10x. Akce platí do 31. 10. 2025.

Česká spořitelna

6 000 Kč

Od 1.10. do 31.12.2025 banka odměňuje klienty za doporučení digitálního bankovnictví George. Podmínkou je, aby si nový klient stáhl George do svého zařízení a měsíčně provedl čtyři platby kartou (jakoukoliv z ČS). Za každý měsíc splnění podmínek získají oba 400 Kč (jak původní, tak i nový klient), celkem až 1 200 Kč za jedno doporučení. Odměnu je možné získat za prvních 5 přátel – tedy maximálně 6 000 Kč.

Air Bank

5 000 Kč

Za doporučení přátelům, vždy 500 Kč, maximálně 10x ročně. Nový klient si musí přes odkaz do 45 dní sjednat novou smlouvu s běžným účtem a v měsíci aktivace zaplatit minimálně 5x kartou k účtu. Časově neomezená akce.

Raiffeisenbank

3 000 Kč

Odměňuje stávající klienty za doporučení nového klienta s běžným účtem, kterému je minimálně 18 let. Doporučující klient získává 1000 Kč za každé úspěšné doporučení (nový klient s aktivovaným účtem), doba trvání kampaně doporučení nyní není časově omezena. Doporučený klient může získat až 6x500 Kč, protože se na všechny nové klienty 18+ vztahuje kampaň 6x500 Kč.

Partners Banka

Zvýhodněná sazba spořicího účtu 4,06 %

Doporučitel zve přátele přes aplikaci Partners a následně získá výhodné úročení ve výši 4,06 % p. a. na částku do 500 000 Kč na jeden měsíc. Nový klient dostane stejně výhodnou sazbu – 4,06 % – na první 3 měsíce od založení účtu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: banky

Peníze, ilustrační foto

Spořicí účty: banky drží sazby, jen prodlužují garance. Nejvíc dá Trinity a mBank

Spořicí účty začátkem října zatím neslibují žádné převratné změny. Měnily se hlavně termíny, do kdy vybrané banky garantují své sazby, a objevila se ještě jedna novinka – bonusová sazba za doporučení. Nejlepší sazby spořicích účtů bez podmínek tak zůstávají na zářijové úrovni. Podívejte se, kde nyní získáte nejlepší sazbu pro své úspory.

Přečíst článek

Trinity Bank slavila s klienty úspěchy v Kongresovém centru Praha

Trinity Bank rozšiřuje služby: nyní nabízí konsolidaci půjček levně

Trinity Bank nabízí úvěr na konsolidaci půjček s úrokem 3,99 procenta. A to do výše 1,2 milionu korun. Produkt následuje nový spotřebitelský úvěr, který tuzemská banka představila nedávno.

Přečíst článek

Expertky varují: Češky čeká delší, ale chudší stáří. Změní na tom něco mladá generace?

Češky se na důchod dosud finančně připravovaly o dost méně než muži. Zvláště starší generace s tím měla problém. Zeptali jsme se expertek z Generali Penzijní společnosti a ze Swiss Life Select, do jaké míry to ještě platí a zda se to začíná už konečně měnit.

Přečíst článek

děti, škola

Finanční poradci radí: Jak našetřit prvňáčkovi na studium na zahraniční střední škole

Studium na střední škole v zahraničí je pro každého mladého člověka přínosem, protože si důkladně vylepší jazykové dovednosti, nahlédne do života jiné kultury a taky díky tomu trochu možná i rychleji dospěje. Rodiče na to ale obvykle musí mít dostatek peněz, protože stipendijních pobytů s kompletně hrazenými náklady je dnes minimum. Zeptali jsme se proto pěti finančních poradců, jakou strategii a produkty doporučují rodičům dnešních prvňáčků, kteří chtějí mít v době jejich středoškolských studií k dispozici sumu na jejich zahraniční studia.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Češi jsou dobří dlužníci. Splácejí lépe než většina Evropanů, říká Michal Straka z agentury Ipsos

Jak nepřijít o své peníze na účtu při ztrátě partnera

Přečíst článek
spoření, bohatství

Češi spoří o sto šest. Některé banky tak znovu vylepšují sazby spořicích účtů

Přečíst článek

Penta Hospitals sjednocuje značky Alzheimer Home a SeneCura pod novým názvem Senevida

Penta Hospitals
ČTK

Zdravotnická skupina Penta Hospitals představuje novou značku Senevida, pod kterou sjednocuje zařízení dosud fungující pod názvy ALZHEIMER HOME a SeneCura. Rebranding navazuje na loňské převzetí společnosti SeneCura a posiluje pozici Penta Hospitals jako největšího soukromého poskytovatele sociální a zdravotní péče v Česku.

Jednotná značka přinese větší srozumitelnost pro klienty a jejich rodiny, posílí důvěru odborné i laické veřejnosti a zefektivní marketing i nábor pracovníků. „Věříme, že jednotná značka nám umožní být srozumitelnější pro klienty a jejich rodiny. Propojení obou značek pro nás navíc znamená i lepší podmínky pro sdílení know-how napříč zařízeními, což nám umožní dále zvyšovat kvalitu péče. Slovo Senevida v sobě spojuje to, co nám bylo v zařízeních ALZHEIMER HOME i SeneCura vždy přirozené: „sene“ (senioři, seniorní péče) a „vida“ (život, vitalita), čímž vyjadřuje naši filozofii důstojné a kvalitní péče. Obě značky nám daly pevné základy a cenné zkušenosti, nyní však nastal čas posunout se společně dál – pod jednou silnou identitou,“ říká Ivan Černovský, dosavadní ředitel ALZHEIMER HOME a domácí zdravotní péče, který má novou entitu na starosti.

Nový název, vysoký standard péče

Jedním z důvodů pro vznik nového názvu Senevida bylo i postupné rozšíření nabízené péče v posledních letech. Domovy ALZHEIMER HOME se nadále specializují na péči o lidi s Alzheimerovou chorobou a jinými formami demence, Domovy SeneCura nepečují pouze o klienty s demencí, ale o všechny seniory, kteří potřebují podporu – ať už jde o jiné typy demence, chronická onemocnění nebo potřebu dlouhodobé péče. Svým klientům nabízí komplexní zdravotní, ošetřovatelskou a sociální péči doplněnou o širokou škálu doplňkových služeb a volnočasových aktivit, které podporují soběstačnost, paměť, pohyb i celkovou kvalitu života.

„Naše poslání zůstává stále stejné. Poskytovat vysoce kvalitní péči s respektem k individuálním potřebám každého klienta. Senevida tento závazek jasně vyjadřuje. Spojuje to nejlepší z obou dosavadních značek a dává nám prostor k dalšímu růstu,“ doplňuje Barbora Vaculíková, generální ředitelka skupiny Penta Hospitals CZ.

Od loga po oblečení pro zaměstnance

Nový název a vizuální identita se promítnou do komunikačních materiálů směrem dovnitř i vně společnosti. Celý proces rebrandingu bude probíhat do druhé poloviny roku 2026. Změna byla nejprve komunikována zaměstnancům, klientům a jejich rodinám. V blízké době začne probíhat úprava webu, aktualizaci sociálních sítí, výměna označení budov, navigace, obměna pracovních oděvů a komunikačního stylu.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Matcha

Kyosun zaznamenává rekordní růst a očekává sklizeň matcha v roce 2025

Přečíst článek
Cottagecore

Podzim ve stylu cottagecore. Romantické outfity inspirované přírodou a venkovem

Přečíst článek

Po rekordním roce přichází vystřízlivění. Výrobci automobilů čelí tlaku na transformaci

Výroba ve Škoda Auto
ČTK
Michal Nosek

Český automobilový sektor má za sebou rekordní rok 2024, kdy se vyrobilo téměř 1,45 milionu osobních vozů. O něco méně se dařilo se v letošním první pololetí.

Český autoprůmysl tvoří přibližně desetinu HDP a zaměstnává stovky tisíc lidí. Loňský rok sice přinesl rekordní výsledky, ale letošek už ukazuje, že tempo růstu nemusí být udržitelné. V prvních pěti měsících roku 2025 se výroba aut snížila o více než šest procent a ziskové marže firem se rovněž propadly. Automobilky navíc utrácí velké peníze za investice do technologií souvisejících s elektromobilitou a digitalizací.

Odvětví sice zůstává jedním z největších zaměstnavatelů, ale současně čelí výrazným změnám v potřebné kvalifikaci pracovníků. „Poptávka po kvalifikovaných technických profesích v automotive zůstává vysoká. Nejvíce chybějí mechatronici, elektromechanici, pracovníci kvality a specialisté na automatizaci a robotiku,“ říká Michal Španěl, datový analytik pracovního portálu JenPráce.cz. „Na druhé straně roste počet uchazečů o základní operátorské a výrobní role, což zaměstnavatelům poskytuje lepší možnosti výběru než v předchozích přehřátých letech,“ dodává.

Nedostatek specialistů tak zůstává největší výzvou. „Budou nutné investice do přeškolení zaměstnanců a do intenzivnější spolupráce se středními i vysokými školami, zejména v oblastech souvisejících s elektropohonem, softwarem a datovými technologiemi,“ pokračuje Španěl. Do popředí se tak dostává diferencované odměňování. Na výrobní dělnické pozice se nejčastěji nabízejí mzdy mezi 28 až 37 tisíci korunami měsíčně, často doplněné o náborové bonusy či benefity jako zajištěné ubytování. Technické a specializované profese mají mzdy od 40 do 50 tisíc korun a vysoce kvalifikovaní odborníci si vydělají až 80 tisíc korun.

Na severu chtějí elektroauta, na jihu spalovací motory, říká Martin Jahn ze Škodovky

Škoda Auto se stala třetí nejprodávanější značkou na evropském trhu. České automobilce se rekordně daří, je tahounem českého průmyslu, a dobývá nové trhy. Letos patrně opět prodá přes milion svých aut. Vrhla se na elektromobilitu, ale spalovací auta nezatratila. V čem se skrývá úspěch největší české průmyslové firmy, na jejímž úspěchu jsou závislé spousty dalších českých průmyslových firem? „Snažíme se mít portfolio takové, abychom zákazníkům nabídli, co chtějí,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto zodpovědný za prodej a marketing.

Přečíst článek

Vliv zelené politiky EU 

Český automobilový průmysl stojí na prahu nové éry. Výroba si sice udržuje stabilní tempo, klíčovým faktorem pro budoucí úspěch se ale stává schopnost adaptace na technologické a legislativní změny, především ty spojené s Green Dealem. Tlak na udržitelnost a přechod na elektromobilitu je jak výzvou, tak i příležitostí, která přetváří celý trh práce. „Budoucnost českého automotive již není jen o počtu vyrobených vozů, ale o jejich přidané hodnotě, udržitelnosti a inovacích,“ shrnuje Španěl. 

Hlavním problémem autoprůmyslu jsou rostoucí náklady, přísnější emisní normy a nejistota kolem přechodu na elektromobilitu. Evropská unie zpřísňuje cíle pro emise a české automobilky varují, že bez odkladu nebo podpory může být přechod k bezemisní výrobě likvidační. Česko se proto spolu s Itálií snaží v Bruselu vyjednat zmírnění sankcí za překročení emisních limitů. 

Křehkost celého odvětví umocňuje závislost na Německu, jehož zpomalená ekonomika brzdí vývoz českých aut. Analytici varují, že pokud se sektor rychle nepřizpůsobí novým podmínkám, může Česko ztratit část investic i pracovních míst. 

Související

Doporučujeme