Kyosun zaznamenává rekordní růst a očekává sklizeň matcha v roce 2025

Matcha čaj se stal jedním z nejžádanějších produktů na trhu se zdravými nápoji. Společnost Kyosun, největší distributor matcha čaje ve střední a východní Evropě, zaznamenává enormní růst a připravuje se na očekávanou sklizeň roku 2025, která bude klíčová pro další expanzi.
„Zájem o čaj matcha dosáhl historických maxim. Lidé hledají zdravější alternativy k běžným stimulantům a právě matcha splňuje jejich požadavky,“ uvádí Petr Patočka, jednatel Kyosun. „Naše expanze překonává všechna očekávání a připravujeme se na další fázi růstu.“
Poptávka po zdravých nápojích stále stoupá
Díky svým výjimečným vlastnostem si matcha nachází stále širší publikum. Je bohatý na antioxidanty, zlepšuje soustředění a poskytuje dlouhotrvající energii bez nepříjemných výkyvů. Jeho využití se rozšiřuje nejen v tradiční přípravě, ale i v moderní gastronomii.
„Pozorujeme rostoucí zájem v maloobchodě, gastronomii i wellness sektoru. Matcha se stává oblíbenou součástí menu kaváren a restaurací,“ dodává Patočka.

Kyosun expanduje na zahraniční trhy
Kvalitní matcha pochází výhradně z Japonska a jeho produkce čelí výzvám spojeným s klimatickými změnami a náklady. Kyosun zajišťuje stabilní dodávky díky přímým vztahům s farmáři v prefekturách Aichi, Shizuoka a Kagoshima.
Zahraniční trhy zaznamenávají obrovský zájem – export společnosti Kyosun vzrostl meziročně o 370 procent, což potvrzuje její silnou pozici v globálním měřítku.
„Předpokládáme, že rok 2025 bude pro náš růst klíčový. Děláme maximum pro to, abychom zajistili dostatek zásob i pro budoucí expanzi,“ uzavírá Patočka.
Ke zmírnění příznaků a i k vlastní léčbě alergie můžeme použít přírodní prostředky, koření i potraviny. Zkuste si třeba při záchvatu kýchání sníst půlku syrové cibule. Ale zabrat mohou i méně radikální experimenty.
Biohacking: Sezona alergií propukla naplno. Jak si pomoci, když se vzbouří imunita?
Enjoy
Bryan Johnson, podnikatel, jehož priorita je zůstat na světě co nejdéle, ideálně věčně. Do toho investuje dva miliony dolarů ročně, podstupuje řadu procedur a jí hrsti pilulek. Ve vlastním návodu, jak žít, přiznává konzumaci doplňků stravy své značky, které prodává a také pár dalších produktů. Kromě volně prodejných doplňků stravy také bere léky, které jsou u nás na předpis.
Tajemství miliardáře Johnsona, který chce žít věčně. Bere léky na cukrovku
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.