Jihokorejci kupují umění ve velkém
Jižní Koreu ovládl nový trend. Politika tamní vlády přiměla dobře situované občany ve velkém investovat do umění.
Ve snaze ochladit poněkud přehřátý trh s bydlením jihokorejská vláda zvýšila daně majitelům vlastnícím více nemovitostí a zároveň razantně zpřísnila podmínky pro hypoteční úvěry, upozorňuje server agentury Bloomberg.
A budovat bohatství nebude od roku 2022 jednoduché ani na spekulacích s kryptoměnami či obchodování s akciemi, které začne jihokorejská vláda daňově znevýhodňovat. Naopak nákup umění je daňově zvýhodněn. Díla za více než 51 tisíc amerických dolarů (v přepočtu asi 1,1 milionu korun) se daní 20 procent z ceny díla s tím, že pokud se jedná o kus od žijících umělců se za prodej neplatí žádný poplatek.
Větší banky mají větší možnosti, a proto toho mohou pro své klienty více udělat. Ne vždy to tak platí, říká spolumajitel Encor Wealth Management Lubor Žalman. Někdejší bankéř za svůj život několikrát počítal, jakou minimální velikost má mít banka, aby byla alespoň na nule. Teď se zamýšlí nad tím, zda pandemie změní chování investorů.
Peníze jsou jen žetony, říká bývalý bankéř Lubor Žalman
Money
Umění jako investice
„Od momentu, kdy se správy chopila současná vláda, jsem věděl, že budeme muset hledat alternativní způsob zhodnocení peněz. Budování bohatství obvyklými metodami se totiž vzhledem k vládní politice ukázalo jako extrémně obtížné,“ konstatovala investorka do umění Jemma Lee.
Od doby, co vznikla její umělecká sbírka, prodejem některých kusů vydělala asi 65 milionů wonů, v přepočtu kolem 1,1 miliardy korun.
„Na začátku jsem umění vnímala jako alternativní investici, až postupem času jsem ho začala brát vážně,“ dodala Lee.
Až v úterý na madridském stadionu Santiaga Bernabéua nastoupí proti domácímu Realu Madrid tým Sheriff Tiraspol, přepíše historii. Ne snad tu španělského velkoklubu, ale tu Ligy mistrů. Poprvé v její základní skupině nastoupí tým z neuznaného státu na půdě Evropské unie. Svůj úvodní zápas totiž klub z Podněstří odehrál na domácím stadionu v Tiraspolu.Sheriff Tiraspol: Tým v Lize mistrů z neuznaného Podněstří
Money
Trh s uměním v Jižní Koreji nebývale roste
Trend potvrzují i tamní analytikové, podle nichž jen za letošek stoupne trh s uměním o 31 procent oproti loňskému roku, proteče jím rekordních 500 miliard wonů. Jihokorejský trh s uměním co do velikosti přestihne země Evropy a USA, kde sice podle dat poradenské společnosti ArtTactic trh pomalu ožívá, ale ani zdaleka se nedostává na úroveň před rokem 2020.
Navíc umělecký segment kromě politiky jihokorejské vlády posiluje i díky podpoře mezinárodních uměleckých institucí, které hledají kvůli nepokojům v Hongkongu, který byl doposud tradičním asijským centrem trhu s uměním, další atraktivní lokalitu.
„Jižní Korea se díky rostoucí poptávce investorů do umění stává také centrem pro renomované umělce,“ konstatovala ředitelka společnosti Aif Art Kim Yoonsub.
Trh s kryptoměnami se vzpamatoval z propadu, který minulý týden způsobila čínská centrální banka. Její rozhodnutí totiž uvrhlo tamní kryptospekulanty do ilegality.Bitcoin odolal embargu Pekingu. Přes víkend smazal většinu ztrát z minulého týdne
Money
Je nutná opatrnost
Odborníci přesto ale varují, že investice do umění jsou nejisté. Radí proto, aby lidé neinvestovali peníze, které mohou potřebovat, neuvážlivě.
Jason Haam, majitel galerie v Soulu, se rovněž obává, že stejně jako v případě nemovitostí se i tento trend může vymknout kontrole. Podle něj je nezbytné, aby umělci nadále produkovali kvalitní díla místo aby tvořili jen s vidinou rychlého zisku. „To co se nyní děje, je pro umění skvělé. Musíme ale přemýšlet i daleko do budoucna a plánovat, jak z tohoto momentálního trendu udělat dlouhodobý,“ uzavřel Haam.
>>>>>>Zajímáte se o investice do umění? Více k tématu najdete zde<<<<<<
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.