Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

New Orleans: město, kde jazz potkává historii a moučkový cukr

Bourbon street
Zdeněk Pečený
Zdeněk Pečený

New Orleans je město kontrastů – hlučné i melancholické, sladké i drsné. Voní kávou a beignety, zní jazzem z ulic, ale zároveň připomíná těžkou minulost amerického Jihu. Kdo jednou projde jeho uličkami, pochopí, proč se mu říká nejbarevnější město Spojených států.

Procházka po Canal Street mezi palmami a historickými tramvajemi připomíná filmovou kulisu. O kus dál, ve French Quarter, na vás dýchne architektura s kovovými balkony a barevnými okenicemi. Tady se každý krok stává součástí živého obrazu – jazz z ulice se mísí s hlasitým smíchem v barech a vůní cajunské kuchyně.

Bourbon Street – ulice, která nikdy nespí

K návštěvě města neodmyslitelně patří Café du Monde, kde se od 19. století servírují ikonické beignety, tedy místní koblihy. Talíř plný horkých kousků těsta zasypaných sněhovou vrstvou cukru a k tomu café au lait chutná nejlépe právě tady – mezi místními i turisty, kteří se v nekonečném proudu střídají v omšelém lokále pod zeleno-bílými markýzami.

Bourbon Street je srdcem nočního života. Nabízí koktejly v plastových kelímcích, živou hudbu na každém rohu i spontánní tancování pod balkony zdobenými duhovými vlajkami. New Orleans tu ukazuje svou hravou, hlučnou a nespoutanou tvář.

Whitney Plantation – tichá připomínka historie

Jen hodinu jízdy za městem ale najdou návštěvníci úplně jiný zážitek – Whitney Plantation Museum. Výlet sem připomíná, že Louisiana není jen hudba a radost, ale také historie otroctví a příběhy lidí, jejichž práce stála u zrodu regionu. Sochy dětí v expozici působí mrazivě a dávají návštěvě New Orleans hlubší rozměr.

Město, které se vryje pod kůži

New Orleans je město kontrastů. Dokáže vás rozesmát i dojmout během jediného dne. Je to místo, kde jazz není jen hudební žánr, ale způsob života. Ať už si ho vychutnáte s kávou a beignety u Mississippi, nebo při nočním tanci na Bourbon Street, jedno je jisté – New Orleans se vám navždy vryje pod kůži.

Třetina Čechů si na dovolenou vůbec nešetří. A pak jdou s útratami „na krev“

Peníze na dovolenou Češi příliš neplánují, na rozdíl od obyvatel jiných evropských zemí. Jaká je tedy jejich finanční disciplína? Patříte mezi ty zodpovědné, nebo spíš naopak?

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Ostrov Murter ve střední Dalmácii.

Glosa Zdeňka Pečeného: Chorvatsko už není pro každého. Bohužel je moc dobré

Přečíst článek
Wagyu striploin steak

REPORTÁŽ: Nejlepší Wagyu steak v Dubaji nabízí restaurant Attiko. A za lidovku

Přečíst článek

Porsche vzdoruje Trumpovým clům. Výrobu do USA přesunout nechce

Porsche
ČTK
 ČTK

Německá automobilka Porsche zatím navzdory zvýšeným americkým clům neplánuje výrobu svých luxusních sportovních vozů ve Spojených státech. V rozhovoru s listem Handelsblatt to podle agentury DPA řekl šéf severoamerických aktivit podniku Timo Resch.

„Neexistují žádné bezprostřední ani konkrétní plány na zahájení lokální produkce (v USA),“ uvedl Resch. Poukázal na skutečnost, že objem výroby je u automobilky Porsche relativně nízký. „I proto nemá lokální výroba z hlediska nákladů za současné situace žádný smysl,“ dodal.

Americký prezident Donald Trump letos zvýšil cla na dovoz osobních automobilů z Evropské unie do USA na 27,5 procenta. Později uzavřel s EU obchodní dohodu, podle které by se měla cla snížit na 15 procent. I tato sazba je však výrazně vyšší než dřívějších 2,5 procenta.

Provozní zisk automobilky Porsche se v letošním prvním pololetí meziročně propadl o dvě třetiny na miliardu eur (zhruba 24,5 miliardy korun). Tržby se snížily téměř o sedm procent na 18,2 miliardy eur.

Donald Trump si dál hraje se cly

Trumpova celní hra pokračuje. Nově ulevil japonským automobilkám

Americký prezident Donald Trump ve čtvrtek podepsal nařízení o zavedení nižších cel na japonské automobily. Dovozní clo klesne ze současných 27,5 procenta na 15 procent.

Přečíst článek

Šéf automobilky Porsche Oliver Blume v červenci uvedl, že firma se potýká s propadem poptávky v Číně, nárůstem cel na dovoz automobilů do Spojených států a nečekaně pomalým tempem přechodu zákazníků k elektromobilům.

Společnost Porsche v roce 2022 vstoupila na frankfurtskou akciovou burzu. Jejím většinovým vlastníkem nicméně zůstal německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je také Škoda Auto. Předseda představenstva Porsche Blume je rovněž šéfem celého koncernu Volkswagen.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Blume končí v Porsche, neustál tlak akcionářů. Místo něj může přijít exšéf McLarenu

Přečíst článek
Doporučujeme