New Orleans: město, kde jazz potkává historii a moučkový cukr
New Orleans je město kontrastů – hlučné i melancholické, sladké i drsné. Voní kávou a beignety, zní jazzem z ulic, ale zároveň připomíná těžkou minulost amerického Jihu. Kdo jednou projde jeho uličkami, pochopí, proč se mu říká nejbarevnější město Spojených států.
Procházka po Canal Street mezi palmami a historickými tramvajemi připomíná filmovou kulisu. O kus dál, ve French Quarter, na vás dýchne architektura s kovovými balkony a barevnými okenicemi. Tady se každý krok stává součástí živého obrazu – jazz z ulice se mísí s hlasitým smíchem v barech a vůní cajunské kuchyně.
Bourbon Street – ulice, která nikdy nespí
K návštěvě města neodmyslitelně patří Café du Monde, kde se od 19. století servírují ikonické beignety, tedy místní koblihy. Talíř plný horkých kousků těsta zasypaných sněhovou vrstvou cukru a k tomu café au lait chutná nejlépe právě tady – mezi místními i turisty, kteří se v nekonečném proudu střídají v omšelém lokále pod zeleno-bílými markýzami.
Bourbon Street je srdcem nočního života. Nabízí koktejly v plastových kelímcích, živou hudbu na každém rohu i spontánní tancování pod balkony zdobenými duhovými vlajkami. New Orleans tu ukazuje svou hravou, hlučnou a nespoutanou tvář.
Whitney Plantation – tichá připomínka historie
Jen hodinu jízdy za městem ale najdou návštěvníci úplně jiný zážitek – Whitney Plantation Museum. Výlet sem připomíná, že Louisiana není jen hudba a radost, ale také historie otroctví a příběhy lidí, jejichž práce stála u zrodu regionu. Sochy dětí v expozici působí mrazivě a dávají návštěvě New Orleans hlubší rozměr.
Město, které se vryje pod kůži
New Orleans je město kontrastů. Dokáže vás rozesmát i dojmout během jediného dne. Je to místo, kde jazz není jen hudební žánr, ale způsob života. Ať už si ho vychutnáte s kávou a beignety u Mississippi, nebo při nočním tanci na Bourbon Street, jedno je jisté – New Orleans se vám navždy vryje pod kůži.
Peníze na dovolenou Češi příliš neplánují, na rozdíl od obyvatel jiných evropských zemí. Jaká je tedy jejich finanční disciplína? Patříte mezi ty zodpovědné, nebo spíš naopak?
Třetina Čechů si na dovolenou vůbec nešetří. A pak jdou s útratami „na krev“
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.