Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Trumpova celní hra pokračuje. Nově ulevil japonským automobilkám

Donald Trump si dál hraje se cly
Profimedia
 ČTK

Americký prezident Donald Trump ve čtvrtek podepsal nařízení o zavedení nižších cel na japonské automobily. Dovozní clo klesne ze současných 27,5 procenta na 15 procent.

Agentura  Reuters krok hodnotí jako úlevu nejen pro firmy jako Toyota, Honda nebo Nissan, ale i pro celou japonskou ekonomiku závislou na vývozu. Prezidentovo rozhodnutí o snížení cel na dovoz japonských automobilů a dalších produktů padlo v červenci. Nařízení vstoupí v platnost sedm dní po podpisu a bude platit zpětně na zboží dovezené do Spojených států od 7. srpna.

Nařízení zároveň potvrzuje, že Japonsko ve Spojených státech investuje v přepočtu 11,5 bilionu korun. Uvádí také, že 15procentní clo na japonský dovoz dohodnuté v červenci se nebude připočítávat k vyššímu clu, které se týká hovězího masa. Na položky, které dříve podléhaly clům nižším než 15 procent, se bude nově 15 procent uplatňovat.

Americký prezident Donald Trump

Přestaňte kupovat ruskou ropu, vzkázal Trump Evropě

Americký prezident Donald Trump řekl evropským lídrům, že jejich země musí přestat kupovat ruskou ropu, která pomáhá Moskvě financovat válku na Ukrajině. Napsala to agentura Reuters s odvoláním na činitele Bílého domu.

Přečíst článek

Trumpova cla snížila japonský export a tvrdě zasáhla japonské automobilky. Toyota minulý měsíc oznámila, že kvůli nim očekává ztrátu téměř deset miliard dolarů.

Nařízení znevýhodňuje konkurenční jihokorejské automobilky. Americká cla na dovoz jihokorejských automobilů totiž zůstávají na úrovni 25 procent.

Daniel Procházka, výkonný ředitel plzeňské společnosti Doosan Škoda Power

Američané jsou s vyššími cenami smíření, hlavně ať nic není z Číny, říká šéf plzeňského Doosanu

Od chvíle, kdy exportér turbín podepíše obchodní kontrakt, uběhnou třeba dva roky, než finální výrobek překročí hranice. „A dnes nikdo neví, jaké potom bude ve Spojených státech platit clo,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz Daniel Procházka, výkonný ředitel plzeňské společnosti Doosan Škoda Power. V době, kdy se spousta věcí v Americe – včetně celních sazeb – mění prakticky přes noc, zůstávají obchodní vztahy velmi nejisté.

Přečíst článek

Související

Lukáš Kovanda: Český průmysl se nečekaně propadl. Trumpova cla si začínají vybírat daň

Přečíst článek
Průmyslová výroba v Česku

Lukáš Kovanda: Český průmysl roste. I kvůli obavě z Trumpových cel, vůči nimž je ale zatím odolný

Přečíst článek

Svět módy truchlí. Zemřel italský návrhář Giorgio Armani

Zemřel italský návrhář Giorgio Armani
ČTK
 nst
nst

Zemřel italský módní návrhář a zakladatel slavné značky Giorgio Armani. Bylo mu 91 let. Značku luxusního oblečení, která nese jeho jméno, založil v roce 1975.

Módní dům Giorgio Armani založil v Miláně v roce 1975 Giorgio Armani spolu se svým dlouholetým obchodním partnerem Sergiem Galeottim. Už ve stejném roce uvedl Armani svou první pánskou kolekci ready-to-wear, následovala dámská verze. Průlom přinesl film American Gigolo z roku 1980, v němž jeho šaty výrazně zaujaly Hollywood i módní svět.

Během 80. a 90. let se značka rozrostla a vytvořila více než 200 obchodů po celém světě s obratem kolem 2 miliard dolarů.

Armani plánoval, že letos v září na milánském týdnu módy velkolepě oslaví půlstoletí své značky. Již v červnu však byl kvůli nespecifikovaným zdravotním obtížím vůbec poprvé nucen vynechat jarní týden módy v Miláně, kde tradičně představoval své pánské kolekce pro nadcházející sezonu.

Zemřel ve svém domě, uvedla jeho společnost bez bližších podrobností. Hodnota Armaniho impéria se podle agentury AP odhaduje na více než deset miliard dolarů (přes 210 miliard korun).

J&T Banka Art Index Pop-up

Startuje největší přehlídka současného českého umění. Art Index Pop-up nabízí hvězdy scény

Palác Bellevue na čtyři dny ovládlo umění. J&T Banka tu totiž pořádá již čtvrtý ročník prestižní přehlídky Art Index Pop-up, která nabízí to nejnovější od současných umělců. Výstava potrvá do neděle, je přístupná zdarma. Součástí je řada doprovodného programu i pro děti.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme