Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zlatý středník zná vítěze. Osobností PR je Dana Dvořáková. Projektem roku Moji milí Slováci

Letošní Osobností PR je Dana Dvořáková z KKCG
PR Klub
 nst
nst

Soutěž Zlatý středník už zná své vítěze. Letošní Osobností PR je Dana Dvořáková z KKCG, talentem Martina Bechyňová z Liftaga. Trofej Grand Prix pro nejlepší agenturu si odnesl tým Svengali Communications. Ocenění Projekt roku pak získala Slovenská sporiteľňa ve spolupráci s agenturou Zaraguza za kampaň Moji milí Slováci.

Reklama

Ceny největší oborové soutěže Zlatý středník, která již 21 let oceňuje nejlepší komunikační projekty a firemní média, jsou uděleny. Odborná porota složená z expertů na komunikaci a novinářů vyhlásila vítěze 33 soutěžních kategorií z rekordního počtu 659 přihlášek. Celkem si vítězové ze slavnostního galavečera, který se konal v pražském klubu SaSaZu, odnesli 91 trofejí. Newstream byl mediálním partnerem akce.

Čtyři ceny Grand Prix už mají své majitele

Ocenění Osobnost PR získala Dana Dvořáková, ředitelka komunikace a tisková mluvčí investiční skupiny KKCG. Porota cenu udělila za dlouhodobé a profesionální budování reputace značek, se kterými byla a je spojená. Příkladem je projekt Piana do škol, který jednoznačně ukázal hodnotové postoje skupiny KKCG a dosud pomohl více než sedmi desítkám základních uměleckých škol získat nové piano a podpořit tak uměleckou výuku.

Dvořáková začínala jako novinářka, posléze řídila komunikaci několika mezinárodních společností působících na českém i slovenském trhu. Pracovala například pro Český Telecom, Všeobecnou úvěrovou banku, České aerolinie, Unipetrol, Ahold a Telefonicu O2. Nyní devátým rokem řídí komunikaci skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka.

Komárkova nadace pošle do lidušek piana za 10 milionů

Už druhé kolo sbírky Piana do škol Nadace Karel Komárek Family Foundation, které odstartovalo v prosinci loňského roku, má podpořit i pětice benefičních koncertů. Sérii odstartuje koncert slovenské kapely No Name na Bořislavce.

Přečíst článek

Cenu Grand Prix Talent letošního Zlatého středníku převzala Martina Bechyňová, která je specialistkou na online obsah a kreativně hýří jako Creative Director & Head of Trolling v Liftagu, kde propojuje všechny interní a externí tvůrčí síly. Ve volných chvílích se pere s trolly, kterým vadí dlouhodobá podpora demokratických hodnot firmy. Letos za tuhle „neplánovanou kampaň“ Liftago vyhrálo ADC Creative Awards a bylo nominováno na Zlaté pero. 

Projektem roku se stala kampaň Moji milí Slováci od Slovenské spořitelny, na které se podílela agentura Zaraguza. Kampaň obsadila první místo v kategorii Integrovaná kampaň a Kreativní idea. V kampani Moji milí Slováci použila Slovenská sporiteľňa technologii hlasové syntézy (AI), aby vrátila hlas slovenského herce Júlia Satinského, který povzbuzoval národ k optimismu.

Julo se vrátil. Podívejte se na Projekt roku: 

Integrovaná kampaň postavená na inovativní technologii ukrajinského start-upu Respeecher se stala nejznámější kampaní spořitelny za poslední dekádu. Míra spontánní znalosti kampaně dosáhla 53 procent a zná ji 9 z 10 Slováků. Tato kampaň rovněž uspěla v letošním ročníku celosvětové soutěže World Public Relations and Communication Awards, kam díky Zlatému středníku postoupila.

Cenu Nejlepší agentura získal tým Svengali Communications. V letošním ročníku Zlatého středníku získala agentura prvenství v oborové kategorii Telekomunikace a IT a dalších pět umístění v TOP 3 v rámci dalších kategorií soutěže. Porota přitom ocenila opravdu dobře fungující spolupráci s klienty a kreativní přístup ke kampaním s cílem dosáhnout efektivních výsledků. Svengali Communications rovněž stojí za projektem Chytrej výčep od Plzeňského Prazdroje, který spolu s Projektem roku uspěl ve zmíněných mezinárodních cenách a do České republiky tak přináší významné ocenění.

Video transgenderové influencerky Dylan Mulvaneyové propagující na sociálních sítích speciálně pro ni vyrobené plechovky piva Bud Light vyvolal bojkot milovníků piva v takové míře, že v květnu tato značka přišla o prestižní post nejprodávanějšího piva v USA.

Transgenderová reklama, která vejde do dějin. Americký Bud kvůli ní přišel o pozici nejprodávanějšího piva

Snaha nadnárodních firem s konzervativními zákazníky oslovit nové spotřebitele se může hrubě nevyplatit. Přesvědčil se o tom pivovarský gigant Anheuser-Busch, který na jaře vsadil na transgenderovou influencerku Dylan Mulvaneyovou (na snímku). Její video propagující na sociálních sítích speciálně pro ni vyrobené plechovky piva Bud Light vyvolal bojkot milovníků piva v takové míře, že v květnu tato značka po letech přišla o prestižní post nejprodávanějšího piva v USA, napsal deník The Wall Street Journal.

Přečíst článek

Projekty s velkým dopadem

Nejvyšší ocenění v letošní nejpopulárnější kategorii Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG získala Česká televize za projekt привіт [pryvit]: Pomoc s výukou žáků z Ukrajiny.

Nejlepší PR event pak uspořádal IKEM, byla jím tisková konference Virtuální realita: Přelom v předoperační přípravě transplantací i dalších operací.

Vítězství v kategorii Interní komunikace a employee engagement vybojovala Allianz – Slovenská poisťovňa s projektem Sťahovanie centrály Allianz. Slovenská sporiteľňa spolu s agenturou Divino si pak odnesla první místo v kategorii Audio a video prezentace za práci Janolytik: Info za všetky prachy. Nejúspěšnějšího launche, relaunche nebo rebrandingu se podařilo dosáhnout týmu HC Dukla Senica s agenturou Zaraguza s projektem Návrat hokejovej legendy HC Dukla Senica.

První cenu za nejlepší Využití sociálních sítí a influencer marketing si odnesl Pernod Ricard Slovakia ve spolupráci s PR Clinic s kampaní ABSOLUT – Nová definícia lásky. V kategorii Podcast u poroty získala zlato Základka od Scia. Prvenství v kategorii Struktura, obsah a storytelling obsadila Škoda Auto s projektem Češi Favoritem. Kategorii Nízký rozpočet a jeho efektivita vyhráli Heinz&Kraft a MSL Czech Republic s projektem Jak se zrodilo první mýdlo na světě inspirované kečupem Heinz.

video

Kampaň Národní den bez spěchu si z Cannes odváží bronz

Agentury McCann Prague a Hero & Outlaw si spolu s Českou asociací pojišťoven připisují další mezinárodní úspěch na nejvýznamnějším mezinárodním festivalu reklamní kreativity ve francouzském Cannes. Národní den bez spěchu si odnáší bronzového lva v kategorii Média. Iniciativa, která staví na výrazném zapojení veřejnosti, upozorňuje na rizika spojená s nepřiměřenou rychlostí za volantem.

Přečíst článek

Nejlepší brožurou, ročenkou nebo katalogem je Publikace k 30 letům organizovaného squashe v Česku od České asociace squashe a agentury Aetna. V kategorii Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs porotu nejvíce zaujal projekt od Medusy, Slovenského združenie výrobcov piva a sladu a agentur event2all a PA Matters s názvem Znížili sme slovenskú gastroDPH!

V kategorii hodnotící ty nejlepší Webové stránky zabodovala Česká obec sokolská. V kategorii Interní tištěný časopis a noviny zvítězil časopis McMg od McDonald's ve spolupráci s 2create. Ocenění za nejlepší Tištěný externí časopis a noviny získal Volkswagen magazín od Porsche Česká republika – Volkswagen osobní vozy a Boomerang Communication. Mezi elektronickými časopisy a blogy uspěl online magazín Krčák žije od Passerinvest Group a agentury Ewing.

Nejlepší Newsletter vytvořil Czechdesign, Výroční zprávu nejlépe zpracovala společnost CTP Invest. Pacientská aplikace IKEM Online získala zlato v kategorii Mobilní aplikace a inovace.

Kompletní výsledky soutěže najdete zde.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Vítězové Zlatého středníku 2022

PROHLÉDNĚTE SI: Hlavní ceny za marketing a PR Zlatý středník vyhráli Šticha, MSL a agentura Hero & Outlaw Hanče a Půra

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme