Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Walmart zvýšil čtvrtletní zisk. Pomohl mu hlad po levnějších potravinách

Walmart
ČTK
 ČTK

Americký řetězec Walmart, který je největším maloobchodním prodejcem na světě, zvýšil v prvním čtvrtletí provozní zisk o 17,3 procenta na 6,24 miliardy dolarů, v přepočtu zhruba 137miliard korun. Firma o tom informovala ve výsledkové zprávě. Spotřebitelé podle managementu víc utrácejí hlavně za levnější varianty produktů, firma proto mohla zlepšit celoroční výhled hospodaření.

Reklama

Analytici se obávali, že na hospodaření maloobchodních firem nepříznivě dolehne inflace, kvůli které lidé více šetří. Walmart ale udržuje ceny základního zboží nízko, aby lépe odrážel konkurenci, jako jsou řetězce Target a Kroger. Obchody se přitom nyní kvůli inflaci obecně potýkají s vyššími náklady, hlavně na pracovní sílu.

Tržby v amerických obchodech, které jsou otevřené alespoň jeden rok, Walmart v prvním čtvrtletí zvýšil bez započtení prodeje pohonných hmot meziročně o 7,4 procenta. Analytici čekali růst o 5,25 procenta.

Šok pro USA. Ekonomika zabrzdila, jak nikdo nečekal

Šok pro Američany. Ekonomika ve čtvrtletí zabrzdila, jak nikdo nečekal

Hrubý domácí produkt (HDP) Spojených států se v prvním čtvrtletí v přepočtu na celý rok zvýšil o 1,1 procenta. Je to nečekaně prudké zpomalení z 2,6 procenta ve čtvrtém kvartálu, uvedlo ve svém rychlém odhadu americké ministerstvo obchodu. Analytici očekávali, že největší ekonomika světa zpomalí růst pouze na dvě procenta.

Přečíst článek

Privátním značkám se daří

„Vidíme, že obchodní aktivita se určitě dál snižuje, protože spotřebitelé se možná zaměřují na levnější potraviny nebo na menší balení,” řekl agentuře Reuters finanční ředitel Walmartu John Rainey. „Také ale vidíme, že se nám ve čtvrtletí i nadále dařilo více prodávat privátní značky,” dodal.

Příznivé výsledky jsou v ostrém kontrastu s prognózou, kterou na druhé čtvrtletí zveřejnil menší rival Target. Příčinou je podle něj slabá spotřebitelská poptávka. Walmart naopak očekává ve druhém čtvrtletí lepší vývoj, než předpokládali analytici. Nyní odhaduje celoroční zisk na akcii v rozmezí 6,10 až 6,20 dolarů proti předchozímu výhledu 5,90 až 6,05 USD. Analytici podle společnosti Refinitiv čekali v průměru zisk 6,16 USD na akcii.

Alice a Jim Waltonovi

Lidé šetří, Walmart snižuje výhled. Nejbohatší rodina světa za jediný den přišla o miliardy dolarů

Poté, co největší americký maloobchodní řetězec Walmart v úterý ohlásil snížení letošního zisku až o 13 procent, klesly akcie řetězce o téměř osm procent. Majitelé sítě, nejbohatší rodina na světě Waltonových, tak přišla během chvíle o 11,4 miliardy dolarů. A nejsou jedinými potrefenými majiteli řetězců, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Rostou internetové prodeje

Walmart zároveň předpokládá, že čisté tržby zvýší přibližně o 3,5 procenta, což je více než předchozí výhled. Tržby za prodej přes internet mu v prvním čtvrtletí stouply o 26 procent ve srovnání s jednoprocentním nárůstem před rokem a oproti růstu o 17 procent v předchozím čtvrtletí.  Firma přitom na jaře oznámila, že propustí přes dva tisíce lidí v pěti amerických skladech se zbožím určeným pro internetový prodej

Hrubá marže Walmartu klesla o 18 bazických bodů, neboť hlavní zboží tohoto řetězce zahrnuje potraviny s nízkou marží. Přesto byl pokles menší než propad o 83 bazických bodů v předchozím čtvrtletí.

Joe Biden, americký prezident

Bidenova vláda vytáhla do boje proti práci dětí. Třeba ve Fordu či Walmartu

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena oznámila rozsáhlý program, který má zamezit zneužívání dětských imigrantů k práci v amerických firmách. Deník The New York Times (NYT) v sobotu publikoval rozsáhlý text o „brutálních podmínkách", v nichž napříč Spojenými státy pracují neplnoletí přistěhovalci převážně ze středoamerických zemí. Podle deníku do USA bez rodičů za poslední dva roky přišlo 250 tisíc dětí.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme