Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Volkswagen včetně Škody a spol. mají velký problém: příliš levné tesly

Volkswagen a spol. mají velký problém: příliš levné tesly
Tesla Motors
Stanislav Šulc

Elon Musk sklízí plody své cílené práce z posledních deseti let. Automobilka Tesla se definitivně přehoupla z fáze nejistého start-upu do pozice dominantního dodavatele luxusních elektromobilů. Po sérii rekordních výsledků začíná diktovat podmínky na trhu celé mobility. A zejména pro německé vozy včetně Škody Auto to začíná být velký problém, míní

Průměrná cena nové Tesly model 3 v USA je momentálně o téměř pět tisíc dolarů levnější než průměrná cena jakéhokoli nového vozu prodaného na území USA. Podle agentury Bloomberg jsou v současnosti Tesly nejlevnější v historii. 

Zlevňuje i Ford a další 

Výrazné zlevňování tesel odstartovalo letos v lednu. A svou agresivní obchodní strategii automobilka Elona Muska pohnula celým trhem. Ford začal dávat výrazné slevy na své elektromobily Mustang Mach-E, Lucid snížil ceny všech modelů a Rivian oznámil další propouštění. 

Dobíjecího centrum pro elektromobily.

Prodeje elektromobilů loni překonaly milník, blíží se rok zvratu. Trh táhly Čína a Evropa

Každé desáté auto prodané v loňském roce ve světě mělo elektrický pohon. Trh s nimi tak překonal první milník. Světový trh táhly Čína a Evropa, zatímco ve Spojených státech, sídle kultovní automobilky Tesla, tvoří prodej elektromobilů stále jen malý zlomek, napsal deník The Wall Street Journal.

Přečíst článek

Americký trh s elektromobily se dostává do fáze, kdy dojde k výrazným otřesům,“ uvedl pro Bloomberg analytik Morgan Stanley Adam Jonas. Své elektromobily mají totiž ještě letos na trh uvést největší americké značky v čele s General Motors. Je však otázka, jestli nebude pozdě. 

Německé značky zaspaly 

Potenciál Tesly překreslit mapu mobility se totiž naplno začíná projevovat v Evropě. Zdejší automotive průmysl se elektromobilitě dlouho bránil. Ve chvíli, kdy největší evropské automobilky oznamovaly zelenou transformaci a enormní investice do vývoje elektrovozů, nezdálo se, že by Tesla byla konkurencí. Po změně strategie a razantním snížení cen však přichází období, kdy se najednou evropské elektromobily stávají nekonkurenceschopnými. 

Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky

Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky

Německé automobilky Volkswagen a Mercedes-Benz vyzývají německou vládu k větší podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily. Rozvoj dobíjecí infrastruktury je podle nich potřebný k rychlejšímu přechodu od automobilů se spalovacími motory k elektromobilům.

Přečíst článek

„Když vyrazíte do showroomu nejmenované americké značky, potkáváte lidi, kteří zrušili objednávky na elektromobily řekněme tradičních značek vyrábějících třeba i u nás, a chtějí právě to americké prémiové elektroauto,“ prohlásil viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar v pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima News. 

Při srovnání ceníkových cen pak Tesla již nabízí levnější základní model, než je nejlevnější Eniaq iV společnosti Škoda Auto. Konkrétně: nejlevnější Tesla Model 3 stojí 1,16 milionu korun, zatímco Eniaq startuje na 1,24 milionu korun. 

Čínská expanze do Evropy

Nástup Tesly je přitom jen předehrou před skutečným boomem, který může evropské automobilky zasáhnout ještě mnohem citlivěji. Na evropský trh totiž míří celá řada malých čínských elektrovozů, jejichž cenovka bude i pod aktuálními cenami fabií se spalovacím motorem. 

Jedná se o vozy značek MG (patřící do koncernu SAIC), BYD, Zeekr (koncern Geely) a Nio. Zejména BYD se dostává do stále širšího povědomí i díky tomu, že jeho elektrovůz Atto 3 získal pět hvězdiček v hodnocení bezpečnosti. I díky tomu například německá půjčovna Sixt oznámila nákup 100 tisíc kusů těchto elektromobilů. 

Velký krok pro čínskou automobilku. Jedná o koupi německé továrny Fordu

Jedna z největších čínských automobilek BYD jedná o koupi továrny Fordu v německém městě Saarlouis. Pro automobilku se sídlem v Šen-čenu, která patří k největším výrobcům elektromobilů na světě, by koupě znamenala razantní krok při její expanzi v Evropě, napsal deník The Wall Street Journal.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Trump zavádí nová cla. Česka se dotknou hlavně nepřímo, poškodí ale Německo či Slovensko

Přečíst článek
Doporučujeme