Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky

Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky
ČTK
 ČTK

Německé automobilky Volkswagen a Mercedes-Benz vyzývají německou vládu k větší podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily. Rozvoj dobíjecí infrastruktury je podle nich potřebný k rychlejšímu přechodu od automobilů se spalovacími motory k elektromobilům.

Reklama

„K urychlení tohoto přechodu si musíme být jisti, že se buduje dobíjecí infrastruktura," uvedl podle listu Bild šéf Mercedesu Ola Kallenius. „Je to rovněž otázka pro politiky," dodal.

Máte elektromobil? Dobít v Česku můžete už na téměř 1400 stanicích

Máte elektromobil? Dobít v Česku můžete už na téměř 1400 stanicích

Elektromobilita je v Česku na vzestupu. Loni vznikly stovky nových dobíjecích stanic pro elektrická auta. Spolu s tím významně vzrostly i spotřeba a počet dobíjení uživateli, u některých provozovatelů i více než dvojnásobně. Počet stanic bude přibývat i v příštím roce, trendem jsou především ultrarychlé dobíjecí stojany. Vyplývá to z informací velkých provozovatelů dobíjecích stanic. V České republice bylo ke konci loňského roku podle statistik úřadů kolem 1360 dobíjecích stanic.

Přečíst článek

Také šéf Volkswagenu Oliver Blume se vyslovil pro rychlejší výstavbu dobíjecí infrastruktury, která je podle něj „společným úkolem pro ekonomiku, spolkovou vládu a obce".

Budoucnost automobilů je elektrická

Asociace zastupující německý automobilový průmysl si dlouhodobě stěžují, že vláda v této oblasti nedrží krok s rychlým růstem počtu elektromobilů. Loni v říjnu vláda schválila plán vynaložit 6,3 miliardy eur (téměř 150 miliard korun) na rozvoj sítě dobíjecích stanic pro elektromobily v Německu. Podle asociací však nyní bude záležet na tom, jakým způsobem bude tento plán realizován.

Dobíjecího centrum pro elektromobily.

Prodeje elektromobilů loni překonaly milník, blíží se rok zvratu. Trh táhly Čína a Evropa

Každé desáté auto prodané v loňském roce ve světě mělo elektrický pohon. Trh s nimi tak překonal první milník. Světový trh táhly Čína a Evropa, zatímco ve Spojených státech, sídle kultovní automobilky Tesla, tvoří prodej elektromobilů stále jen malý zlomek, napsal deník The Wall Street Journal.

Přečíst článek

„Budoucnost automobilů je elektrická," uvedl Kallenius. „Do konce tohoto desetiletí chceme být připraveni na úplný přechod k elektromobilům ve všech našich tržních segmentech, kde to podmínky dovolí," dodal.

Na lednovém jednání s kancléřem Olafem Scholzem zástupci německého automobilového průmyslu potvrdili dřívější cíl v podobě nejméně 15 milionů elektrických aut na německých silnicích do roku 2030.

Evropský parlament minulý týden definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu.

Volkswagen prožil složitý rok, odbyt mu klesal.

Volkswagen loni ztrácel, elektromobily prodej spasit nedokázaly

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, loni navzdory lepšímu druhému čtvrtletí klesl o sedm procent na 8,3 milionu vozů. Propad je hlubší než v předchozím roce, kdy se odbyt snížil na desetileté minimum. Volkswagen zároveň uvedl, že si udržel pozici předního evropského výrobce elektromobilů s bateriemi. Odbyt čistě elektrických vozů meziročně vzrostl o 26 procent.

Přečíst článek

Škoda Enyaq IV

Lukáš Kovanda: Škoda Auto se v elektromobilitě staví na konec řady

Škoda Auto zvažuje odchod z Číny. Finální rozhodnutí má padnout v příštím roce. Nad tím, jaký signál tím vysílá trhu, se zamýšlí hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme