Tesla ohlásila nejhorší výsledky za více než dekádu
Americké automobilce Tesla ve druhém čtvrtletí klesly tržby o 12 procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, což je nejprudší pokles čtvrtletních tržeb za více než deset let. Napsala to agentura Reuters, podle níž je důvodem silná konkurence ve formě levnějších elektromobilů i odpor vůči politickým názorům šéfa firmy Elona Muska.
Tržby mezi dubnem a červnem dosáhly 22,5 miliardy dolarů (469 miliard korun), zatímco před rokem činily 25,5 miliardy dolarů (532 miliard korun), vyplývá z prohlášení, které zveřejnila Tesla. Čistý zisk se podle agentury DPA snížil dokonce o 16 procent na 1,17 miliardy dolarů (24 miliard korun).
Odbyt dosáhl 384 122 vozů, což představuje meziroční pokles o 13,5 procenta. Ani nová varianta dosavadního bestselleru - středně velkého SUV Modelu Y - tak zatím podle DPA nedokázala prodeje oživit.
Muska zradila politika
Agentury se shodují na tom, že na prodeje Tesly stále dopadá rozhodnutí Muska zapojit se do politiky. Musk nejprve několik měsíců úzce spolupracoval s americkým prezidentem Donaldem Trumpem, když vedl úřad pro efektivitu státní správy (DOGE), jehož cílem bylo výrazně zredukovat počet státních zaměstnanců, aby se pak s Trumpem dramaticky rozešel.
Kvůli jeho politickému angažmá firma Tesla ve vícero zemích čelí bojkotům a prodeje aut se někde propadly i o desítky procent.
Výrazný propad automobilka zaznamenala i v prvním čtvrtletí, kdy jí odbyt klesl o 13 procent na 336 681 vozů.
Americká sociální síť X miliardáře Elona Muska tvrdí, že se ve Francii stala terčem politicky motivovaného vyšetřování, které ohrožuje svobodu projevu uživatelů. Odmítla veškerá vznesená obvinění a uvedla, že při vyšetřování nebude spolupracovat.
Musk: Francie se snaží umlčet nepohodlné, odmítám se na tom podílet
Leaders
Donald Trump za svůj politický vzestup vděčí konspiračním teoriím. Živil je i vytvářel. Je tedy vcelku ironické, že jedna taková obrátila část jeho příznivců proti němu samotnému. Proč nyní pálí červené kšiltovky?
Trump a jeho přítel Epstein. Proč se MAGA hnutí obrací proti svému hrdinovi?
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.