Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Group a italský Tesmec Rail uzavřely kontrakt na modernizaci železnic

Škoda Group a italský Tesmec Rail uzavřeli kontrakt na modernizaci železnice
ČTK
 ČTK

Škoda Group, přední středoevropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zahájila strategickou technologickou spolupráci s italskou společností Tesmec Rail ze skupiny Tesmec, významným hráčem na poli infrastrukturních technologií a vozidel na údržbu tratí a jejich diagnostiku. Škodovka dodá do Itálie v letech 2024 až 2028 celkem 44 sad dílů pro železniční vozy.

Reklama

Škoda Group a Tesmec Rail chtějí radikálně změnit odvětví těchto vozů a vytvořit pro celosvětový trh vysoce výkonné a ekologické produkty, uvedl mluvčí plzeňské Škody Group Jan Švehla. 

Tesmec Rail navrhuje a vyrábí technologická řešení pro elektrifikaci železnic, údržbu tratí a diagnostiku infrastruktury. Jde o pracovní vozidla splňující nejnovější mezinárodní bezpečnostní standardy a diagnostické vozy s integrovanými systémy pro bezpilotní diagnostiku.

Spolupráce obou firem bude zaměřená na technické inovace. Plně elektrické a hybridní pohonné systémy, včetně převodovek založených na akumulaci energie, podpoří železniční vozidla Tesmec vybavená trakční výzbrojí Škoda Group. Kromě snížení dopadu na životní prostředí umožňuje tato integrace rekuperaci, tedy využití energie při brzdění.

Model vysokorychlostní trati

Stanislav Šulc: Vlaky v Česku pojedou 500 kilometrů v hodině. Ne, to byl vtip

Již za pouhé tři roky začne Česká republika připravovat možnost, že by tu někdy začaly jezdit vlaky vyšší rychlostí, než je aktuálních 160 kilometrů v hodině. Přitom se utratí desítky, spíš stovky miliard. A až to jednou skutečně nastane, maximální rychlost bude 320 km/h. To je prostě málo.

Přečíst článek

Nové udržitelné technologie

„S Tesmekem se pouštíme do změny dopravního průmyslu. Vybavením vozidel Tesmec naší pokročilou trakční výzbrojí chceme změnit definici bezpečnosti, spolehlivosti a komfortu v železniční dopravě,” řekl Petr Novotný, prezident Components & Bus Mobility ve Škoda Group.

Kromě dopravních řešení, která mají minimální dopad na životní prostředí, chtějí firmy zvýšit bezpečnost na železnici. Podle Švehly vytvoří integrované ekologické řešení, které zákazníkům poskytne výhodu na trzích diagnostických vozů, vozidel pro stavbu trakčního vedení a vozů pro údržbu. Škoda Group a Tesmec Rail kvůli tomu upravily své konvenční výrobky.

Českem se bude prohánět TGV přes 300 kilometrů v hodině. Půjde jen o test

Naposledy bylo TGV v Česku k vidění letos v létě. Historickou soupravu vyrobenou v roce 1980 nechala přivézt státní organizace Správa železnic, která tak chtěla propagovat přípravu vysokorychlostních tratí v zemi.

Přečíst článek

„Výzva ekologických a udržitelných technologií představuje pro Tesmec Group velkou příležitost. Čeká nás mnoho změn. Proto potřebujeme přesné plánování, 'technologickou zvědavost' a strategickou spolupráci, jako je ta se Škodou,” řekl prezident společnosti Tesmec Ambrogio Caccia Dominioni. Partnerství začalo v roce 2020 poté, co Tesmec Rail získal kontrakt od italského správce železnic RFI na čtyři elektrifikované vlakové vozy pro diagnostiku.

Škoda Group ovládla belgického výrobce systémů pro autonomní mobilitu

Plzeňská skupina Škoda Group ovládla belgickou společnosti The Signalling Company, která se zabývá vývojem digitálního bezpečnostního softwaru a zabezpečovacích systémů pro železniční provozovatele. Cena transakce zůstala tajná.

Přečíst článek

Škoda Group

Škoda Group se rozkročí do Itálie. Založila dceřinku ve Florencii

Největší český výrobce prostředků hromadné dopravy se v Itálii zaměří na vlakovou dopravu i na kolejové prostředky městské dopravy.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy

Dostavba pražského okruhu i vysokorychlostní tratě. Vláda projedná PPP projekty, uvedl ministr Kupka

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme