Škoda Group a italský Tesmec Rail uzavřely kontrakt na modernizaci železnic
Škoda Group, přední středoevropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zahájila strategickou technologickou spolupráci s italskou společností Tesmec Rail ze skupiny Tesmec, významným hráčem na poli infrastrukturních technologií a vozidel na údržbu tratí a jejich diagnostiku. Škodovka dodá do Itálie v letech 2024 až 2028 celkem 44 sad dílů pro železniční vozy.
Škoda Group a Tesmec Rail chtějí radikálně změnit odvětví těchto vozů a vytvořit pro celosvětový trh vysoce výkonné a ekologické produkty, uvedl mluvčí plzeňské Škody Group Jan Švehla.
Tesmec Rail navrhuje a vyrábí technologická řešení pro elektrifikaci železnic, údržbu tratí a diagnostiku infrastruktury. Jde o pracovní vozidla splňující nejnovější mezinárodní bezpečnostní standardy a diagnostické vozy s integrovanými systémy pro bezpilotní diagnostiku.
Spolupráce obou firem bude zaměřená na technické inovace. Plně elektrické a hybridní pohonné systémy, včetně převodovek založených na akumulaci energie, podpoří železniční vozidla Tesmec vybavená trakční výzbrojí Škoda Group. Kromě snížení dopadu na životní prostředí umožňuje tato integrace rekuperaci, tedy využití energie při brzdění.
Již za pouhé tři roky začne Česká republika připravovat možnost, že by tu někdy začaly jezdit vlaky vyšší rychlostí, než je aktuálních 160 kilometrů v hodině. Přitom se utratí desítky, spíš stovky miliard. A až to jednou skutečně nastane, maximální rychlost bude 320 km/h. To je prostě málo.
Stanislav Šulc: Vlaky v Česku pojedou 500 kilometrů v hodině. Ne, to byl vtip
Názory
Nové udržitelné technologie
„S Tesmekem se pouštíme do změny dopravního průmyslu. Vybavením vozidel Tesmec naší pokročilou trakční výzbrojí chceme změnit definici bezpečnosti, spolehlivosti a komfortu v železniční dopravě,” řekl Petr Novotný, prezident Components & Bus Mobility ve Škoda Group.
Kromě dopravních řešení, která mají minimální dopad na životní prostředí, chtějí firmy zvýšit bezpečnost na železnici. Podle Švehly vytvoří integrované ekologické řešení, které zákazníkům poskytne výhodu na trzích diagnostických vozů, vozidel pro stavbu trakčního vedení a vozů pro údržbu. Škoda Group a Tesmec Rail kvůli tomu upravily své konvenční výrobky.
Naposledy bylo TGV v Česku k vidění letos v létě. Historickou soupravu vyrobenou v roce 1980 nechala přivézt státní organizace Správa železnic, která tak chtěla propagovat přípravu vysokorychlostních tratí v zemi.
Českem se bude prohánět TGV přes 300 kilometrů v hodině. Půjde jen o test
Zprávy z firem
„Výzva ekologických a udržitelných technologií představuje pro Tesmec Group velkou příležitost. Čeká nás mnoho změn. Proto potřebujeme přesné plánování, 'technologickou zvědavost' a strategickou spolupráci, jako je ta se Škodou,” řekl prezident společnosti Tesmec Ambrogio Caccia Dominioni. Partnerství začalo v roce 2020 poté, co Tesmec Rail získal kontrakt od italského správce železnic RFI na čtyři elektrifikované vlakové vozy pro diagnostiku.
Plzeňská skupina Škoda Group ovládla belgickou společnosti The Signalling Company, která se zabývá vývojem digitálního bezpečnostního softwaru a zabezpečovacích systémů pro železniční provozovatele. Cena transakce zůstala tajná.
Škoda Group ovládla belgického výrobce systémů pro autonomní mobilitu
Zprávy z firem
Největší český výrobce prostředků hromadné dopravy se v Itálii zaměří na vlakovou dopravu i na kolejové prostředky městské dopravy.
Škoda Group se rozkročí do Itálie. Založila dceřinku ve Florencii
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.