Reklama

Škoda Group se rozkročí do Itálie. Založila dceřinku ve Florencii

Škoda Group
ČTK
 ČTK

Největší český výrobce prostředků hromadné dopravy se v Itálii zaměří na vlakovou dopravu i na kolejové prostředky městské dopravy.

Reklama

„Obdobně vstoupila Škoda Group už před lety úspěšně na německý či finský trh, což jí umožnilo být na dosah klientům a zásadně rozvinout obchod v těchto zemích,” uvedl mluvčí skupiny Jan Švehla.

V Itálii firma nabídne komplexní řešení - od výroby komponentů, přes dodávku hotových vozidel až po jejich následnou údržbu.

Škoda Group, dříve Škoda Transportation, už v minulosti dodávala své produkty na italský trh. Její trolejbusy jezdí v Bologni a Cagliari. Elektrické jednotky využívají cestující v Domodossole. Itálie je jednou z 50 zemí, kam Škodovka dodává.

Specifika, preference i zvyklosti italských dopravců jsou podobné českým. Řada měst v obou zemích patří mezi dědictví UNESCO a nabízí ohromující historická centra, charakteristická úzkými uličkami, oblouky s malými rádiusy, což klade na výrobce vozidel vyšší nároky,” uvedla Olesea Lachiová, jednatelka nově vzniklé společnosti, která má ve skupině na starosti prodej kolejových vozidel.

Škoda Group

Škoda Group opraví švédské tramvaje. Zakázku za dvě miliardy odbaví v Ostravě

Skupina Škoda Group (dříve Škoda Transportation) získala zakázku na opravu 80 tramvají pro švédského dopravce Västtrafik AB dohromady za 1,95 miliardy korun. Tramvaje nyní jezdí v Göteborgu.

Přečíst článek

Reklama

Středně velká města mají podle ní dlouholetou tradici trolejbusů, je v nich ale často třeba překonat několik úseků bez trolejového vedení. Země spojuje i pozornost věnovaná Green Dealu a udržitelným řešením mobility. Během pátečního kulatého stolu shromáždili experti i zástupci municipalit názory, zkušenosti a konkrétní programy k budoucnosti mobility.

„Probíhaly diskuze o tom, jak udržitelným způsobem zlepšit životaschopnost historických měst, která výrazným způsobem charakterizují Itálii,” řekl Švehla. Podle starosty Florencie Daria Nardelly má tramvaj zásadní význam pro jejich každodenní život. „Mění je a zlepšuje,” uvedl.

Škoda Group s více než 6500 zaměstnanci vyrábí tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlaky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy. Do výzkumu a vývoje investovala loni 2,1 miliardy korun. Za rok 2021 utržila skupina 15,5 miliardy korun.

Škoda Transportation, ilustrační foto

Škoda Transportation i přes dopady covidu loni razantně zvedla provozní zisk i tržby

Skupina Škoda Transportation loni dosáhla čistého konsolidovaného zisku 580 milionů korun a překonala tak negativní dopady covidové pandemie. Hrubý provozní zisk (EBITDA) vzrostla o 178 procent na 1,06 miliardy korun. Meziroční nárůst zaznamenala Škodovka i u tržeb, které se zvýšily o více než dvě pětiny na 15,5 miliardy korun. Na fungování skupiny i dokončování zakázek měla zásadní vliv pandemie nemoci covid-19 i nárůst cen energií a surovin, uvedla firma.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Radim Jančura, šéf RegioJet

Radim Jančura: Autobusy a vlaky od příštího roku zdraží o deset až patnáct procent

Přečíst článek

REPORTÁŽ: Londýn se vrací do sedmdesátek. Metro letos nejezdí až moc často

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme