Škoda Group se rozkročí do Itálie. Založila dceřinku ve Florencii
Největší český výrobce prostředků hromadné dopravy se v Itálii zaměří na vlakovou dopravu i na kolejové prostředky městské dopravy.
„Obdobně vstoupila Škoda Group už před lety úspěšně na německý či finský trh, což jí umožnilo být na dosah klientům a zásadně rozvinout obchod v těchto zemích,” uvedl mluvčí skupiny Jan Švehla.
V Itálii firma nabídne komplexní řešení - od výroby komponentů, přes dodávku hotových vozidel až po jejich následnou údržbu.
Škoda Group, dříve Škoda Transportation, už v minulosti dodávala své produkty na italský trh. Její trolejbusy jezdí v Bologni a Cagliari. Elektrické jednotky využívají cestující v Domodossole. Itálie je jednou z 50 zemí, kam Škodovka dodává.
„Specifika, preference i zvyklosti italských dopravců jsou podobné českým. Řada měst v obou zemích patří mezi dědictví UNESCO a nabízí ohromující historická centra, charakteristická úzkými uličkami, oblouky s malými rádiusy, což klade na výrobce vozidel vyšší nároky,” uvedla Olesea Lachiová, jednatelka nově vzniklé společnosti, která má ve skupině na starosti prodej kolejových vozidel.
Skupina Škoda Group (dříve Škoda Transportation) získala zakázku na opravu 80 tramvají pro švédského dopravce Västtrafik AB dohromady za 1,95 miliardy korun. Tramvaje nyní jezdí v Göteborgu.
Škoda Group opraví švédské tramvaje. Zakázku za dvě miliardy odbaví v Ostravě
Zprávy z firem
Středně velká města mají podle ní dlouholetou tradici trolejbusů, je v nich ale často třeba překonat několik úseků bez trolejového vedení. Země spojuje i pozornost věnovaná Green Dealu a udržitelným řešením mobility. Během pátečního kulatého stolu shromáždili experti i zástupci municipalit názory, zkušenosti a konkrétní programy k budoucnosti mobility.
„Probíhaly diskuze o tom, jak udržitelným způsobem zlepšit životaschopnost historických měst, která výrazným způsobem charakterizují Itálii,” řekl Švehla. Podle starosty Florencie Daria Nardelly má tramvaj zásadní význam pro jejich každodenní život. „Mění je a zlepšuje,” uvedl.
Škoda Group s více než 6500 zaměstnanci vyrábí tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlaky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy. Do výzkumu a vývoje investovala loni 2,1 miliardy korun. Za rok 2021 utržila skupina 15,5 miliardy korun.
Skupina Škoda Transportation loni dosáhla čistého konsolidovaného zisku 580 milionů korun a překonala tak negativní dopady covidové pandemie. Hrubý provozní zisk (EBITDA) vzrostla o 178 procent na 1,06 miliardy korun. Meziroční nárůst zaznamenala Škodovka i u tržeb, které se zvýšily o více než dvě pětiny na 15,5 miliardy korun. Na fungování skupiny i dokončování zakázek měla zásadní vliv pandemie nemoci covid-19 i nárůst cen energií a surovin, uvedla firma.
Škoda Transportation i přes dopady covidu loni razantně zvedla provozní zisk i tržby
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.