Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Železničnímu průmyslu vládne Moravskoslezský kraj. Je evropskou technologickou špičkou

V Ostravě začal mezinárodní železniční veletrh Rail Business Days, který se řadí mezi nejvýznamnější oborové události ve střední Evropě.
ACRI, se svolením
Michal Nosek
nos

V Ostravě začal mezinárodní železniční veletrh Rail Business Days, který se řadí mezi nejvýznamnější oborové události ve střední Evropě. 

Železniční průmysl hraje v Moravskoslezském kraji významnou roli. „Vyrábějí se zde vlaky nejen pro Česko, ale i pro další evropské země. Sídlí tu i další tahouni železničního průmyslu, jako jsou Třinecké železárny – lídr ve výrobě kolejnic, dále společnost Bonatrans – jednička ve výrobě železničních dvojkolí, nebo například Borcad, který z Fryčovic dodává sedačky do vlaků na celém světě“, uvedl Tomáš Ignačák, předseda předsednictva Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI).

„Veletrh Rail Business Days je sice primárně zaměřen na domácí trh, ale pro nás je účast naprosto klíčová. Akce každým rokem roste a my se tak na domácí půdě můžeme setkat s vystavovateli a návštěvníky z českého i mezinárodního železničního prostředí,“ říká Stanislav Pometlo, místopředseda představenstva a generální ředitel DAKO-CZ s tím, že elektromechanická brzdová řešení, která budou prezentována jak pro trakční, tak netrakční podvozek, jsou pro nás srdcovou záležitostí. Spadají do segmentu DAKO Brake By Wire a jsou součástí koncepce WE BRAKE GREEN – ekologického přístupu. Naším cílem je v Evropě postupně eliminovat fluid management a tím snižovat ekologickou zátěž.“

Ministr dopravy Martin Kupka řadí železniční průmysl k nejúspěšnějším odvětvím české ekonomiky. „Tempo růstu českého železničního průmyslu ve výši 2,3 procenta převýšilo celkový růst HDP České republiky v roce 2024,“ uvedl. 

Rusko a KLDR obnoví osobní vlaky mezi Moskvou a Pchjongjangem

Rusové se chystají otevřít nejdelší přímý železniční spoj na světě

Rusko a KLDR obnoví přímé železniční spojení pro cestující mezi Moskvou a Pchjongjangem, poprvé od roku 2020. Oznámily to ruské dráhy.

Přečíst článek

Nové vlaky

Na výstavišti se mimo jiné představují čeští výrobci kolejových vozidel Škoda Group a CZ LOKO, kteří přivezli nejnovější vozidla ze své aktuální produkce. Škoda Group představuje novinku v oblasti bezemisní mobility – akutrolejovou jednotku RegioPanter, tedy inovativní řešení pro regionální dopravu na neelektrifikovaných tratích. Tento vlak totiž dokáže kombinovat jízdu pod trolejí i na baterie a přináší ekologickou a flexibilní alternativu k dieselovým soupravám.  

Od prosince loňského roku je nasazen do provozu právě na tratích v Moravskoslezském kraji. Dále výrobce představí jednotku rychlovlaku ComfortJet, vyvíjenou ve spolupráci se Siemens Mobility a Českými drahami, která reprezentuje novou generaci vlaků pro dálkovou dopravu provozovaných rychlostí až 230 kilometrů v hodině.  

„Věříme, že veletrh v Ostravě bude nejen přehlídkou technologických novinek, ale také důkazem, že český železniční průmysl má co nabídnout v kontextu evropské i světové konkurence,“ uvedla při zahájení Marie Vopálenská, výkonná ředitelka ACRI. 

VRT v Česku

Vlaky na Moravě pojedou 320 v hodině. Spojí Přerov s Ostravou

Výstavba vysokorychlostní železnice v České republice v roce 2025 dosáhla významných milníků, které posouvají celý projekt blíže k realizaci.

Přečíst článek

Šéf ČD Cargo Tomáš Tóth

Evropa páchá ekonomickou sebevraždu. Železnice je barometr, vidíme to, říká šéf ČD Cargo

Průmysl padá a uhlí už nikdo nechce. Nákladní železniční doprava proto padá. Všude v Evropě. Česká ČD Cargo však chce být štikou ve vysychajícím rybníku. Zatímco ve Francii nebo v Německu to národní nákladní železniční dopravci „zabalili“, ČD Cargo má plán, jak na trhu nákladní dopravy získat větší podíl. „Prodáváme nadpotřebné vagony, lokomotivy,“ říká Tomáš Tóth, šéf ČD Cargo. Firma prochází v těžkých časech dietou, ale zároveň rozvíjí novou aktivitu. Chce se spojit s kamionovou dopravou. My dlouhé tratě, vy ty krátké.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme