Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Železničnímu průmyslu vládne Moravskoslezský kraj. Je evropskou technologickou špičkou

V Ostravě začal mezinárodní železniční veletrh Rail Business Days, který se řadí mezi nejvýznamnější oborové události ve střední Evropě.
ACRI, se svolením
Michal Nosek
nos

V Ostravě začal mezinárodní železniční veletrh Rail Business Days, který se řadí mezi nejvýznamnější oborové události ve střední Evropě. 

Železniční průmysl hraje v Moravskoslezském kraji významnou roli. „Vyrábějí se zde vlaky nejen pro Česko, ale i pro další evropské země. Sídlí tu i další tahouni železničního průmyslu, jako jsou Třinecké železárny – lídr ve výrobě kolejnic, dále společnost Bonatrans – jednička ve výrobě železničních dvojkolí, nebo například Borcad, který z Fryčovic dodává sedačky do vlaků na celém světě“, uvedl Tomáš Ignačák, předseda předsednictva Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI).

„Veletrh Rail Business Days je sice primárně zaměřen na domácí trh, ale pro nás je účast naprosto klíčová. Akce každým rokem roste a my se tak na domácí půdě můžeme setkat s vystavovateli a návštěvníky z českého i mezinárodního železničního prostředí,“ říká Stanislav Pometlo, místopředseda představenstva a generální ředitel DAKO-CZ s tím, že elektromechanická brzdová řešení, která budou prezentována jak pro trakční, tak netrakční podvozek, jsou pro nás srdcovou záležitostí. Spadají do segmentu DAKO Brake By Wire a jsou součástí koncepce WE BRAKE GREEN – ekologického přístupu. Naším cílem je v Evropě postupně eliminovat fluid management a tím snižovat ekologickou zátěž.“

Ministr dopravy Martin Kupka řadí železniční průmysl k nejúspěšnějším odvětvím české ekonomiky. „Tempo růstu českého železničního průmyslu ve výši 2,3 procenta převýšilo celkový růst HDP České republiky v roce 2024,“ uvedl. 

Rusko a KLDR obnoví osobní vlaky mezi Moskvou a Pchjongjangem

Rusové se chystají otevřít nejdelší přímý železniční spoj na světě

Rusko a KLDR obnoví přímé železniční spojení pro cestující mezi Moskvou a Pchjongjangem, poprvé od roku 2020. Oznámily to ruské dráhy.

Přečíst článek

Nové vlaky

Na výstavišti se mimo jiné představují čeští výrobci kolejových vozidel Škoda Group a CZ LOKO, kteří přivezli nejnovější vozidla ze své aktuální produkce. Škoda Group představuje novinku v oblasti bezemisní mobility – akutrolejovou jednotku RegioPanter, tedy inovativní řešení pro regionální dopravu na neelektrifikovaných tratích. Tento vlak totiž dokáže kombinovat jízdu pod trolejí i na baterie a přináší ekologickou a flexibilní alternativu k dieselovým soupravám.  

Od prosince loňského roku je nasazen do provozu právě na tratích v Moravskoslezském kraji. Dále výrobce představí jednotku rychlovlaku ComfortJet, vyvíjenou ve spolupráci se Siemens Mobility a Českými drahami, která reprezentuje novou generaci vlaků pro dálkovou dopravu provozovaných rychlostí až 230 kilometrů v hodině.  

„Věříme, že veletrh v Ostravě bude nejen přehlídkou technologických novinek, ale také důkazem, že český železniční průmysl má co nabídnout v kontextu evropské i světové konkurence,“ uvedla při zahájení Marie Vopálenská, výkonná ředitelka ACRI. 

VRT v Česku

Vlaky na Moravě pojedou 320 v hodině. Spojí Přerov s Ostravou

Výstavba vysokorychlostní železnice v České republice v roce 2025 dosáhla významných milníků, které posouvají celý projekt blíže k realizaci.

Přečíst článek

Šéf ČD Cargo Tomáš Tóth

Evropa páchá ekonomickou sebevraždu. Železnice je barometr, vidíme to, říká šéf ČD Cargo

Průmysl padá a uhlí už nikdo nechce. Nákladní železniční doprava proto padá. Všude v Evropě. Česká ČD Cargo však chce být štikou ve vysychajícím rybníku. Zatímco ve Francii nebo v Německu to národní nákladní železniční dopravci „zabalili“, ČD Cargo má plán, jak na trhu nákladní dopravy získat větší podíl. „Prodáváme nadpotřebné vagony, lokomotivy,“ říká Tomáš Tóth, šéf ČD Cargo. Firma prochází v těžkých časech dietou, ale zároveň rozvíjí novou aktivitu. Chce se spojit s kamionovou dopravou. My dlouhé tratě, vy ty krátké.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme