Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Českem se bude prohánět TGV přes 300 kilometrů v hodině. Půjde jen o test

Českem se bude prohánět TGV přes 300 kilometrů v hodině. Půjde jen o test
 ČTK

Naposledy bylo TGV v Česku k vidění letos v létě. Historickou soupravu vyrobenou v roce 1980 nechala přivézt státní organizace Správa železnic, která tak chtěla propagovat přípravu vysokorychlostních tratí v zemi.

Reklama

Do Česka přijede francouzský vysokorychlostní vlak TGV. Dvoupodlažní soupravu Avelia Horizon budou odborníci testovat na zkušebním okruhu u Velimi na Kolínsku. Cestující ve Francii se novým vlakem poprvé svezou v roce 2024.

Vlak vyrobený strojírenskou společností Alstom by měl do Česka přijet z Rakouska. Z Horního Dvořiště bude pokračovat přes České Budějovice a Tábor do Prahy a odtud dál do Velimi a na zkušební okruh Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ). Orientační jízdní řád vlaku zveřejnila v úterý na Twitteru společnost ČD Cargo.

To je vtip, ne? Reagují na projekt nového mostu pod Vyšehradem odborníci

Návrh na podobu nového železničního mostu na Výtoni, který vzešel z architektonické soutěže, vzbuzuje bouřlivé diskuse nejenom na sociálních sítích. Objevují se i hlasy, že lepší by bylo zachovat ten původní. Replika, která vzešla z pera kanceláře 2T engineering, by měla spojit levý a pravý břeh Vltavy už v roce 2028.

Přečíst článek

Vysokorychlostní železnice v Česku? Snad v roce 2030

Souprava Avelia Horizon je podle výrobce jediným dvoupatrovým vlakem schopným jet rychlostí přes 300 kilometrů v hodině. Oproti předchozí generaci dvoupatrových souprav nabízí o pětinu více míst pro cestující, maximem je 740 přepravovaných lidí. Vlak je schopný vyvinout rychlost až 350 kilometrů v hodině.

Vlaky TGV jsou průkopníkem vysokorychlostní železnice v Evropě. V provozu jsou přes 40 let, cestujícím slouží od září 1981, kromě Francie dnes tyto soupravy zajíždějí také do Belgie, Británie, Itálie, Německa, Nizozemska nebo Švýcarska.

Průvodčí, České dráhy

Jízdenky na vlaky v prosinci zdraží o 15 procent

Jízdenky na železnici zdraží od 11. prosince o 15 procent. Takové zdražení chystají státní dopravce České dráhy u kilometrických tarifů i ministerstvo dopravy pro systém jednotného tarifu (SJT) One Ticket. Jednotné jízdenky lze využívat téměř ve všech vlacích v Česku bez ohledu na dopravce, oznámili mluvčí drah a ministerstva.

Přečíst článek

Naposledy bylo TGV v Česku k vidění letos v létě. Historickou soupravu vyrobenou v roce 1980 nechala přivézt státní organizace Správa železnic, která tak chtěla propagovat přípravu vysokorychlostních tratí v zemi.

V Česku zůstává na tratích zatím maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu. Stavba prvního úseku vysokorychlostní železnice v Česku by podle současných plánů měla začít v roce 2026, provoz asi o čtyři roky později.

Tomáš Prouza, šéf Svazu obchodu a cestovního ruchu a viceprezident Hospodářské komory ČR

Tomáš Prouza: Vánoce budou hubené, už to vidíme. Ani povánoční slevy nepomohou

Letošní Vánoce budou z hlediska obchodu jiné než všechny předchozí za mnoho let. Lidé jsou zaskočeni obřím nárůstem cen energií a přemýšlejí, jak ušetřit. Vánoční dárky budou první obětí. Dobře si to uvědomuje i Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu. „Předvánoční prodeje jsou asi o patnáct procent nižší,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz. Ani tradiční povánoční výprodeje podle něj neskýtají obchodníkům dobré vyhlídky. Nejhůř jsou na tom prý prodejci textilu.

Přečíst článek

Maďarský premiér Viktor Orbán

Lukáš Kovanda: Orbánův experiment s levným benzinem zkrachoval. Maďarsku došly pohonné hmoty

Maďarsko od úterních 23:00 nouzově ukončuje zastropování cen pohonných hmot. Orbánovu vládu k tomu dohnal kritický nedostatek paliv v zemi.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme