Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Group ovládla belgického výrobce systémů pro autonomní mobilitu

Škoda Group ovládla belgického výrobce systémů pro autonomní mobilitu
ČTK
 ČTK

Plzeňská skupina Škoda Group ovládla belgickou společnosti The Signalling Company, která se zabývá vývojem digitálního bezpečnostního softwaru a zabezpečovacích systémů pro železniční provozovatele. Cena transakce zůstala tajná.

Škoda Group, dříve Škoda Transportation, koupila podíl 93,9 procenta v belgické společnosti The Signalling Company. Akvizice je součástí strategie plzeňské skupiny expandovat do moderních systémů mobility. Belgická společnost navrhuje bezpečnostní software, který odpovídá současným standardům evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS a je použitelný i v autonomní mobilitě, uvedl Jan Švehla, mluvčí Škody Group ze skupiny PPF. Hodnotu obchodu nekomentoval. 

Většinový podíl bude vlastnit Škoda Group, zbývajících 6,1 procenta zůstává ve vlastnictví dvou jednatelů společnosti Stanislase Pinteho a Frederica Du Jardina. Začátkem tohoto roku skupina Škoda Group převzala rakouská provozní aktiva od Molinari Rail, která se zabývá technickým inženýrstvím a projektováním.

Škoda Group

Škoda Group se rozkročí do Itálie. Založila dceřinku ve Florencii

Největší český výrobce prostředků hromadné dopravy se v Itálii zaměří na vlakovou dopravu i na kolejové prostředky městské dopravy.

Přečíst článek

V partě velkých výrobců

„Rozšíření našeho portfolia o vlastní zabezpečovací řešení, zejména ETCS, je důležité pro úspěch skupiny na evropských trzích, zejména v západní Evropě. Tento sektor má velký potenciál a my se těšíme na vývoj nových řešení, která umožní zvýšení bezpečnosti, efektivity a udržitelnosti železniční dopravy,” uvedl předseda představenstva a generální ředitel Škoda Group Didier Pfleger.

Nová akvizice má zvýšit konkurenceschopnost Škody Group vůči velkým evropským výrobcům vlaků. Skupina bude moci nabízet množství výrobků a služeb železničním provozovatelům v západní Evropě, zejména v Belgii, Německu a Nizozemsku. Firma The Signalling Company nyní například vybavuje systémem ETCS 110 lokomotiv pro největšího soukromého evropského provozovatele nákladní železniční dopravy, společnost Lineas.

Výrobce brzdových systémů a komponent pro kolejová vozidla loni vykázal dvoumiliardový obrat.

Dako-CZ láme rekordy, má dvoumiliardové tržby. Po Indii se chce dostat i do USA

Výrobce brzdových systémů a komponent pro kolejová vozidla z východočeské Třemošnice loni vykázal rekordní, dvoumiliardový obrat. Navzdory covidové pandemii, výpadkům v dodavatelských řetězcích, válce na Ukrajině a extrémnímu nárůstu cen energií se podařilo firmě, která spadá pod skupinu Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, zdvojnásobit tržby oproti poslednímu předcovidovému roku 2019.

Přečíst článek

Začleněním společnosti s 38 zaměstnanci do skupiny vznikne ve Škodě Group obchodní jednotka Signalling, kterou povede jeden z akcionářů Stanislas Pinte, jenž se stane víceprezidentem skupiny pro Signalling. „Se vstupem velkého a úspěšného partnera do naší společnosti se otevírají další velké možnosti růstu v oblasti signalizace. Díky investici Škoda Group a spojení s tak významným evropským výrobcem kolejových vozidel získáme přístup na evropský trh,” uvedl Pinte.

Škoda Group, zaměstnávající kolem 8000 lidí, vyrábí tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlaky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy. Do výzkumu a vývoje investuje ročně zhruba dvě miliardy korun. Za rok 2021 utržila skupina 15,5 miliardy korun.

Radim Jančura, šéf RegioJet

Radim Jančura: Autobusy a vlaky od příštího roku zdraží o deset až patnáct procent

Nejvíc nyní Radima Jančuru, majitele žlutých autobusů a žlutých vlaků, baví gastro. Koupil už druhý hotel v rakouských Alpách, a jak říká, chce vybudovat novou úroveň gastronomických služeb. Je to poněkud nečekaný posun, protože jeho hlavním byznysem je doprava. Dlouho sváděl souboj s Českými drahami i s jinými dopravci. Nakonec se mu povedlo vybudovat nejsilnější soukromou dopravní firmu v Česku. Dál ji rozvíjí, je kritický k vládě, ale do jeho srdce se zasekl restaurační byznys.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme