Omnicom převezme za 315 miliard konkurenta, vznikne největší reklamní podnik na světě
 
                            Americká společnost Omnicom Group převezme za 13,25 miliardy dolarů (315 miliard korun) konkurenta Interpublic Group.
Jejich spojením vznikne největší reklamní agentura na světě. Omnicom o transakci informovala na svém webu, a potvrdila tak dřívější informaci deníku The Wall Street Journal. Tradiční hráči se snaží lépe konkurovat velkým technologickým firmám v souvislosti se zrychlujícím se využíváním umělé inteligence, uvedla agentura Reuters.
Očekává se, že oznámená transakce přiměje regulační orgány, aby se začaly zabývat okolnostmi a dopady obchodu na reklamní trh. Skupina Omnicom je nyní třetí největší reklamní společností na světě, zatímco konkurentovi Interpublic patří čtvrtá příčka. Obě společnosti sídlí v New Yorku.
Akcionáři firmy Interpublic obdrží za každou akcii 0,344 akcie Omnicomu, což je 35,58 dolarů podle poslední závěrečné ceny akcií Omnicom na burze. Představuje to prémii 21,6 procenta proti páteční závěrečné ceně akcií společnosti Interpublic.
Spojená společnost by podle údajů z roku 2023 měla tržby přes 25 miliard dolarů. Konkurovala by tak britské WPP a francouzské Publicis Groupe SA, které dosáhly ročních příjmů 14,85 miliardy liber (450 miliard korun), respektive 13,10 miliardy eur (329 miliard korun).
Omnicom, jehož hodnota nyní přesahuje 20 miliard dolarů, vlastní značky jako BBDO a TBWA. Společnosti Interpublic patří mimo jiné McCann, Weber Shandwick a Mediabrands.
Technologičtí giganti jako Google či Amazon v posledních letech přetahují tradičním reklamním agenturám zákazníky tím, že nabízejí jak reklamní nástroje, tak tržiště pro jejich nákup a prodej. Tradičním agenturám také uškodil prudký růst ve využívání nástrojů AI, jež firmám umožňují vytvářet reklamy levněji a rychleji. Tradiční společnosti to přimělo snažit se vyvinout podobné interní nástroje, aby si udržely klienty.
Investiční společnost BlackRock koupí za 12 miliard dolarů (287,6 miliardy korun) soukromou úvěrovou firmu HPS Investment Partners.  
	BlackRock koupí za 288 miliard úvěrovou firmu HPS Investment
		Zprávy z firem
		
Třicátníci Marek Vašíček (na snímku vlevo) a Otakar Šuffner mají každý podle odhadů majetek až deset miliard korun. Jejich firma FTMO loni utržila pět miliard korun a dosáhla hrubého zisku EBITDA ve výši 2,3 miliardy korun. Přesto tito energičtí podnikatelé neplní titulky magazínů a ti, kteří nejsou fandové do tradingu, o nich spíše neslyšeli. Co se podařilo za deset let vybudovat dvěma spolužákům z vysoké a kam chtějí své služby dál posouvat? 
	Od nuly k miliardám, v tichosti. To je příběh české FTMO
		Trhy
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
	 
 
 
