Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nike těží z oživení v Číně, i přes slevové akce zvýšil tržby o pět procent

Nike těží z oživení v Číně, i přes slevové akce zvýšil tržby o pět procent.
Pixabay
 ČTK

Americký výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike zvýšil ve čtvrtém finančním čtvrtletí tržby o pět procent na 12,8 miliardy dolarů (279 miliard korun), a překonal tak odhady analytiků. Nové slevové akce ale poškodily firemní marže. Firma to uvedla ve svém čtvrtečním sdělení.

Reklama

Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovaly tržby na 12,59 miliardy dolarů. Největší světový výrobce sportovního oblečení těžil z oživení v Číně, kde tržby po skončení přísné proticovidové politiky stouply o 16 procent.

Bedny s botami Yeezy, které vyráběl Adidas na základě smlouvy s raperem Kanyem Westem, který si začal říkat Ye.

Adidas loni kvůli rappera Westa přišel o čtyři pětiny zisku. Letos poprvé za třicet let čeká ztrátu

Německému výrobci sportovní obuvi a oblečení Adidas loni klesl zisk z běžné činnosti o 83 procent na 254 milionů eur (bezmála šest miliard korun). Firma se potýkala s vysokou inflací a problémy v Číně, kvůli obviněním z antisemitismu pak zrušila spolupráci s rapperem Kanyem Westem. Adidas to uvedl s tím, že letos by mohl zaznamenat první celoroční ztrátu za 30 let. Firma také sníží dividendu.

Přečíst článek

Bohatí zákazníci nakupovali po odstranění protipandemických opatření ve velkých čínských městech oblíbené boty Nike včetně modelů Invincible 3 a Jordan Mid-1.

Tržby v USA výrazně zpomalily

Tržby na největším trhu firmy, kterým je Severní Amerika, sice vzrostly o pět procent, byl to ale nejpomalejší růst za čtyři čtvrtletí. Na vině je podle agentury Reuters vysoká inflace. Kvůli tomu, že lidé více šetří, začali maloobchodníci omezovat objednávky.

Miniaturní kabelka o rozměrech pouhých 657 x 222 x 700 mikronů (neboli méně než 0,762 milimetru na šířku) se 28. června 2023 prodala na online aukci za více než 63 000 dolarů.

Umělci vyrobili mikroskopickou kabelku s logem Louis Vuitton. Prodali ji desetkrát dráž než originál

Umělecká skupina MSCHF si ráda dělá srandu z kapitalismu, luxusu či konzumu. Nejnovějším „dílem“ je miniaturní kabelka ve stylu luxusní značky Louis Vuitton menší než milimetr v každém z rozměrů. A zatímco originál kabelky se prodává za 3100 a 4300 dolarů (asi 67 tisíc až 93 tisíc korun), na on-line aukci se jim miniaturu podařilo prodat za mnohem vyšší cenu – přes 63 tisíc dolarů (1,37 milionu korun), uvedl server CNN.

Přečíst článek

Firma nabízela více slev, aby se zbavila přebytečných zásob oblečení a obuvi, což do jejích obchodů přilákalo další zákazníky. To však ublížilo maržím, které klesly o 1,4 procentního bodu na 43,6 procenta.

Tržby za celý rok vzrostly o deset procent na 51,2 miliardy dolarů. Čistý zisk se snížil o 16 procent na 5,1 miliardy dolarů.

Rapper Kaney West

Kanye West za den zchudl o desítky miliard

Magazín Forbes přepočítal hodnotu jmění amerického rappera a popkulturní ikony Kanye Westa. Tomu se jeho experimentální výroky o Židech rozhodně nevyplatily.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme