Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Luxus už zase frčí, přibylo mladých zákazníků. Obavy z recese je netrápí

Birkin kabelky
ČTK
 ČTK

Celosvětové výdaje na luxusní zboží zažívají rekordní růst. Odvětví těží z oživení poptávky po koronavirové krizi a z rostoucího zájmu ze strany mladých spotřebitelů. Globální tržby z prodeje luxusního zboží by se tak letos mohly zvýšil o 22 procent na 353 miliard eur (zhruba 8,6 bilionu Kč), vyplývá ze studie poradenské společnosti Bain. Loni tržby činily 290 miliard eur, uvedla agentura AP.

„Spotřeba je zpátky na předkrizových úrovních,” uvedla spoluautorka studie Claudia D’Arpiziová. „Je to rovněž určité znovuzrození, protože tu máme novou spotřebitelskou základnu, která je mladší,” dodala.

Poptávka po luxusním zboží roste navzdory obavám z hospodářského útlumu, za kterými stojí problémy v energetickém sektoru, vysoká inflace a rostoucí úrokové sazby. Společnost Bain předpokládá, že do pěti let se globální tržby z prodeje luxusního zboží vyšplhají na 550 až 570 miliard eur ročně.

D’Arpiziová upozornila, že trh s luxusním zbožím sice není vůči hospodářskému útlumu imunní, je však odolnější než za globální finanční krize v letech 2008 a 2009, kdy zaznamenal propad. Za touto větší odolností stojí mimo jiné širší zákaznická základna a silnější pouta mezi zákazníky a luxusními značkami vytvořená prostřednictvím sociálních médií a zvýšeného důrazu na zážitek z nakupování ve značkových obchodech.

Silný růst nyní zažívá trh s luxusním zbožím ve Spojených státech i v Evropě, kde letos Bain očekává růst tržeb zhruba o čtvrtinu. V USA by tržby mohly dosáhnout 113 miliard eur, v Evropě pak 94 miliard eur.

Rusové luxusnímu segmentu nechybí

Výpadek ruského trhu v důsledku sankcí, které západní země uvalily na Rusko za jeho útok na Ukrajinu, má podle firmy Bain téměř nulový dopad. Před válkou se Rusko na celosvětových tržbách z prodeje luxusního zboží podílelo dvěma procenty.

Prodeje luxusních hodinek.

Zpomalení ekonomiky v Číně napomáhá prodeji luxusního zboží z druhé ruky

Zpomalení růstu čínské ekonomiky způsobené pandemií nemoci covid-19 se ukazuje jako výhoda pro Ču Tchaj-ni-čchia, zakladatele tržiště s luxusním zbožím z druhé ruky ZZER, který nyní hledá prostory pro obchod, aby mohl své podnikání rozšířit. Bývalý investor z firmy rizikového kapitálu pozoruje nárůst počtu lidí, kteří chtějí prodat své kabelky Birkin či hodinky Rolex, aby získali peníze, a také prudký růst zájmu kupujících, kteří chtějí luxusní zboží, i když si musejí utahovat opasky.

Přečíst článek

V Číně poptávka roste navzdory opatřením proti šíření covidu-19. Podíl Číny na globálním trhu s luxusním zbožím je nicméně pod tlakem, protože se objevují nové silné trhy, například Jižní Korea a Mexiko, upozornila D’Arpiziová.

Společnost Bain dříve předpovídala, že podíl čínských zákazníků na celkovém počtu kupců luxusního zboží do poloviny tohoto desetiletí dosáhne zhruba 50 procent. Nová studie už ale tento podíl odhaduje pouze asi na 40 procent.

Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby

Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby

Úleva z konce dvouleté pandemie covidu a množství omezení přiměla mnohé si více dopřávat. Turisté začali více cestovat, movitější opět utrácejí za luxus a milovníci šampaňského zvýšili spotřebu tak, že docházejí zásoby Moëtu Hennessy i výrobci, napsala agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Do čeho se vyplatí investovat peníze?

Do čeho se vyplatí investovat peníze?

Míra inflace je v současné době velice vysoká a odhadnout její další vývoj se odvažuje málokdo. Peníze, které máme v hotovosti, každým dnem ztrácejí svoji hodnotu, a ani úrok na spořících účtech inflaci zdaleka nevyrovná. Proto mnozí z nás zvažují, jak své úspory před znehodnocením ochránit. Možností jak peníze investovat, a tím je před inflací ochránit a dokonce i zhodnotit, je hned několik.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Londýn

Na léto do Evropy vyrazí méně Američanů. Je to drahé, vzkazují zatímco Číňané už balí kufry

Přečíst článek

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Naznačil další těžký rok pro luxusní sektor

Přečíst článek
Doporučujeme