Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Umělci vyrobili mikroskopickou kabelku s logem Louis Vuitton. Prodali ji desetkrát dráž než originál

Miniaturní kabelka o rozměrech pouhých 657 x 222 x 700 mikronů (neboli méně než 0,762 milimetru na šířku) se 28. června 2023 prodala na online aukci za více než 63 000 dolarů.
umělecká skupina MSCHF
Dušan Kütner
duk

Umělecká skupina MSCHF si ráda dělá srandu z kapitalismu, luxusu či konzumu. Nejnovějším „dílem“ je miniaturní kabelka ve stylu luxusní značky Louis Vuitton menší než milimetr v každém z rozměrů. A zatímco originál kabelky se prodává za 3100 a 4300 dolarů (asi 67 tisíc až 93 tisíc korun), na on-line aukci se jim miniaturu podařilo prodat za mnohem vyšší cenu – přes 63 tisíc dolarů (1,37 milionu korun), uvedl server CNN.

Reklama

Žlutozelená fluoreskující, lidským okem sotva viditelná „kabelka“ dostala název Microscopic Handbag a její autoři, newyorská umělecká skupina MSCHF tvrdí, že taška je dostatečně malá, aby prošla uchem jehly, a je menší než zrnko mořské soli, podotkla CNN

Kabelka byla prodána na online aukci aukčního domu Joopiter, který založil americký hudebník, hudební producent a designér Pharrell Williams. Ačkoliv sama skupina inspiraci ke stvoření v normálním životě nepoužitelné kabelky nekomentovala, podle aukčního domu bylo cílem udělat si srandu z trendu stále zmenšujících se dámských módních luxusních kabelek, do kterých se – jak známo  obvykle téměř nic nevejde.

Miniaturní kabelka má rozměry pouhých 657 x 222 x 700 mikronů, neboli méně než 0,762 milimetru na šířku. zdroj: umělecká skupina MSCHF

„Stávající malé kožené kabelky stále vyžadují ruce, aby je nosily. Ale stávaly se nefunkčními a jejich 'nositeli' byly nepříjemné," uvedl Joopiter v prohlášení. „Microscopic Handbag“ trend dovádí k logickému definitivnímu závěru. Dosud praktický předmět byl přeměněn, veškerá jeho původní funkce se vypařila a stal se z něj pouze a jen šperk s logem.

Kabelka se prodala i s mikroskopem

Dílo totiž nese i charakteristický monogram luxusní značky „LV“. A ačkoli Williams v současné době působí jako kreativní ředitel pánského oblečení Louis Vuitton, hlavní kreativní ředitel MSCHF Kevin Wiesner dříve řekl deníku New York Times, že kolektiv nepožádal o povolení Williamse, ani francouzský label pro použití loga a designu.

Reklama

Výkladní skříň luxusu Harrods si mne ruce. Bohatí i v recesi utrácejí jako smyslů zbavení

Luxusní obchodní dům Harrods v centru Londýna bude i v oslabeném ekonomickém prostředí vzkvétat, protože „bohatí v recesi bohatnou”, napsal list Financial Times s odvoláním na rozhovor s výkonným ředitelem Michaelem Wardem, z nějž cituje agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Objekt byl vyroben pomocí dvoufotonové polymerace, což je výrobní technologie používaná k 3D tisku plastových dílů v mikroměřítku. Kabelka byla prodána spolu s mikroskopem vybaveným digitálním displejem, přes který si lze tašku prohlížet.

Žaloba kvůli „Satan Shoes Nike“

Skupina MSCHF, založená v roce 2016, se dostala na titulní stránky novin s několika svými „neuctivými“ uměleckými projekty, které si často dělají legraci ze spotřebního kapitalismu, ačkoliv z něj sama profituje. 

Muž v Indii strávil bez placení 603 nocí v pětihvězdičkovém hotelu Roseate House, který se nachází v blízkosti mezinárodního letiště Indiry Gándhíové v indické metropoli.

Indický filuta dokázal žít dva roky v luxusním hotelu. Ale bez placení

Muž v Indii strávil bez placení 603 nocí v pětihvězdičkovém hotelu Roseate House, který se nachází v blízkosti mezinárodního letiště Indiry Gándhíové v indické metropoli. Ankuš Dutta si původně pobyt zarezervoval jen na jednu noc od 30. května 2019. Zůstal ale až do ledna 2021 a zanechal po sobě nesplacený účet pět milionů rupií (přes 1,5 milionu korun), informoval list The Guardian. S podvodem mu podle policie pomáhali zaměstnanci hotelu.

Přečíst článek

Skupina byla žalována společností Nike kvůli „Satan Shoes“, sérii 666 párů upravených tenisek Nike se satanskými symboly a kapkami skutečné lidské krve. Spor se nakonec podařilo vyřešit mimosoudně, podotkla CNN.

V minulosti také prodávala „padělané kresby“ Andyho Warhola nebo rozřezávala obrazy jednoho z nejdražších umělců současnosti Damiena Hirsta. A v roce 2021 skupina roztrhala čtyři kabelky Birkin, aby z nich vytvořila sandály nazývané „Birkinstocks“, které nabízela za 76 tisíc dolarů za pár.

David Černý a jeho vztyčený prostředníček.

David Černý už zase provokuje. Vztyčil v Praze obří prostředníček

Sochař David Černý je známý rebel. A nyní v Praze připravil další provokativní kousek ze své dílny. Černý v minulosti mimo jiné dodal do Bruselu skulpturu nazvanou Entropa, která měla být jakýmsi podpisem pod prvním českým předsednictvím Evropě v roce 2009. Když uprostřed předsednictví padla tehdejší Topolánkova vláda, nechal Černý svůj obří výtvor z Bruselu odvézt.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Zlatá olympijská medaile OH Paříž 2024 s kusem Eiffelovky ve svém středu

Jako zlatokopek ráj. Šampaňské, Vuitton, Dior a spol. pozlatí pařížskou olympiádu

Přečíst článek

Rtěnka od Diora za deset tisíc. Trh s krásou propadl ultraluxusu, módní domy nabízejí sběratelské kousky

Přečíst článek
Snímek z přehlídky modelů značky Louis Vuitton pro jarní a podzimní sezonu 2023, která se konala 4. října 2022 v Paříži.

Bohatí zamávali covidu a začali utrácet. Luxusu se i v době obav z recese daří

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme