Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nedostatek čipů a válka na Ukrajině obraly Škodu o šestinu loňského odbytu

Nedostatek čipů a válka na Ukrajině obraly Škodu o sedminu loňského odbytu
Škoda Auto
 ČTK

Škoda Auto loni dodala zákazníkům celosvětově 731 300 vozů, což je meziročně o 16,7 procenta méně. Mohou za to přetrvávající nedostatek polovodičů, válka na Ukrajině, potíže v dodavatelském řetězci, rostoucí ceny energií a surovin a pokračující nejistota na globálních trzích, uvedla automobilka.

Největším trhem bylo loni Německo, kam automobilka dodala 134 300 aut, tedy o 1,8 procenta méně než v roce 2021. Nejvíce rostla Indie, kde se prodeje zvýšily o 128 procent na 51 900 vozů. Největším prodejním regionem zůstala západní Evropa s poklesem o 7,8 procenta na 377 tisíc vozů. V Rusku zaznamenala značka pokles o 80 procent na 18 300 vozů a v Číně se odbyt snížil o 37 procent na 44 600 aut.

Největší nárůst hlásí indický model Kushaq

Nejprodávanějším modelem zůstala podle firmy i přes pokles o 30 procent na 141 100 vozů Octavia, následují Kamiq a Kodiaq s 96 300, respektive 94 500 vozy. Největší nárůst hlásí indický model Kushaq se zvýšením o 110 procent na 26 800 aut a elektrický Enyaq s růstem o pětinu na 53 700 aut.

Opening Tesla Factory Berlin Brandenburg

Texaská továrna Tesly byla podle Muska černá díra na peníze. Nyní do ní opět nalije miliardy dolarů

Americký výrobce elektromobilů Tesla hodlá investovat téměř 776 milionů dolarů (zhruba 17 miliard korun) do rozšíření svého závodu v Texasu. Podle amerických médií to vyplývá z dokumentů, které automobilka předložila úřadům. Tesla chce v rámci této investice vybudovat například zařízení pro testování a výrobu bateriových článků, informoval server CNBC.

Přečíst článek

Situace na trhu zůstane napjatá i v roce 2023, ale jsme optimističtí s jistou dávkou opatrnosti a věříme v postupné zlepšení situace během následujících měsíců," uvedl předseda představenstva automobilky Klaus Zellmer.

Klíčovým růstovým krokem má být expanze na vietnamský trh, kde firma plánuje prodávat první evropské modely v první polovině roku.

Škoda Auto, ilustrační foto

Lukáš Kovanda: Český průmysl nečekaně silně „nakopla“ výroba aut

Český průmysl nečekaně silně „nakopla“ výroba aut, zahraniční obchod a stavebnictví ale zklamaly, komentuje aktuální data Českého statistického úřadu ekonom Lukáš Kovanda.

Přečíst článek

V letošním roce budou podle člena představenstva pro prodej a marketing Škody Auto Martina Jahna následovat nová generace modelů Kodiaq a Superb a také facelifty modelů Kamiq a Scala. „Navíc naše elektrická ofenziva je v plném proudu. Již v roce 2026 uvedeme na trh tři nové plně elektrické modely a další budou následovat," dodal.

V příštích letech vydá česká automobilka dalších 5,6 miliardy eur na rozvoj elektromobility a 700 milionů eur na posílení digitalizace. Proměna firmy je již navenek patrná díky nové vizuální identitě, kterou společnost představila na konci loňského léta.

Huyndai v Česku vyrobil v roce 2022 nejvíce aut za čtyři roky

Návrat k předcovidové výrobě. Linky Huyndai opustilo loni nejvíce aut za čtyři roky

Automobilka Hyundai vyrobila loni v Nošovicích na Frýdecko-Místecku 322 500 aut. Bylo to o 47 500 vozů více než předloni, nárůst činil 17,3 procenta. Letošní plán výroby je stanoven na 328 500 vozů, uvedl mluvčí závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) Petr Michník.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Evropa má problém. Německo, motor Evropy, ztrácí výkon a paktuje se s Čínou

Přečíst článek
Doporučujeme