Luxus v covidu táhne Asie. Královnou haute couture je ale Francie

O Francii se traduje, že je kolébkou vkusu a estetických ideálů. Potvrzuje to i nejnovější žebříček sestavený agenturou Kantar: pět z deseti nejhodnotnějších luxusních značek je z Francie, v čele s Louis Vuitton.
Aktuální hodnota značky Louis Vuitton je podle Kantaru 75 miliard dolarů a meziročně narostla o téměř polovinu. I stříbrnou a bronzovou příčku obsadily francouzské značky. Druhé místo patří Chanelu (47 miliard dolarů) a třetí značce Hermès (46 miliard dolarů).
Segment luxusního zboží rostl navzdory předpovědím o jeho globální recesi v souvislosti s pandemií covidu. „Zotavení přišlo díky téměř dvojnásobné poptávce především z řad těch nejbohatších Číňanů,“ píše se ve studii agentury Kantar. Oproti loňsku vzrostla hodnota všech obchodních značek o 34 procent na celkových 237 miliard dolarů.
Trh, jak již bylo naznačeno, táhnou především zákazníci z Asie. Například příjmy řetězce LVMH z Číny a dalších asijských trhů v loňském závěrečném čtvrtletí stouply o 21 procent, zatímco evropský trh zažil propad příjmů o 24 procent a americký o dvě procenta. Módní butiky všude na světě sice kvůli pandemii zely prázdnotou, nicméně asijští zákazníci se přesunuli na internet. Zboží nakupovali prostřednictvím gigantických online platforem WeChat a Tmall Luxury Pavilion.
Nejhodnotnější značkou světa je Amazon, za ním následují Apple a Google. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar. Žebříček také ukazuje, že se výrazně zvyšuje hodnota čínských značek, která už překonala hodnotu největších značek z Evropy.
Amazon je nejcennější značkou, Tesla je skokan. Čínské brandy ale vytrvale sílí
Zprávy z firem
Luxusní značky sází na mladé
V covidovém roce se nekonaly tradiční fashion weeky a marketingové kampaně doznaly velkých změn, značky se v nich zaměřily na mladší zákazníky. Módní koncern LVMH tak například rozšířil nabídku nakupování na sociálních sítích s důrazem na své tradiční produkty - kabelky nebo šperky.
Značky Gucci nebo Balenciaga, obě patřící do řetězce Kering, se na mileniály zaměřily nabídkou levnějších produktů každodenní potřeby – od žabek, po tenisky a trička.
Naproti mileniálům šly módní značky i propojením se světem online her, kterému se během pandemie nebývale dařilo. Došlo na spolupráci značky Louis Vuitton a League of Legends nebo Valentino/Marc Jacobs a Animal Crossing.
Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.
Švýcarský luxus láká mladé na superhrdiny i udržitelnost
Enjoy
Top 10 nejluxusnějších značek a jejich ocenění (v miliardách dolarů)
1. Louis Vuitton: 75,730
2. Chanel: 47,054
3. Hermès: 46,371
4. Gucci: 33,838
5. Rolex: 8,129
6. Dior: 7,731
7. Cartier: 5,368
8. Yves Saint Laurent: 5,158
9. Prada: 3,974
10. Burberry: 3,933
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?