Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Luxus v covidu táhne Asie. Královnou haute couture je ale Francie

Louis Vuitton
iStock
Petra Jansová

O Francii se traduje, že je kolébkou vkusu a estetických ideálů. Potvrzuje to i nejnovější žebříček sestavený agenturou Kantar: pět z deseti nejhodnotnějších luxusních značek je z Francie, v čele s Louis Vuitton.

Reklama

Aktuální hodnota značky Louis Vuitton je podle Kantaru 75 miliard dolarů a meziročně narostla o téměř polovinu. I stříbrnou a bronzovou příčku obsadily francouzské značky. Druhé místo patří Chanelu (47 miliard dolarů) a třetí značce Hermès (46 miliard dolarů). 

Segment luxusního zboží rostl navzdory předpovědím o jeho globální recesi v souvislosti s pandemií covidu. „Zotavení přišlo díky téměř dvojnásobné poptávce především z řad těch nejbohatších Číňanů,“ píše se ve studii agentury Kantar. Oproti loňsku vzrostla hodnota všech obchodních značek o 34 procent na celkových 237 miliard dolarů.

Trh, jak již bylo naznačeno, táhnou především zákazníci z Asie. Například příjmy řetězce LVMH z Číny a dalších asijských trhů v loňském závěrečném čtvrtletí stouply o 21 procent, zatímco evropský trh zažil propad příjmů o 24 procent a americký o dvě procenta. Módní butiky všude na světě sice kvůli pandemii zely prázdnotou, nicméně asijští zákazníci se přesunuli na internet. Zboží nakupovali prostřednictvím gigantických online platforem WeChat a Tmall Luxury Pavilion.

Amazon dál kraluje žebříčku nejhodnotnějších značek BrandZ, který sestavuje výzkumná agentura Kantar.

Amazon je nejcennější značkou, Tesla je skokan. Čínské brandy ale vytrvale sílí

Nejhodnotnější značkou světa je Amazon, za ním následují Apple a Google. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar. Žebříček také ukazuje, že se výrazně zvyšuje hodnota čínských značek, která už překonala hodnotu největších značek z Evropy.

Přečíst článek

Luxusní značky sází na mladé

V covidovém roce se nekonaly tradiční fashion weeky a marketingové kampaně doznaly velkých změn, značky se v nich zaměřily na mladší zákazníky. Módní koncern LVMH tak například rozšířil nabídku nakupování na sociálních sítích s důrazem na své tradiční produkty  -  kabelky nebo šperky.

Značky Gucci nebo Balenciaga, obě patřící do řetězce Kering, se na mileniály zaměřily nabídkou levnějších produktů každodenní potřeby – od žabek, po tenisky a trička. 
Naproti mileniálům šly módní značky i propojením se světem online her, kterému se během pandemie nebývale dařilo. Došlo na spolupráci značky Louis Vuitton a League of Legends nebo Valentino/Marc Jacobs a Animal Crossing.

Luxusní hodinky

Švýcarský luxus láká mladé na superhrdiny i udržitelnost

Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.

Přečíst článek

Top 10 nejluxusnějších značek a jejich ocenění (v miliardách dolarů)

1. Louis Vuitton: 75,730

2. Chanel: 47,054

3. Hermès: 46,371

4. Gucci: 33,838

5. Rolex: 8,129

6. Dior: 7,731

7. Cartier: 5,368

8. Yves Saint Laurent: 5,158

9. Prada: 3,974

10. Burberry: 3,933

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Alessandro Michele

Souboj módních titánů začíná. Bývalý mág značky Gucci Alessandro Michele nastupuje k Valentinovi

Přečíst článek
Premiéra Sabata De Sarna u značky Gucci

Gucci, Louis Vuitton i McQueen. Módní domy teď zažívají návrhářská škatulata

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme