Reklama

Amazon je nejcennější značkou, Tesla je skokan. Čínské brandy ale vytrvale sílí

Amazon dál kraluje žebříčku nejhodnotnějších značek BrandZ, který sestavuje výzkumná agentura Kantar.
ČTK
 ČTK

Nejhodnotnější značkou světa je Amazon, za ním následují Apple a Google. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar. Žebříček také ukazuje, že se výrazně zvyšuje hodnota čínských značek, která už překonala hodnotu největších značek z Evropy.

Reklama

Internetový obchod Amazon, který v roce 1994 založil Jeff Bezos, má nyní značku oceněnou podle odhadů na 684 miliard dolarů (14,7 bilionu korun). Hodnota Applu, založeného v roce 1976, podle Kantaru činí 612 miliard dolarů.

Celková hodnota 100 značek dosahuje 7,1 bilionu dolarů a žebříčku stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostaly dvě čínské značky, a to sociální síť Tencent a internetový obchod Alibaba.

„Čínské značky pomalu, ale vytrvale postupují a dosáhly už významného pokroku. Stále více firem totiž využívá svůj vlastní technologický vývoj a prokazuje schopnost přizpůsobit se hlavním trendům, které utvářejí Čínu a světový trh,” uvedl ředitel oddělení globální strategie v Kantar BrandZ Graham Staplehurst.

Pěti značkám se podařilo více než zdvojnásobit hodnotu. Jsou to čínští internetoví prodejci Pinduoduo a Meituan, čínský výrobce likéru Moutai, čínská síť TikTok a americká automobilka Tesla.

Tesla, založená v roce 2003, je také nejrychleji rostoucí značkou a nejhodnotnější automobilovou značkou. Meziročně zvýšila hodnotu o 275 procent na 42,6 miliardy dolarů.

Americké značky se na celkové hodnotě značek v žebříčku podílejí 74 procenty. Čínské značky 14 procenty a evropské osmi procenty. Před deseti lety měly čínské značky v žebříčku podíl 11 procent a evropské 20 procent, upozornil Kantar.

Největší evropskou značkou je na 21. místě značka luxusních doplňků Louis Vuitton, další je na 26. místě německá softwarová skupina SAP. Jedinou britskou značkou v seznamu je Vodafone na 60. místě, uvedla agentura Reuters.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Šampiony akciových trhů jsou letos technologické firmy. Japonsko a Německo trhly rekord

Šampiony akciových trhů jsou letos technologické firmy s AI. Japonsko a Německo trhly rekord

Přečíst článek
Továrna spotřební elektroniky v Šen-čenu - ilustrační snímek

Technologická éra „Made in China“ uvadá. Apple a spol. se přesouvají do Vietnamu a Indie

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme