Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Levná polská móda se valí na Evropu. Reserved dobývá Londýn i Milán, Pepco přepálilo expanzi

Reserved dobývá Londýn i Milán
LPP
Denisa Holajová

Střední a východní Evropa už je polským oděvním gigantům malá. Vlastník značek Reserved, Mohito či Sinsay, gdaňská společnost LPP, se letos odvázal k mohutné expanzi na západní trhy. Rovnou v mekce módy, na prestižním Corso Vittorio Emanuele II v Miláně, LPP otevřela na podzim svoji první italskou prodejnu. To v Londýně už má celkem čtyři, včetně vlajkové lodi na Oxford Street. Naopak Pepco teď hasí s následky rychlého otevírání stovek prodejen z minulých let.

Reklama

Zatímco dosavadní evropští vládci rychlé módy, švédský H&M a španělská Zara ze skupiny Inditex, bojují s menší ochotou spotřebitelů utrácet a rostoucí konkurencí v podobě čínského Sheinu, LPP si z toho těžkou hlavu nedělá. Naopak.

„LPP ve třetím čtvrtletí tohoto finančního roku meziročně zvýšila své maloobchodní prostory o více než 24 procent a měla přes 2 200 prodejen o celkové rozloze 1,9 milionu metrů čtverečních. V období od srpna do října otevřela 102 nových prodejen,“ uvedla LPP v prosincové zprávě o svém hospodaření. 

Návrháři se usídlí ve Španělsku

Pro příští rok chystá LPP, která je kotovaná na varšavské burze, další výpravy na nové trhy zejména v jižní a západní Evropě. Její návrháři budou sídlit v Barceloně. „Dalším krokem k rozvoji Reserved v zahraničí bude přizpůsobení stylu kolekcí a nabídky očekáváním zákazníků z nových západních trhů provedené designovou kanceláří LPP v Barceloně. První kolekce Reserved navržené ve Španělsku budou zákazníkům k dispozici na konci sezóny jaro/léto 2024 a podzim/zima 2024/25,“ oznámila LPP.

Tím ovšem jižanská jízda teprve začíná. Od února začne fungovat nákupní kancelář LPP v Istanbulu. „Cílem bude rozšíření nákupních možností ve výrobních závodech blíž Evropě a větší kontrola nad kvalitou. Kancelář je jedním z prvků posílení vlajkové lodi na zahraničních trzích,“ pokračuje zpráva LPP. K tomu přispěje i nově otevřené distribuční centrum v Rumunsku.

Polský řetězec HalfPrice expanduje po Praze

Polský řetězec HalfPrice expanduje v Praze. Trvající krizi na trhu s dámskou módou navzdory

Polští obchodníci s módním zbožím válcují český trh. Skupina CCC, provozující například stejnojmenné obchody s obuví, otevře v září hned dvě velké prodejny své další sítě HalfPrice s módou a bytovými doplňky. Její vlaková loď bude sídlit v budově Diamant na Václavském náměstí, kde nahradí nadnárodní řetězec s nizozemskými kořeny C&A. Další nová velká prodejna HalfPrice už se také chystá v nákupní galerii Arkády Pankrác.

Přečíst článek

V kurzu je levnější Sinsay

Ve třetím kvartálu tohoto finančního roku přesáhly tržby polského výrobce oděvů 4,3 miliardy zlotých, tedy přes 24 miliard korun, což firmě zajistilo meziroční růst tržeb za devět měsíců o sedm procent.

„Počasí v září vedlo k odložení nákupů teplejšího oblečení o několik týdnů. Po říjnových a listopadových výsledcích však pozorujeme, že efekt zadržované poptávky můžeme očekávat i v dalším čtvrtletí," uvedl Przemysław Lutkiewicz, místopředseda správní rady LPP. Značkou, které se v obtížných podmínkách dařilo nejlépe, je Sinsay.

To potvrzuje pokračující poptávku po levnějším oblečení a doplňcích. Se Sinsay proto teď LPP míří do menších měst a retail parků, kde je nižší nájemné než v obchodních centrech. V příštích třech letech tak plánuje otevřít 300 nových prodejen Sinsay ročně v Polsku i v zahraničí.

Primark v Praze na Václavském náměstí

Primarku se loni v Česku dařilo. Ze ztráty je v zisku 80 milionů korun

Irský řetězec s levnou módou Primark vykázal v České republice za účetní rok končící 31. srpna 2022 čistý zisk přibližně 80,7 milionu korun. Společnost se tak dostala ze ztráty, která v předešlém finanční roce 2020/2021 vinou pandemie covidu-19 činila zhruba 68,7 milionu korun. Tržby Primarku vzrostly z 254,3 milionu korun na 1,02 miliardy korun. První prodejnu Primark v Česku otevřel v červnu 2021 v Praze, další loni v září v Brně.

Přečíst článek

Jak dosáhnout zisku

Zatímco LPP vidí světlé zítřky, polský převážně oděvní diskont Pepco, už polyká následky své rychlé expanze z minulých let. „Dosáhli jsme rekordního obratu ve výši 5 649 milionů eur,“ oznámil  výsledky za fiskální rok Andy Bond, výkonný předseda Pepco Group. Přibylo rekordních 668 prodejen jak v regionu CEE, tak i v západní Evropě. Celkem jsou jich po Evropě více než čtyři tisíce. Kromě Pepka provozuje skupina i obchody Dealz a pro Británii má vlastní značku Poundland.

Podle nyní zveřejněných výsledků „základní EBITDA ve výši 753 milionů eur vzrostla meziročně o 3,1 procenta při konstantní měně; EBITDA se meziročně snížila o 10 procent, což odráží vyšší náklady na nájemné v důsledku urychleného otevírání nových prodejen“.

„Naše celková výkonnost byla smíšená s neuspokojivým ziskem,“ připustil Andy Bond. Pepco Group ale i tak plánuje, že v příštím roce otevře 400 nových prodejen.

Čínský Shein zamíří na burzu v USA už příští rok

Čínský Shein podal v utajení žádost o vstup na burzu ve Spojených státech

Čínský prodejce módního oblečení Shein podal ve Spojených státech v utajení žádost o vstup na akciovou burzu. Uvádějí to zdroje agentury Reuters. Firma plánovala vstup na burzu několik let, ale plán téměř dvakrát zastavila. Rozhodnutí tohoto giganta v oblasti rychlé módy nyní přichází v době, kdy širší trh s novými primárními veřejnými nabídkami akcií (IPO) upadá.

Přečíst článek

Amazon, ilustrační foto

To bude ještě masakr. Sociální nákupy z Číny válcují západní internetové obchody

Temu, Shein, Aliexpress a spol. Levné čínské e-shopy vtrhly na západní trhy. Akcie Pinduoduo vzrostly letos o dvě třetiny.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Supermodelka Kate Moss letos oslavila padesátiny

„Mládí vpřed“ už neplatí. Stárnoucí generace X převrací svět módy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme