Diskontu Pepco klesly tržby i zisk. I tak vydělal 780 milionů korun

Řetězec, který je součástí polské společnosti Pepco Group Pepco, v Česku provozuje 318 prodejen. V účetním roce 2023/2024 zde zaměstnával 1814 lidí, meziročně o 89 méně.
Diskontní řetězec Pepco ČR za účetní rok, který trval od 1. října 2023 do 30. září 2024, snížil čistý zisk o čtvrtinu na 779,9 milionu korun. Tržby mu meziročně klesly o 2,8 procenta na 7,3 miliardy. Konkurenční řetězce Action a KiK podle posledních výročních zpráv za rok 2023 v Česku čistý zisk a tržby zvýšily. Čistý zisk Action činil 112,9 milionu korun, což byl oproti roku 2022 více než dvojnásobek. Tržby firmě stouply o 83,6 procenta na 4,4 miliardy. Také KiK více než zdvojnásobil zisk na 413,8 milionu korun a tržby zvýšil o 16,4 procenta na celkových 3,9 miliardy korun.
V účetním roce 2023/2024 řetězec Pepco ČR zaměstnával 1814 lidí, meziročně o 89 méně. Osobní náklady, které zahrnují mzdy, sociální odvody, zdravotní pojištění či benefity pracovníků, byly téměř stejné jako v předchozím finančním roce, činily 988,7 milionu korun. Řetězec Pepco v Česku podle informací na webu provozuje 318 prodejen. Pepco ČR je součástí polské společnosti Pepco Group.
Počet zaměstnanců řetězec Action v Česku předloni meziročně zvýšil o 215 na 575. Osobní náklady vzrostly o 87,2 procenta na 426,9 milionu korun. Z informací na webu řetězce vyplývá, že v Česku aktuálně provozuje 91 kamenných prodejen. Nizozemská síť Action na český trh vstoupila v roce 2020.
Společnost KiK předloni v Česku otevřela sedm nových prodejen a dvě – v Chebu a ve Zlíně – uzavřela. Rekonstruovala čtyři obchody. Na konci roku 2023 jich KiK v Česku celkově provozoval 233, vyplývá z výroční zprávy. Počet zaměstnanců řetězce stoupl meziročně o 723 na 1767 a osobní náklady se zvýšily asi o 16 procent na 619,9 milionu korun. KiK je například společně se sítí hobbymarketů OBI součástí německé skupiny Tengelmann.
Tržby v českém maloobchodě bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel v únoru mírně zrychlily meziroční růst na 3,8 procenta. V lednu stouply podle revidovaných údajů o 3,2 procenta. V meziměsíčním srovnání se tržby obchodníků zvýšily o 0,4 procenta, informoval už dříve Český statistický úřad. V prodejnách s výrobky pro domácnost byly tržby meziročně nižší o 5,8 procenta a obchodníkům s oděvy a obuví tržby klesly o 5,1 procenta.
Tržby naopak klesly v prodejnách s výrobky pro domácnost a s oděvy a obuví. Tuzemský maloobchod se k růstu vrátil loni – tržby stouply ve všech měsících. Růst pokračoval i v prvních dvou měsících letošního roku.
Nákupy na internetu povzbudily maloobchodní tržby. Rostl i prodej pohonných hmot
Trhy
Na konci příštího roku plánuje do Česka vstoupit německý diskontní řetězec Woolworth GmbH. Společně s tím by měl začít působit také na slovenském trhu, informoval server Peníze.cz. Řetězec Woolworth nabízí oblečení, potřeby do domácnosti, elektroniku nebo drogerii. Mezi jeho hlavní konkurenty patří prodejci Pepco, Kik či Action.
Konkurence pro Pepco. Do Česka míří nový diskont
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.