Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Primarku se loni v Česku dařilo. Ze ztráty je v zisku 80 milionů korun

Primark v Praze na Václavském náměstí
Dušan Kütner / Newstream
 ČTK

Irský řetězec s levnou módou Primark vykázal v České republice za účetní rok končící 31. srpna 2022 čistý zisk přibližně 80,7 milionu korun. Společnost se tak dostala ze ztráty, která v předešlém finanční roce 2020/2021 vinou pandemie covidu-19 činila zhruba 68,7 milionu korun. Tržby Primarku vzrostly z 254,3 milionu korun na 1,02 miliardy korun. První prodejnu Primark v Česku otevřel v červnu 2021 v Praze, další loni v září v Brně.

Reklama

V nejbližší době se řetězec podle výroční zprávy nový obchod v Česku otevřít nechystá. Ve finančním roce 2021/2022 společnost ve světě otevřela dalších deset prodejen a celkově jich provozovala 408. Loni řetězec vstoupil na svůj 15. trh, a to do Rumunska, vyplývá z informací na webu Primarku.

Primark v Česku zaměstnává 314 lidí

Primark je součástí nadnárodní skupiny Associated British Foods, která se kromě maloobchodního prodeje zabývá také zpracováváním potravin. Loni skupina dosáhla obratu 17 miliard liber (asi 479,2 miliardy korun), meziročně ho zvýšila ze 13,9 miliardy liber (zhruba 391,8 miliardy korun). Pro skupinu v 53 zemích pracuje na 132.000 lidí.

Počet zaměstnanců české odbočky řetězce Primark v uplynulém účetním roce vzrostl z 271 na 314. Na osobní náklady, tedy na mzdy, sociální zabezpečení, zdravotní pojištění a benefity pracovníků, společnost vynaložila přibližně 101,8 milionu korun, meziročně asi o 51,7 milionu korun více. Celosvětově řetězec podle účetní uzávěrky zaměstnává více než 70 tisíc lidí.

Polský řetězec HalfPrice expanduje po Praze

Polský řetězec HalfPrice expanduje v Praze. Trvající krizi na trhu s dámskou módou navzdory

Polští obchodníci s módním zbožím válcují český trh. Skupina CCC, provozující například stejnojmenné obchody s obuví, otevře v září hned dvě velké prodejny své další sítě HalfPrice s módou a bytovými doplňky. Její vlaková loď bude sídlit v budově Diamant na Václavském náměstí, kde nahradí nadnárodní řetězec s nizozemskými kořeny C&A. Další nová velká prodejna HalfPrice už se také chystá v nákupní galerii Arkády Pankrác.

Přečíst článek

Levnou módu v Česku nabízí také polský offprice řetězec HalfPrice, který značkové zboží odebírá přímo od výrobců a prodává je za nižší ceny. Za účetní rok od února 2022 do ledna 2023 společnost v Česku vykázala tržby 172,3 milionu korun, meziročně byly vyšší asi o 128,8 milionu korun. Ve čtvrtek řetězec HalfPrice otevře novou prodejnu v budově Diamant na Václavském náměstí v Praze. Bude to největší obchod řetězce ve střední Evropě a šestý v Česku, řekla ČTK obchodní ředitelka Joanna Czyžewská.

Primark je u českých spotřebitelů velmi oblíbený. Za nákupy do nejbližších zahraničních prodejen se před pandemií vypravovaly autobusy z několika měst, například z Brna nebo Hradce Králové. Lidé oceňují především příznivé ceny zboží. Firma uvádí, že jich dosahuje pomocí odlišné strategie, než kterou volí jiné oděvní řetězce. „Náklady snižujeme tak, že šetříme na maličkostech, například ramínkách nebo cenovkách,“ uvedl už dříve oblastní manažer pro Polsko, Slovinsko a Česko Maciej Podwojski.

Svetr s černou ovcí po princezně Dianě se v aukci prodal za 1,1 milionu dolarů

Princezna Diana překonala Kurta Cobaina. Její ikonický svetr se prodal za desítky milionů

V aukci v New Yorku se za 1,14 milionu dolarů (26,3 milionu korun) vydražil červený svetr s ovečkami, který na sebe ještě před svatbou oblékla princezna Diana a zpopularizovala jej natolik, že se prodává dodnes, informuje zpravodajský web BBC.

Přečíst článek

Kolekce Desigual vytvořená umělou inteligencí

Modelky se bojí o práci. Umělá inteligence boří desítky let zavedená pravidla v módním průmyslu

Návrháři a modelky se strachují o zakázky, zatímco módní domy a obchodníci cítí velké zisky. Generativní umělá inteligence (AI) vtrhla i do módního průmyslu, který je celosvětově jedním z největších a nejziskovějších odvětví. Značka Desigual představila svoji první kolekci (na snímku), kterou vytvořili návrháři spolu s umělou inteligencí. Levi´s začne letos doplňovat lidské modelky těmi, které stvoří AI. A původem česká topmodelka Eva Herzigová už má svého realistického virtuálního avatara.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme