Čínský Shein podal v utajení žádost o vstup na burzu ve Spojených státech

Čínský prodejce módního oblečení Shein podal ve Spojených státech v utajení žádost o vstup na akciovou burzu. Uvádějí to zdroje agentury Reuters. Firma plánovala vstup na burzu několik let, ale plán téměř dvakrát zastavila. Rozhodnutí tohoto giganta v oblasti rychlé módy nyní přichází v době, kdy širší trh s novými primárními veřejnými nabídkami akcií (IPO) upadá.
Podniku budou s přípravou vstupu na burzu asistovat banky Goldman Sachs, JPMorgan Chase a Morgan Stanley. Shein by mohla vstoupit na burzu někdy v příštím roce, uvedly zdroje.
Nedávné IPO v USA investory zklamaly. V posledních měsících se začalo obchodovat s akciemi britského návrháře čipů Arm Holdings, aplikace pro rozvoz potravin Instacart, firmy Klaviyo zabývající se automatizací marketingu a s cennými papíry výrobce luxusních sandálů Birkenstock.
Oděvní řetězce Zara a H&M předávají vládu nad světem rychlé módy čínské společnosti Shein. Jen v prvních třech čtvrtletích dosáhly tržby čínského on-line prodejce 24 miliard dolarů, čímž převálcovaly švédského rivala H&M s 16,4 miliardy za stejné období. Shein pravděpodobně také předstihne tržby Zary ze španělské skupiny Inditex ve výši 18,3 miliardy dolarů za první polovinu roku 2022, čímž se podle analytiků stane impozantní silou na trhu rychlé módy.
Nový módní gigant. Čínský Shein drtí zavedené módní řetězce, i přes žaloby
Zprávy z firem
Společnost Shein sídlí v Singapuru, v květnu byla oceněna na více než 60 miliard dolarů. Podle Reuters se očekává, že se stane nejhodnotnější společností založenou v Číně, která vstoupí na burzu v USA od debutu giganta v oblasti alternativní taxislužby Didi Global v roce 2021 s oceněním 68 miliard dolarů.
Prodejci rychlé módy získávají ve Spojených státech na popularitě. Shein bere podíl na trhu takovým společnostem, jako je Gap, protože zákazníci vyhledávají svěžejší styly a trendovější oblečení.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.