Julio Ordaz povede AstraZenecu ve střední Evropě. Má za sebou rekordní růst v Mexiku
Středoevropskou divizi farmaceutického gigantu AstraZeneca povede od prosince zkušený manažer Julio Ordaz, který nahradí Kuuna Vahera po pěti letech jeho působení.
Společnost AstraZeneca oznámila změnu ve vedení svého středoevropského klastru. Novým ředitelem pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko se od 1. prosince 2025 stal Julio Ordaz, dosavadní prezident mexické pobočky firmy. Ve funkci nahradil Kuuna Vahera, jenž klastr vedl od roku 2020 a nově povede onkologickou divizi společnosti pro severské země.
Vaher za dobu svého působení zavedl spolupracující strukturu napříč regionem i terapeutickými oblastmi, což posílilo výkonnost jednotlivých týmů. Pod jeho vedením bylo každoročně registrováno 20 až 30 nových léků či indikací, což přineslo výrazný obchodní růst a upevnilo pozici AstraZenecy jako spolehlivého partnera ve zdravotní péči. Odcházející ředitel označil své působení v regionu za obohacující a vyjádřil přesvědčení, že Ordaz přinese novou energii a inovace.
Britský farmaceutický gigant AstraZeneca investuje 2,5 miliardy dolarů do výzkumného a vývojového centra v čínském Pekingu. V Pekingu bude vyvíjet vakcíny na respirační choroby, jakou byl například covid.
AstraZeneca investuje 2,5 miliardy dolarů v Číně
Zprávy z firem
Julio Ordaz má za sebou více než 17 let zkušeností ve farmaceutickém průmyslu. V Mexiku vedl rozsáhlou transformaci tamní pobočky AstraZenecy, která se pod jeho vedením stala lídrem trhu, zdvojnásobila tržby a v roce 2024 dosáhla růstu přes 53 procent. Působil také jako prezident mexické Asociace farmaceutického průmyslu (AMIIF) či člen představenstva Britské obchodní komory v Mexiku. Do firmy nastoupil v roce 2013 a postupně zastával řadu vedoucích pozic v prodeji, marketingu a řízení klíčových obchodních jednotek.
„Těším se na spolupráci s našimi týmy a partnery při zlepšování péče o pacienty a zajištění včasného přístupu k inovativním lékům většímu okruhu pacientů. Společně budeme pokračovat v rozvoji vědy a přinášet řešení, která mají skutečný dopad na lidské životy,“ uvedl Ordaz.
Nové vedení si klade za cíl posílit spolupráci mezi zeměmi středoevropského regionu, podpořit digitální transformaci zdravotnictví a zároveň zajistit rychlejší a širší dostupnost inovativních léčiv pro pacienty.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.