Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ikonické helikoptéry Chinook mají problém. Do odvolání nesmí létat

Vrtulník Boeing CH-47 Chinook
US Army - použito se svolením
Stanislav Šulc

Americká armáda uzemnila všech 400 helikoptér Boeing CH-47 Chinook kvůli opakujícím se problémům s motorem. Nákladní vrtulník proslulý i díky slavným filmům slouží vojákům již šedesát let, uvádí agentura Bloomberg. Poprvé v akci byl použit během války ve Vietnamu.

Reklama

Americká armáda řeší ohromný problém. Musela uzemnit všech 400 nákladních helikoptér Boeing CH-47 Chinook. Důvod? Opakující se závažné problémy s motorem. „Naštěstí kvůli závadě nedošlo k žádnému úmrtí, ani závažnějším zraněním,“ citovala agentura Bloomberg mluvčí americké armády Cynthiu Smith.

Problém v současnosti řeší společnosti Boeing a dodavatel motorů, společnost Honeywell. Podle jejího vyjádření stojí za závadou dodatečně nainstalované součástky, které „nedosahují standardů firmy Honeywell“.

Až do vyřešení závady budou proslulé dvouvrtulové stroje uzemněny.

Martin Feč

Martin Feč: Private jetem se do Ruska dostanete. My to ale v žádném případě nenabízíme

Během pandemie obliba soukromých letů vzrostla, lidé se dostali do míst, kam by je běžné linky nedopravily, navíc se vyhnuli frontám a potenciální nákaze. Podle Martina Feče z brokerské společnosti Charter Advisory, která lety s private jety zprostředkovává, se tak cílová skupina této formy přepravy rozrůstá. „Už to není jen svět vlastníků firem, ale nově třeba i manažerů z korporátu,“ tvrdí.

Přečíst článek

Přepravní vrtulníky Chinook startovaly ve Vietnamu

Boeing CH-47 Chinook je americký střední transportní vrtulník s tandemovým uspořádáním dvou nosných rotorů. Je přímým pokračovatelem známého typu CH-46D Sea Knight. První prototyp vzlétl 21. září roku 1961 a první sériově vyráběné vrtulníky byly dodány koncem roku 1965.

Při maximální rychlosti 315 km/h byl rychlejší než moderní víceúčelové a útočné vrtulníky 60. let. Je jedním z mála letadel té doby jako např. Lockheed C-130 Hercules nebo Bell UH-1 Iroquois, která jsou stále ve výrobě a v první linii. Dosud bylo vyrobeno přes 1200 kusů.

„Jeho hlavní rolí je přesun skupin vojáků, dělostřelectva a doplňování zásob na bojišti,“ uvádí Boeing. V současnosti je používán ve 22 zemích.

Letadlo ruské letecké společnosti Aeroloft

Až na šroubky. Rusové kvůli sankcím rozebírají odstavená letadla na náhradní díly

Ruské letecké společnosti včetně státního Aeroflotu rozebírají letadla, aby si zajistily náhradní díly, které nemohou kvůli západním sankcím koupit od zahraničních dodavatelů. Agentuře Reuters to řekly čtyři zdroje z oblasti letectví. K této praxi bude podle předpovědí odborníků bude docházet v dosud nevídaném rozsahu.

Přečíst článek

Chinook má širokou nakládací rampu v zadní části trupu a tři vnější nákladní háky. Stroje se poprvé účastnily bojů ve vietnamské válce roku 1966.

Během času byly vyráběny typy CH-47A, CH-47B a CH-47C. Tyto stroje byly v 80. letech modernizovány na typ CH-47D, který má silnější motory a moderní vybavení. Kromě těchto vrtulníků byl vyráběn ještě typ pro speciální akce a civilní verze Model 234.

Ilustrační foto

Revoluce v letecké dopravě? Švédové poprvé využili udržitelné palivo na komerční let

Švédské aerolinky Braathens Regional Airline uskutečnily jako první na světě let komerčního letadla poháněného výhradně udržitelným leteckým palivem (SAF). 

Přečíst článek

Aeroflot, Moskva, letiště

Na Západě zuří boj o stovky letadel zabavených v Rusku, ve vzduchu létají miliardy dolarů

Válečný střet Ruska a Ukrajiny odstartoval i boj v západním světě mezi firmami pronajímajícími letadla do Ruska a pojišťovnami. Rusko po invazi zabavilo asi 400 zahraničních letounů pořízených ruskými subjekty na leasing. Firmy se nyní domáhají zaplacení miliard dolarů za stroje, o které přišly. Pojišťovny se brání, že je ještě brzo na to spočítat výši pojistného plnění, píše agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme