Až na šroubky. Rusové kvůli sankcím rozebírají odstavená letadla na náhradní díly
                            Ruské letecké společnosti včetně státního Aeroflotu rozebírají letadla, aby si zajistily náhradní díly, které nemohou kvůli západním sankcím koupit od zahraničních dodavatelů. Agentuře Reuters to řekly čtyři zdroje z oblasti letectví. K této praxi bude podle předpovědí odborníků bude docházet v dosud nevídaném rozsahu.
Tento postup je v souladu s doporučením ruské vlády z června, v němž jeho autoři nabádají, aby letecké společnosti využily některé svoje stroje na náhradní díly a tímto způsobem zajistily, že zbytek letadel vyrobených v zahraničí bude moci létat alespoň do roku 2025. Kvůli sankcím zároveň ruští dopravci poskytují méně letů, což znamená, že odstavená letadla mohou posloužit na náhradní díly.
Na finského národního dopravce tvrdě dopadl covid a teď i uzavření ruského vzdušného prostoru. Lety do Asie se protáhnou o hodiny a ceny letenek se zdvojnásobily. 
	Aerolinky se potýkají s uzavřením ruského leteckého prostoru. Dálkové lety prudce zdražují
		Zprávy z firem
		
Aeroflot odstavil a nechává rozebírat nejméně dva své stroje, a sice dopravní letadlo Suchoj Superjet 100 a téměř nový Airbus A350, sdělil Reuters informovaný zdroj. Zařízení bylo odstraněno také z několika Boeingů 737 a Airbusů, poněvadž dopravce potřebuje náhradní díly pro svá jiná letadla stejného modelu.
Většinu strojů ruské flotily tvoří zahraniční dopravní letadla, na dílech ze zahraničí ale silně závisejí i letouny Suchoj ruské výroby. Podle již zmíněného zdroje se nejméně z jednoho letounu Suchoj Superjet musel vyjmout motor, aby jiný stroj stejného modelu mohl pokračovat v létání. Motory se však podle odborníků z oblasti letectví prohazují mezi jednotlivými letouny běžně.
Po obrovském nárůstu zájmu lidí cestovat po konci proticovidových omezení ve světě a nedostatku zaměstnanců letišť a aerolinek se tisíce turistů v hlavním dovolenkovém období dostaly do potíží kvůli rušeným letům. Agentura Bloomberg zanalyzovala letecké řády 19 velkých světových aerolinek a podíly odvolaných letů. Který dopravci si vedli nejhůře a kteří nejlépe?
	Nejhorší aerolinky podle rušených letů? Vedou Virgin Australia a KLM
		Money
		
Podle jiného zdroje z leteckého průmyslu bude už po jednom roce sankcí pro Rusko výzva, aby udrželo moderní letadla v chodu, přestože země má solidní inženýrskou základnu. Novější generace letadel, jako je A320neo, A350 nebo Boeing 737 MAX a 787, mají totiž technologii, kterou je zapotřebí neustále aktualizovat.
Asi 80 procent flotily Aeroflotu tvoří Boeingy a Airbusy. Na konci loňského roku měl Aeroflot k dispozici 134 Boeingů, 136 Airbusů a necelých 80 strojů Suchoj Superjet 100. Podle zjištění agentury Reuters, které vychází z dat webu Flightradar24, asi 50 letadel ruského dopravce neboli 15 procent jeho flotily od konce července nevzlétlo. Asi tři měsíce nelétají také tři ze sedmi Airbusů A350, a to včetně stroje, který je nyní podle informací Reuters rozebírán.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.