Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Disney+ skokově zdraží. V USA nabídne levnější předplatné s reklamou

Disney
Anthony Quintano / Creative Commons / CC BY 2.0
Veronika Kudrnová
vku

Zábavní gigant Disney oznámil, že od 8. prosince zvýší ceny za streamovací služby. Zdražování odstartuje v USA, kde také zavádí levnější balíček s reklamou. Společnost to uvedla spolu s výsledky hospodaření za poslední čtvrtletí.

Reklama

Skokové zdražení videotéky Disney+ v první vlně pocítí diváci v USA. Měsíční předplatné bez je nově vyjde na 10,99 dolaru. To je o tři dolary víc, než platili dosud. Za stávající cenu 7,99 dolaru měsíčně nabídne Disney tarif s reklamami. Disney+ není jedinou platformou, která zavádí levnější předplatné s reklamou. Připravuje se na něj také Netflix. Důvod? Zájem o sledování streamovacích kanálů totiž kvůli odeznívání pandemie slábne, konkurence sílí a spotřebitelé kvůli vysoké inflaci na zábavě šetří.

Záběr z prequelu Hry o trůny nazvaný Rod draka (House of the Dragon), který měl na HBO Max premiéru 1. srpna 2022.

Co na srpen chystá Netflix, Disney+, HBO Max? Tady jsou tipy

Seriál z doby 300 let před dějem kultovní Hry o trůny (na snímku), další příběhy z velké televizní rodiny Star Wars, druhá řada hitu HBO z drsného světa investičního bankovnictví či příběhy Hulka v dámském vydání. I to jsou seriály, jejichž premiéry nabídnou v srpnu Netflix, HBO Max, Disney+ a Hulu. Tady je osm tipů podle serveru CNBC.

Přečíst článek

Disney v počtu předplatitelů překonal Netflix

Růst cen odráží rostoucí provozní ztrátu streamovacích služeb Disney. Disney+, Hulu a ESPN+ dohromady ve třetím fiskálním čtvrtletí ztratily 1,1 miliardy dolarů, což je o 300 milionů dolarů více, než odhadovali analytici, píše server CNBC. Na vině jsou vyšší náklady na obsah. Tato ztráta se prohlubuje, i když počet nových předplatitelů služby roste nad očekávání. Za čtvrtletí se navýšil asi o 15 milionů na 152,1 milionu předplatitelů. Po započtení Disney+, ESPN+ a Hulu má Disney aktuálně 221 milionů předplatitelů streamování.

Disney předstihla v počtu předplatitelů streamovacích služeb internetovou televizi Netflix, informovala agentura Reuters. . Netflix už dříve uvedl, že měl na konci června 220,7 milionu předplatitelů.

„Disney zvyšuje tržní podíl v době, kdy má Netflix potíže se získáváním dalších předplatitelů,“ uvedl analytik Haris Anwar ze společnosti Investing.com. „Disney má stále více prostoru k růstu na mezinárodních trzích, kde rychle rozvíjí své služby a získává nové zákazníky,“ dodal.

Podle plánů společnosti by se Disney+ mělo dostat do zisku v roce 2024. Finanční ředitelka společnoati Christine McCarthyová na středečním konferenčním hovoru o výdělcích zopakovala, že ztráty Disney+ vyvrcholí během fiskálního roku 2022.

Streamovací služba Disney+ je dostupná také pro české uživatele, a to od 14. června. Cena měsíčního předplatného je 199 korun, za rok pak uživatelé zaplatí 1990 korun. 

Netfliu se podařilo odvrátit katastrofu - přišel jen o milion diváků

Netflix oddálil katastrofu. Přišel jen o milion diváků a věří v další růst

Seriál Stranger Things opět pomohl zachránit Netflix od katastrofy. Díky úspěchu teenagerské sci-fi internetová televize přišla ve druhém čtvrtletí "pouze" o necelý milion předplatitelů. Odhadovalo se přitom, že úbytek zákazníků bude dvoj- až trojnásobný. Akcie firmy díky tomu posilují.

Přečíst článek

Snímek ze seriálu Netflixu Stranger Things, IV. série

Stranger Things jako záchrana Netflixu? Seriál má stále úspěch, rozhodne konec čtvrté řady

Očekávaná čtvrtá série kultovního seriálu Stranger Things se na Netflixu objeví na dvě části. Prvních sedm epizod se krátce po květnové premiéře okamžitě zařadilo mezi nejúspěšnější seriály Netflixu všech dob. Rozuzlení čtvrté řady jde na obrazovky a monitory v pátek 1. července. Netflix nyní prožívá zásadní období, protože ztrácí předplatitele. Stranger Things se mohou stát důležitým zachráncem, píše v analýze Stanislav Šulc.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Staronový CEO Disney mění byznys model zábavního kolosu.

Konec jedné éry. Disney končí s prodejem DVD a Blu-rayů. Radovat se může konkurenční Sony

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme