Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Covid efekt se vytratil. Růst počtu předplatitelů Netflixu výrazně zpomalil

Netflix, ilustrační foto
iStock
 ČTK

Americká internetová televize Netflix ve druhém čtvrtletí téměř zdvojnásobila zisk, růst počtu předplatitelů ale výrazně zpomalil.

Reklama

Vedení firmy to mimo jiné přičítá zpoždění v produkci nových filmů a seriálů, které způsobila pandemie. Potenciální předplatitele navíc láká i konkurence, například služba Disney+. Netflix proto nyní sází i na videohry, které přidá na svou platformu bez zvýšení předplatného.

Netflixu ve čtvrtletí přibylo asi 1,5 milionu předplatitelů, zatímco před rokem to bylo více než deset milionů. Lidé ale tehdy kvůli pandemii museli více času trávit doma. Nárůst za uplynulý kvartál mírně překonal výhled vedení společnosti, ale v porovnání s růstem v posledních letech je slabý. Čistý přírůstek 5,5 milionu předplatitelů za prvních šest měsíců letošního roku představuje nejhorší výsledek za první pololetí od roku 2013. V USA a Kanadě ale počet předplatitelů klesl.

Netflix, ilustrační foto

Netflix bude streamovat i videohry. Už hledá vývojáře

Americký Netflix chce rozkročit do nové sféry. Vedle filmů, seriálů a dokumentů chce na své streamovací platformě nabízet i videohry. Už od příštího roku.

Přečíst článek

Jednička na streamu

Nejvíce předplatitelů za 14 let existence streamovací služby, konkrétně 16 milionů, Netflixu přibylo v loňském prvním čtvrtletí, za prvního náporu pandemie covidu-19.

Společnost v letošním druhém kvartálu meziročně bezmála zdvojnásobila zisk na 1,35 miliardy dolarů (29,5 miliardy korun). Tržby se jí zvýšily o 19 procent na 7,3 miliardy dolarů.

Netflix uvedl, že k předplatnému přidá i balíček videoher. Na platformu nejprve přibudou verze pro mobilní telefony, posléze verze pro konzole a televize. Tým vývojářů začne firma budovat v nadcházejících měsících, pozice už inzeruje na svém webu. Na jejich vývoj bude dohlížet Mike Verdu, který dříve působil ve společnostech Facebook, Electronic Arts či Zynga. Některé hry budou vycházet z největších hitů Netflixu, uvedl produktový šéf společnosti Greg Peters.

Netflix měl na konci června celkem zhruba 209 milionů předplatitelů, a zůstává tak největší placenou streamovací službou. Před Disney+, která má 104 milionů abonentů, si udržuje značný náskok. Zklamáním pro investory je podle agentury AP střízlivý výhled na období od července do září, kdy Neflix očekává 3,5 milionu nových předplatitelů. Analytici přitom tento počet odhadují na 5,6 milionu.

Netflix v těchto dnech natáčí snímek Grey Man s Ryanem Goslingem v Praze. U Netflixu má tento film dosud největší rozpočet, a to 200 milionů dolarů.

NFT, digitální umění, ilustrační foto
video

Investice do digitálního umění rostou. Mají smysl?

Slavní umělci i prestižní galerie nabízejí umění v podobě unikátních digitálních kopií neboli NFT. Jak do nich investovat a nenapálit se?

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme