Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Další český jednorožec. Český Productboard dostal miliardovou investici

Hubert Palán a Daniel Hejl
Se svolením Productboard
 nst
nst

Český Productboard raketově narostl, jeho hodnota se po nejnovějším investičním kole zvýšila na 37 miliard korun, oznámila firma.

Reklama

Start/up Huberta Palána a Daniela Hejla vzbudil zájem renomovaných investorů, kteří ho ve zmiňovaném investičním kole podpořili částkou 125 milionů dolarů, necelých 2,75 miliardy korun. 

Finance pochází například z fondu Dragoneer Investment Group ze San Francisca, který již dříve investoval například do Spotify, Uberu, Airbnb nebo Atlassianu a desítky dalších globálních technologických gigantů nebo newyorského fondu Tiger Global Management, který své peníze v minulosti poslal například do Airbnb, Ubere, LinkedInu nebo Coinbase.

Podnikatel, ilustrační foto

Boj o lidi a zdražování tíží jinak optimisticky naladěné šéfy českých firem, ukázal průzkum

Ředitelé českých firem předpokládají, že se jejich podnikům bude letos dařit lépe než loni. Na 79 procent z nich očekává růst výnosů vlastních společností. V kontextu posledních let je to vysoké číslo. V loňském krizovém roce to bylo 71 procent šéfů a v předcovidovém roce 2019 v růst vlastních firem věřilo „jen“ 75 procent CEOs, ukázal průzkum PwC.

Přečíst článek

Hodnota Productboardu se vyšplhala na 1,725 miliardy dolarů, tedy v přepočtu 37 miliard korun, čímž výrazně překročila kritéria pro získání statusu jednorožce.

O českou firmu projevili zájem renomovaní investoři

Firmě se rovněž zdvojnásobil tým na 400 lidí. K plánování produktového vývoje software Productboardu využívá 5 400 firem, mezi nimiž je například Microsoft, Volkswagen, Salesforce, Zoom nebo český Avast. 

„Status jednorožce je jedním z milníků na naší cestě vybudovat silnou globální společnost. Stále zrychlující se digitalizace světa hraje v náš prospěch, máme tak velké plány,“ říká zakladatel a CEO Productboardu Hubert Palán, který firmu spoluzaložil s Danielem Hejlem v roce 2014.

Peníze, ilustrační foto

Rok úvěrů. Loni se rekordně zadlužily firmy i domácnosti

Loňský rok byl rekordní nejen u úvěrů na bydlení, ale také u nových spotřebitelských úvěrů a firemních úvěrů. Jedním z důvodů byly nízké úroky, které ke konci roku začaly růst. K silnější dynamice u firemních úvěrů přispěly i podpůrné covidové programy, upozornil hlavní analytik České bankovní asociace Jakub Seidler.

Přečíst článek

Prvních 400 tisíc dolarů do firmy přiteklo v roce 2015 od tuzemského Rockaway Capital, rok nato se s částkou 1,3 milionu dolarů přidala trojice investorů Credo Ventures, euroameričtí Index Ventures a také Reflex Capital. 

Prostřednictvím jejich cloudového softwaru (SaaS) získávají firmy možnost dostat na jedno místo řadu informací, které byly dříve roztroušeny v e-mailech, Slacku nebo MS Teams, v zákaznických výzkumech, systémech typu CRM nebo nástrojích sloužících pro komunikaci se zákazníky. 

Takto agregované informace dávají firmě, komplexní přehled nad vývojem produktu, požadavky zákazníků a také potenciálními příležitostmi. 

Alphabet

Akcie Alphabetu i pro drobné investory. Vedení ohlásilo plán jejich štěpení v poměru 20:1

Závěrečné čtvrtletí loňského roku dopadlo pro americkou společnost Alphabet nad očekávání dobře. Management firmy jde vstříc drobným investorům. Plán na dělení akcií v poměru 20:1 musí ještě schválit akcionáři.

Přečíst článek

Až na středověké zdivo a dřevěné trámy, tak by se dala charakterizovat radikální rekonstrukce dvou bytů v italském paláci.

Sádrokarton a středověké trámy. Tak dopadla přeměna bytů v italském paláci

Až na středověké zdivo a dřevěné trámy, tak by se dala charakterizovat radikální rekonstrukce dvou bytů v jednom z paláců v Lombardii. Výsledkem zásahu italsko-amerického studia Alepreda architecture jsou dva pohodlné byty, v nichž hlavní roli hrají původní historické detaily a moderní materiály.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme