Reklama

AT&T mění strategii. Sloučením WarnerMedia a Discovery chce konkurovat Netflixu

Logo telekomunikační společnosti AT&T
Tdorante10 / Creative Commons / CC BY-SA 4.0

Americká telekomunikační společnost AT&T v rámci transakce za 43 miliard dolarů (928,4 miliardy korun) oddělí svou mediální součást WarnerMedia do samostatné firmy a tu spojí s firmou Discovery. Zároveň o téměř polovinu sníží dividendu, což odráží snížení velikosti firmy.

Reklama

Akcionáři budou mít v nové firmě nazvané Warner Bros. Discovery podíl 71 procent. Ke každé akcii AT&T, kterou vlastní, dostanou 0,24 akcie Warner Bros. Discovery. Společnost mimořádně vyplatí dividendu 1,11 dolaru za akcii, což je méně než v předchozím roce, kdy dividenda činila 2,08 dolaru.

HBO Max v České republice

Boj o diváky se vyostřil. Kus sledovanosti si od března utrhne HBO Max

Prémiová streamovací platforma HBO Max, která patří americkému mediálnímu konglomerátu WarnerMedia, otevře českým divákům svůj obsah 8. března. Nové předplatitele láká výhodnými podmínkami. Stačí se stihnout zaregistrovat se konce března.

Přečíst článek

Spojením WarnerMedia a Discovery vznikne mediální podnik, jenž bude schopen konkurovat i firmám Netflix a Walt Disney. Bude vlastnit více než 100 mediálních značek, včetně filmového studia Warner Bros a televizních stanic HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport či Animal Planet.

Dohoda o vyčlenění WarnerMedia byla oznámena už loni, finanční podrobnosti ale byly zveřejněny až teď. Transakce by měla být dokončena ve druhém čtvrtletí.

Transakce má snížit vysoké zadlužení firmy. AT&T v roce 2018 koupila mediální konglomerát Time Warner za 85 miliard dolarů, akvizicí se snažila vytvořit mediální a telekomunikační gigant, který by kombinoval obsah a distribuci. To se ukázalo jako nákladná strategie i proto, že se společnost současně snažila rozšířit bezdrátové služby nové generace. AT&T se kvůli těmto ambicím výrazně zadlužila.

Reklama

Efekt covid vyprchal. Lidé už doma zase cvičí míň

Pandemie je u konce, naznačují propady Netflixu, Pelotonu a Clubhousu

Během koronavirové krize se z nich stali miláčkové lidí nedobrovolně zavřených doma. Díky Netflixu se lidé v pandemii měli na co dívat, díky Pelotonu cvičili, díky sociální síti Clubhouse si spolu povídali. Poslední výsledky Netflixu naznačují, že pandemické kouzlo vyprchalo, totéž platí i pro Peloton. Ani jednomu se nedaří lákat dostatečné množství nových zákazníků. A ještě hůř na tom je Clubhouse, fenomén konce prvního pandemického roku. 

Přečíst článek

Ve čtvrtém čtvrtletí čistý dluh firmy činil 156,2 miliardy dolarů. V letošním roce také AT&T plánuje kapitálové výdaje 20 miliard dolarů, investovat chce hlavně do širokopásmových internetových služeb a bezdrátových sítí 5G.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme