AT&T mění strategii. Sloučením WarnerMedia a Discovery chce konkurovat Netflixu
Americká telekomunikační společnost AT&T v rámci transakce za 43 miliard dolarů (928,4 miliardy korun) oddělí svou mediální součást WarnerMedia do samostatné firmy a tu spojí s firmou Discovery. Zároveň o téměř polovinu sníží dividendu, což odráží snížení velikosti firmy.
Akcionáři budou mít v nové firmě nazvané Warner Bros. Discovery podíl 71 procent. Ke každé akcii AT&T, kterou vlastní, dostanou 0,24 akcie Warner Bros. Discovery. Společnost mimořádně vyplatí dividendu 1,11 dolaru za akcii, což je méně než v předchozím roce, kdy dividenda činila 2,08 dolaru.
Prémiová streamovací platforma HBO Max, která patří americkému mediálnímu konglomerátu WarnerMedia, otevře českým divákům svůj obsah 8. března. Nové předplatitele láká výhodnými podmínkami. Stačí se stihnout zaregistrovat se konce března.Boj o diváky se vyostřil. Kus sledovanosti si od března utrhne HBO Max
Enjoy
Spojením WarnerMedia a Discovery vznikne mediální podnik, jenž bude schopen konkurovat i firmám Netflix a Walt Disney. Bude vlastnit více než 100 mediálních značek, včetně filmového studia Warner Bros a televizních stanic HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport či Animal Planet.
Dohoda o vyčlenění WarnerMedia byla oznámena už loni, finanční podrobnosti ale byly zveřejněny až teď. Transakce by měla být dokončena ve druhém čtvrtletí.
Transakce má snížit vysoké zadlužení firmy. AT&T v roce 2018 koupila mediální konglomerát Time Warner za 85 miliard dolarů, akvizicí se snažila vytvořit mediální a telekomunikační gigant, který by kombinoval obsah a distribuci. To se ukázalo jako nákladná strategie i proto, že se společnost současně snažila rozšířit bezdrátové služby nové generace. AT&T se kvůli těmto ambicím výrazně zadlužila.
Během koronavirové krize se z nich stali miláčkové lidí nedobrovolně zavřených doma. Díky Netflixu se lidé v pandemii měli na co dívat, díky Pelotonu cvičili, díky sociální síti Clubhouse si spolu povídali. Poslední výsledky Netflixu naznačují, že pandemické kouzlo vyprchalo, totéž platí i pro Peloton. Ani jednomu se nedaří lákat dostatečné množství nových zákazníků. A ještě hůř na tom je Clubhouse, fenomén konce prvního pandemického roku. Pandemie je u konce, naznačují propady Netflixu, Pelotonu a Clubhousu
Zprávy z firem
Ve čtvrtém čtvrtletí čistý dluh firmy činil 156,2 miliardy dolarů. V letošním roce také AT&T plánuje kapitálové výdaje 20 miliard dolarů, investovat chce hlavně do širokopásmových internetových služeb a bezdrátových sítí 5G.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?