Reklama

Americká pizza Italy neoslovila. Domino's v kolébce pizzy nasekal jen dluhy

Domino's Pizza
Domino's Pizza / užito se svolením
Zdeněk Pečený

Společnost Domino’s Pizza zaměřující se na rozvoz pizzy po sedmi letech na italském trhu uzavřela všechny své pobočky. Její velkolepé plány na Apeninském poloostrově narazily na místní konkurenci, uvedla agentura Bloomberg.

Reklama

Anabáze amerického řetězce Domino v kolébce pizzy netrvala příliš dlouho. Italové zůstali věrní místním restauracím a americká verze jejich národního jídla jim k srdci příliš nepřirostla. Poslední z 29 poboček se zavřela sedm let po vstupu na italský trh. Z velkolepých plánů se tak mnoho nenaplnilo. A zůstaly jen dluhy. Firma chtěla po celé Italii otevřít na 880 poboček. Podle posledních auditovaných výsledků za rok 2020 kvůli tomu dlužila 10,6 milionu eur (přes 250 milionů korun), uvedl Bloomberg.

Pizza Nuova.

Pražská Pizza Nuova je v padesátce nejlepších pizzerií v Evropě

Internetový gastronomický průvodce 50 Top Pizza zveřejnil žebříček nejlepších pizzerií mimo Itálii. Do výběru se dostala i pražská Pizza Nuova patřící do sítě Ambiente.

Přečíst článek

Za covidu rozváží každý

Americký řetězec vstoupil do Itálie v roce 2015 prostřednictvím franšízy se společností ePizza. Plánoval se odlišit poskytováním rychlé donáškové služby a americkými přísadami na pizze, a to včetně ananasu, který Italové na pizze příliš rádi nevidí.

Společnost ale narazila na tvrdou konkurenci místních restaurací. Ty během pandemie posílily nebo zaváděly donášku jídla, která do té doby nebývala tak úplně běžná. Buď se o to snažily vlastními silami nebo podepsaly smlouvy s donáškovými službami jako Deliveroo, Just Eat, či Glovo.

„Naše problémy přičítáme výrazně zvýšené konkurenci na trhu s rozvozem jídla jak ze strany řetězců, tak rodinných restaurací,“ uvedla ePizza ve zprávě pro investory vydané společně s hospodářskými výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2021.

Pouze jeden produkt a špičková služba. Sázka na jedinečnost se v gastronomii vyplácí

Vsadit všechno na jeden produkt, tenhle riskantní krok se ukazuje být jedním z klíčových gastronomických trendů. Nespoléháte na to, že si u vás „vybere každý“, ale prodáváte jedinečnost, vymazlený produkt, ale i celou službu. Touhle cestou se vydal Roman Janeček, který před pár týdny otevřel butik s věnečky v Praze nedaleko Národního divadla.

Přečíst článek

Společnosti ePizza na konci července vypršela soudní ochrana před věřiteli. A nyní na sebe podala návrh na insolvenci, uvedl Bloomberg.

 Přestože firma už utlumila své aktivity a minulý měsíc na svém webu přestala přijímat objednávky, bylo uzavření filiálek překvapením pro některé z jejích „věrných” zákazníků. Ti zaplavili sociální sítě řetězce s dotazy, proč jejich telefonáty nikdo nezvedá a online objednávky nefungují nebo proč jejich místní pobočka zůstává zavřená.

Kvůli tomuhle výhledu se nám lidé "vkrádají" do bistra

Když se novinářka rozhodně otevřít bistro: Každý má přece právo na výhled

Bistro Topinka má za sebou první měsíc fungování pod mým vedením. Jsme v černých číslech. Hurá! Sama sobě jsem ovšem vyplatila nejmenší odměnu ze všech. Pro jistotu. Zatím s čísly žongluju nepříliš obratně. Jsem unavená. Hodně unavená. Ale mám, co jsem chtěla. A navzdory únavě, jsem za ten měsíc ani vteřinu svého rozhodnutí pustit se do gastronomického dobrodružství nelitovala.

Přečíst článek

Fenomén cloudových kuchyní se naplno rozjel v covidu

Revoluce v gastronomii? Cloudové kuchyně přitahují milionové investice

Nízké provozní náklady a schopnost se rychle přizpůsobit přáním nabízí takzvané ghost kitchen, tedy virtuální restaurace. Podniky, ve kterých se vaří pouze jídla s sebou, nemají obsluhu ani místa k sezení, přibývají ve velkém po celém světě. I v Česku.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Italská premiérka Giorgia Meloniová

Jak na dluh? Češi škrtají, Italové žádají občany, aby skupovali dluhopisy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme