Akvizice s účastí PPF. Polská InPost kupuje 30 procent v britské logistické firmě Menzies

Polská společnost InPost se dohodla na převzetí menšinového podílu v britské logistické firmě Menzies Distribution. Za 30procentní podíl zaplatí 49,3 milionu liber, v přepočtu 1,4 miliardy korun. Cílem akvizice je snaha o rychlou expanzi v regionu a uspokojení rostoucí poptávky spotřebitelů. Součástí transakce je i tříletá opce na odkup zbývajících 70 procent Menzies. V InPost vlastní podíl skupina PPF.
Přestože InPost v současné době nevidí bezprostřední potřebu získat celou Menzies, v určitém okamžiku o ní bude "vážně uvažovat", řekl finanční ředitel Adam Aleksandrowicz. Cena podle něj v tu chvíli bude téměř určitě jiná.
Menzies má jednu z největších doručovacích sítí v Británii zaměřených na urychlenou přepravu zásilek, tzv. time-critical. Je poskytovatelem logistických služeb s celostátní sítí více než 100 skladů, téměř každý den firma doručuje zásilky do více než 47 000 míst. Má zhruba 5000 zaměstnanců a 52 procent akcií v ní vlastní firma Endless LLP.
„Spojením sil s Menzies překonáme kapacitní omezení a zároveň tuto kapacitu posílíme a zvýšíme naši schopnost uspokojovat potřeby klientů,” dodal zakladatel a generální ředitel InPost Rafal Brzoska. Obě firmy jsou od letošního května v logistickém partnerství, koupě podílu jim umožní plně sladit své obchodní strategie.
Evropská komise (EK) chce sjednotit celní systém Evropské unie a omezit administrativu spojenou s rostoucím počtem přeshraničních internetových nákupů. Unijní exekutiva navrhla reformu celních pravidel EU, která počítá s vytvořením společného úřadu a datového systému, jež by měl nahradit celní infrastrukturu v členských státech.
Brusel chce sjednotit půl století starý celní systém v EU. Země by měly ušetřit desítky miliard
Money
PPF druhým největším akcionářem
InPost provozuje samoobslužné schránky pro vyzvednutí zboží a logistická centra pro internetové obchody, zejména v západní Evropě. PPF letos v květnu koupila v InPost podíl 16,75 procenta od firmy soukromého kapitálu Advent International, a stala se tak jejím druhým největším akcionářem po firmě Advent. Součástí dohody je opce pro PPF na nákup dalších 15 procent akcií InPost od Advent International.
Skupina PPF zvažuje případnou koupi společnosti Packeta, jejíž součástí je v ČR logistická firma Zásilkovna. „Určitě se na to budeme dívat, ale pokud bychom o Zásilkovnu měli zájem, tak jedině o celou,“ řekl novinářům generální ředitel PPF Jiří Šmejc. Zásilkovna vznikla v roce 2010 s cílem usnadnit e-shopům přepravu zboží k zákazníkům. Mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa odmítl informaci jakkoliv komentovat.
PPF zvažuje koupi Zásilkovny. Když, tak ale jedině celou, říká šéf PPF Šmejc
Zprávy z firem
Společnost InPost, jejíž akcie se obchodují na burze Euronext v Amsterodamu, byla založena v roce 1999 v Polsku. V současnosti působí v dalších osmi zemích západní Evropy - Belgii, Francii, Itálii, Lucembursku, Nizozemsku, Portugalsku, Španělsku a Británii. Provozuje více než 29 000 výdejních schránek pro zákazníky e-shopů a buduje centra pro skladování a distribuci zásilek, jejichž služby poskytuje internetovým obchodům.
Nová komerční státem vlastněná akciová společnost Balíkovna se vyčlení z České pošty k 1. lednu 2025. Balíkovna by měla ve vládou schváleném transformačním plánu od pošty převzít logistické a balíkové služby. Později by do Balíkovny mohl vstoupit strategický partner. Uvedl to pověřený generální ředitel Miroslav Štěpán. Pošta podle něj letos počítá se ztrátou okolo 1,5 miliardy korun proti původně odhadovaným 3,5 miliardy korun.
Česká pošta snížila odhad letošní ztráty, Balíkovna se z ní vyčlení za dva roky, uvedl Miroslav Štěpán
Zprávy z firem
I přes krizi beauty byznys jen kvete, ukazují výsledky e-shopu Notino. Prodejce parfémů a kosmetiky v posledním finančním roce rostl obratově o třetinu na více než miliardu eur (asi 23,8 miliardy korun). Před sebou má velké cíle. Ještě letos by chtělo expandovat do kolébky parfémů - Francie.
Notino míří do kolébky parfémů. Francii hodlá obsluhovat ještě letos
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?