PPF Renáty Kellnerové bude vozit balíky v Polsku

Skupina PPF už vlastní víc než pětinu polské obměny české Zásilkovny ale mnohem větší.
Skupina PPF české miliardářky Renáty Kellnerové získá od společnosti Advent International další pětiprocentní podíl v polské společnosti InPost, která provozuje samoobslužné schránky pro vyzvednutí zboží a logistická centra pro internetové obchody zejména v západní Evropě. Firma to oznámila na svém webu. Nyní už má PPF v InPostu 21,71 procenta.
Cena činila 10,50 eura za akcii, tedy 255,70 koruny za akcii. Advent International navíc souhlasila s tím, že poskytne PPF opci na nákup dalšího desetiprocentního podílu. Tato opce nahrazuje stávající opci, kterou skupina PPF oznámila letos 26. května.
Skupina PPF zvažuje případnou koupi společnosti Packeta, jejíž součástí je v ČR logistická firma Zásilkovna. „Určitě se na to budeme dívat, ale pokud bychom o Zásilkovnu měli zájem, tak jedině o celou,“ řekl novinářům generální ředitel PPF Jiří Šmejc. Zásilkovna vznikla v roce 2010 s cílem usnadnit e-shopům přepravu zboží k zákazníkům. Mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa odmítl informaci jakkoliv komentovat.
PPF zvažuje koupi Zásilkovny. Když, tak ale jedině celou, říká šéf PPF Šmejc
Zprávy z firem
InPost, kótovaná na burze Euronext v Amsterdamu, nyní působí vedle svého domovského trhu v Polsku také v osmi západoevropských zemích, včetně Francie a Velké Británie. Spravuje přibližně 33 tisíc samoobslužných výdejních schránek pro zákazníky e-shopů a v rámci logistických řešení buduje centra pro skladování a distribuce zásilek, jejichž služby poskytuje internetovým obchodníkům.
„Od doby, kdy se PPF stala akcionářem InPostu, společnost úspěšně pokračuje v dalším rozvoji svého byznysu a vykazuje pozitivní finanční výsledky. Jsme rádi, že můžeme nyní zvýšit náš podíl ve společnosti, protože pevně věříme ve strategii její celoevropské expanze a oceňujeme úsilí managementu InPostu o udržitelný dlouhodobý růst,“ uvedl šéf investic PPF Didier Stoessel.
Skupina Packeta, která vlastní českou logisticko-technologickou společnost Zásilkovna, začala hledat nové investory. Důvodem je dlouhodobý zájem trhu o firmu i snaha zajistit další růst firmy s miliardovými obraty, uvedla v prohlášení zaslaném médiím firma, v níž téměř poloviční podíl drží manželé Simona a Jaromír Kijonkovi.
Miliardová Zásilkovna hledá investora. Důvodem je zájem trhu i snaha zajistit rozvoj
Zprávy z firem
„Za letošní rok se očekává, že InPostu vzrostou tržby meziročně o 36,5 procenta, zatímco příští rok by to mělo být o pětinu,“ řekl analytik XTB Tomáš Cverna. Vysoký očekávaný růst se propisuje i do ocenění akcií firmy. Akcie InPostu na amsterdamské burze letos podle něj zaznamenaly výbornou výkonnost, když si od začátku roku připsaly téměř 40 procent. „Navýšení podílu v InPostu zapadá do strategie PPF získat podstatný podíl na službách kolem e-commerce. Naplňují tak heslo z Divokého západu: 'Když je zlatá horečka, prodávej lopaty',“ doplnil analytik Capitalinked.com Radim Dohnal.
Skupina PPF podniká ve 25 zemích. Investuje do řady odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, média, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva 40,1 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 70 tisíc lidí.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.