Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

PPF zvažuje koupi Zásilkovny. Když, tak ale jedině celou, říká šéf PPF Šmejc

Zásilkovna se stala vítězem žebříčku 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku, který každoročně sestavuje poradenská společnost KPMG ČR na základě 50 tisíc zákaznických hodnocení.
Zásilkovna, se svolením firmy
 ČTK

Skupina PPF zvažuje případnou koupi společnosti Packeta, jejíž součástí je v ČR logistická firma Zásilkovna. „Určitě se na to budeme dívat, ale pokud bychom o Zásilkovnu měli zájem, tak jedině o celou,“ řekl novinářům generální ředitel PPF Jiří Šmejc. Zásilkovna vznikla v roce 2010 s cílem usnadnit e-shopům přepravu zboží k zákazníkům. Mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa odmítl informaci jakkoliv komentovat.

Reklama

Zakladatelé Simona a Jaromír Kijonkovi, kteří v Packetě drží 48,6 procenta akcií, na začátku letošního května oznámili, že Packeta je na prodej. Vedle Kijonkových drží téměř 21 procent Packety společnost Notino a po deseti procentech mají bývalý programátor Zásilkovny Lukáš Bílek a podnikatel Martin Kukačka. Skupina Packeta dlouhodobě vykazuje provozní i čistý zisk, obrat v roce 2022 zvýšila o 23 procent na 6,1 miliardy korun. Počet přepravených zásilek loni vzrostl o čtvrtinu na téměř 90 milionů. Na konci loňska měla skupina Packeta více než 15 tisíc výdejních míst ve čtyřech zemích. Udržet dvojciferný růst tržeb plánuje Packeta také v dalších letech.

Miliardová Zásilkovna hledá investora. Důvodem je zájem trhu i snaha zajistit rozvoj

Miliardová Zásilkovna hledá investora. Důvodem je zájem trhu i snaha zajistit rozvoj

Skupina Packeta, která vlastní českou logisticko-technologickou společnost Zásilkovna, začala hledat nové investory. Důvodem je dlouhodobý zájem trhu o firmu i snaha zajistit další růst firmy s miliardovými obraty, uvedla v prohlášení zaslaném médiím firma, v níž téměř poloviční podíl drží manželé Simona a Jaromír Kijonkovi.

Přečíst článek

Packeta počátkem května pro Hospodářské noviny uvedla, že se „rozhodla využít dlouhodobě vysokého zájmu investorů a zjistit podmínky, za kterých by mohla využít jejich finanční prostředky a know-how k dalšímu růstu a posílení své tržní pozice“. Informace potvrdila i Kijonková. „V současné době probíhají přípravy k oslovení vybraných investorů. Detaily zatím nebudeme více komentovat a ani výsledky nelze v této chvíli jakkoliv předjímat, uvedla.

PPF před měsícem oznámila nákup patnáctiprocentního podílu v polské firmě InPost, která provozuje samoobslužné schránky pro vyzvednutí zboží a logistická centra pro internetové obchody, zejména v západní Evropě. PPF je nyní s celkovým podílem 16,75 procenta druhým největším akcionářem ve firmě InPost právě po Advent International. Součástí dohody je opce pro PPF na nákup dalších 15 procent akcií InPost od Advent International. Šmejc míní, že výdejní boxy jsou budoucností doručování, a věří, že InPost je schopen zopakovat úspěch z Polska i na západních trzích.

Reklama

Simona Kijonková, majitelka zásilkovny

Kijonková šlape do rozvoje Zásilkovny, u bank si na to půjčila miliardu

Skupina Packeta, která vlastní logistickou firmu Zásilkovna, získala klubové financování od konsorcia tří bank v hodnotě jedné miliardy korun. Skupinu financujících bank tvoří Citibank, Česká spořitelna a UniCredit Bank. Packeta uvedla, že finanční prostředky plánuje využít na posílení své pozice na stávajících trzích, budování infrastruktury a na zvyšování kvality.

Přečíst článek

Simona Kijonková, majitelka zásilkovny

Nejlepší podnikatelka roku Simona Kijonková: Jsem šikovná. A naučila jsem se krizové řízení

Simona Kijonková před dvanácti lety založila Zásilkovnu. Tvrdě s ní šlape na paty České poště. Loňský obrat firmy, která již působí i na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a v dalších zemích, poskočil na 4,9 miliardy korun. Kijonkovou i díky těmto úspěchům nyní vyhlásily Hospodářské noviny ve své anketě podnikatelkou roku. Newstream s ní udělal minulý týden exkluzivní rozhovor. Nyní ho znovu nabízíme ke čtení těm, kteří ho nestihli přečíst.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Dalibor Martínek: Jeden hezký příběh končí. Kijonková odešla ze Zásilkovny, bude si užívat peníze

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme