Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Z Century 21 uděláme českou jedničku, říká Tomáš Martinovský

Tomáš Martinovský se primárně ve své kariéře věnoval finančnímu poradenství. Nicméně usoudil, že nemovitosti jsou součástí investování, a koupil proto s poradenskou firmou 4fin Holding českou master franšízu Century 21 na dalších pětadvacet let. Spojil tak obor finančních služeb a nemovitostní trh, na kterém chce se svou značkou hrát dominantní úlohu.

Reklama

„4fin Holding má jako stěžejní činnost finanční poradenství. Máme aktivních zhruba tisíc finančních konzultantů. A dlouhodobě vnímáme obrovskou příležitost v synergii mezi realitním makléřem a finančním konzultantem,“ vysvětluje motivaci pro vstup do byznysu s realitami Martinovský.

Než 4fin vstoupil do renomované značky obchodníka s nemovitostmi, provozoval od roku 2019 svou vlastní realitní kancelář 4fin Reality. Začínala na zelené louce, měla asi šedesát realitních makléřů s obratem zhruba padesát milionů korun. „Žádný byznys se nyní nedá dělat, když jste malí,“ glosuje své realitní začátky. Už jenom proto, že při nárocích na právní podporu nebo IT systémy potřebujete určitou velikost, aby se firma mohla rozvíjet. „Přemýšleli jsme, co s tím. A jednou z variant bylo koupit někoho, kdo velikost má, a má k tomu zkušený manažerský tým.“

Tomáš Martinovský

Tomáš Martinovský převzal Century 21. A chce z ní udělat lídra trhu

Ředitel finančně poradenské společnosti 4fin Holding po dvou letech jednání nedávno převzal českou master franšízu Century 21. A chce z ní vybudovat jedničku trhu. Hodlá propojit finanční a realitní segment do jednoho funkčního celku. „Vnímáme obrovskou příležitost v synergii mezi realitním makléřem a finančním konzultantem,“ tvrdí Martinovský.

Přečíst článek

Na značku Century 21 došlo tak, že Martinovského holding dlouho spolupracoval s investiční společností RSBC, která ji vlastnila. „Samotný transfer trval výrazně déle, než jsme si to malovali. Protože pořídit si master franšízu je velmi složité z hlediska povolování na straně USA.“ Proces se nakonec protáhl na skoro dva roky.

Dnes má jeho firma zhruba čtyři sta registrovaných makléřů a chce se stát jedničkou místního trhu. „Jsem přesvědčen, že není náhoda, že tato značka je světovou jedničkou. Má po světě desítky tisíc kanceláří, které zasmluvňují makléře.“ V Česku pozice značky podle Martinovského dlouhodobě neodpovídala její světové pozici. I to byl podle něj důvod, proč ji mohl získat.

„Naše poslání je udělat z ní českou jedničku.“ Jak toho chce dosáhnout? Podle Martinovského to není malý cíl, ale myslí si, že do pěti let by se to mohlo povést. Důležitých je podle něj více aspektů. Mimo jiné je to značka, které je v realitní branži velmi důležitá. Může v klientech vyvolávat pocit důvěry. Century 21 patří do první čtyřky českých obchodníků s nemovitostmi. A proč se to podle něj povede? „Za prvé, nekupovali jsme Century 21, abychom z ní dostali nějakou dividendu, nejsme z ní živi.“ 4fin Holding je prý vesměs živý ze své druhé nohy, z finančních služeb. Což znamená, že peníze vygenerované z obchodu z realit se mohou do tohoto segmentu vracet a rozvíjet ho. To podle Martinovského může přitáhnout další obchodníky.

David Krajný, šéf Remaxu

Majitel Remaxu David Krajný: Nastává revoluce v prodeji bytů

Majitel největší české realitní společnosti RE/MAX David Krajný pokračuje v rozšiřování byznysu. Nově získal poloviční podíl ve společnosti, která má licenci na síť realitních kanceláří na Ukrajině. V současnosti vede Krajný více než 220 franšízových realitních kanceláří v Česku a na Slovensku. Krajný poskytl Newstreamu rozhovor pro jarní číslo magazínu Realitní Club.

Přečíst článek

Druhým důvodem růstu firmy má být spolupráce s novou softwarovou platformou Igluu, kterou na český trh přináší ze Spojených států tým kolem Martina Muchy ve spolupráci s ČSOB. Jde o systém, který spojuje veškerá data o nemovitostech na jednom místě, zároveň propojuje realitní branži s bankami nebo zajišťuje správu nemovitostí. Dosud je český trh informací o nemovitostech roztříštěný, toto má být největší a první platforma, které je sjednotí.

Co je ovšem klíčové pro růst je právě propojení finančního a nemovitostního segmentu. 4fin Holding má nyní ve správě asi 25 miliard klientských peněz. „Věříme, že do pěti let by to mohlo být sto miliard. Chtěli bychom být největším nezávislým správcem na trhu.“ Nemovitosti do portfolia podle Martinovského logicky patří. „Takže musím mít v portfoliu velkou značku, která se o tyto nemovitosti stará.“

Tomáš Martinovský byl hostem Newstream podcastu Realitní Club, který moderuje Dalibor Martínek a Petra Jansová. Spustit si jej můžete v úvodu tohoto článku nebo na vaší oblíbené podcastové platformě. Jsme na Spotify, Google Podcasts i Apple Podcasts. 

Natáčení podcastu s Jaroslavem Svobodou

Zakladatel hotelové sítě Svoboda: V Praze nás zajímají velké hotely

„Chceme i nadále růst. Naší strategií je každý rok přidat dva až čtyři hotely,“ říká zakladatel a také ředitel hotelové sítě Czech Inn Hotels Jaroslav Svoboda v dalším díle podcastu Realitní Club. Do sítě, která vznikla před dvaceti lety, patří přes dvě desítky hotelů v Česku i zahraničí. Naposledy do sítě přibyl hotel v Gruzii na pobřeží Černého moře. V hledáčku má Svoboda ale i větší hotely v Praze.

Přečíst článek

Dušan Sýkora, Reico ČS

Nemovitostní fond je pevný pilíř investic, rekordní výnos není účelem, říká Dušan Sýkora, šéf realitních fondů Reico ČS

V nemovitostních fondech by měli mít klienti patnáct až dvacet procent veškerých svých investic, říká Dušan Sýkora, ředitel nemovitostních fondů Reico České spořitelny. Účelem investic do nemovitostí podle něj nemusí být primárně rekordní zhodnocení financí, ale naopak ochrana peněz před znehodnocením pomocí konzervativního instrumentu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Menší ostrovy u Kanady mohou stát stejně jako garsonka v Praze.

Vlastní ostrov není jen pro miliardáře. Stát může i tolik co garsonka na Proseku

Přečíst článek
Tomáš Jelínek, Century 21

Tomáš Jelínek: Lidé se nechtějí smířit s tím, že jejich nemovitost ztratila na ceně. A někde to bylo i o padesát procent

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme